Thursday, March 1, 2018

Role model yang menjadi contoh dan idolaku.

Sebenarnya setiap org yang kita pilih untuk ambil contoh atau role model bagi jadi kekuatan diri kita untuk lebih kuat dalam apa jua yang ingin kita lakukan tak kira dari mana latar belakang mereka. Sbb kadang-kadang situasi yang kita lihat pada mereka akan buat pengajaran pada kita.

Kak enan ada sorang sideline ni...sangat-sangat sangat kak enan salute pada dia..seorang ibu yang menguruskan 6 orang anak dan juga seorang pensyarah di univeraiti tempatan. Oleh kerana suaminya masih belum dpt bertukar berhampiran dengannya,maka semua urusan sekolah anak-anak beliau yang uruskan. Malah sempat lagi berbisnes. Malah order dari vlognya tidak putus-putus dan sentiasa sj dpt panggilan dr customer untuk dptkan vitamin.best sungguh..

Kak enan sentiasa jadikan dia contoh terdekat kak enan jika bila rasa down.. Bayangkan lah dengan kesibukannya uruskan anak 6 orang,student2 lagi dan bisnes lagi tapi dia tetap gah n maju terus kedepan. Nape kak enan tak boleh kan..

Walau dah bergaji tetap sebagai pensyarah namun aktiviti bisnes yg dia lakukan bagaikan itulah sumber pendapatannya..

So sebagaimana beliau kuat kak enan pun kena kuatlah. Kalau dia boleh kenapa kak enan tak bolehkan.. So follow segala apa yg dia buat dan lakukan rutin harian sebagaimana biasa dengan niat lillahitaala...insyaAllah.. Aura positive akan sentiasa dengan kak enan..

Korang tentu nak tahu siapa dia role model kak enan kan? Dia tentulah sideline kak enan yang awesome ni..kak najihah ...

Dalam gambar ni sebelum ada anak no 6..


Ni time anak baru 6..hihi..skang anak nya yang kecil sekali tu dah masuk 3 tahun lebih dah..jadi apa -apa pun kak enan doakan semoga suami kak long najihah akan dapat tukar ke pangkuan keluarga pada tahun 2018 ni. Ameen.. Kawan-kawan tolonglah doakan juga ye...

Terima kasih semua...
🌹🌹🌹love u all 🌹🌹🌹

No comments: