Friday, March 23, 2018

Gaya hidup sihat dan kesedaran tentang pemakanan sihat.

Gaya hidup lebih sihat dan kesedaran tentang pemakanan yang berkhasiat . 2 perkara ni menjadi sumber inspirasi untuk kak enan berkongsi info kesihatan dan kenapa perlu ambil supplement juga.

Dewasa kini,keadaan makanan kita diketika ini bukanlah sama macam zaman nenek moyang kita. Penggunaan racun pestisid pd sayur-sayuran yg berleluasa dan hormon cucuk &antibiotik pada haiwan terutamanya ayam untuk pembesaran lebih cepat kerana permintaan pasaran yang tinggi.

Kedua-dua penggunaan bahan ini sebenarnya boleh membawa kepada kerosakan kesihatan dan alam kita tanpa kita sedari. Kita yang makan makanan ini juga turut terdedah dengan pengumpulan radikal bebas ini didalam badan kita.

Jadi bagaimana cara kita nak buang radikal bebas yang terkumpul ini?

Pertamanya, dengan mengamalkan proses detok yang betul serta mengambil supplement yang natural yang tinggi antioksidan akan membantu untuk membuang bahan kimia dan radikal bebas yg terdapat didalam badan kita.

kedua ,Cara memasak juga menyebabkan banyak khasiat pd makanan tersebut tak sempat kita ambil malah tidak mencukupi. Oleh sebab vitamin yg diperlukan oleh badan tak dpt dibekalkan dengan baik, sel-sel kita boleh rosak dan mati sbb tidak cukup makanannya tadi. Jadi dengan mengambil supplement adalah langkah kita melengkapkan kembali keperluan makanan sel-sel badan kita agar sel2 yg tak sihat ini tidak berkumpul menjadi sel bahaya yg membunuh kita seperti sel kanser.

Sebab itulah ,kak enan tahu ..tak semua  yang berada diluar sana tahu tentang kenapa perlu ambil supplement  dan kesedaran ttg pemakanan kita  kini .Kurangnya  pendedahan kepada  mereka yang sangat gah bila dpt mknn segera hampir setiap hari.

So...moga impian kak enan nak lestarikan 2 inspirasi ini akan menjadi nyata. Kawan-kawan yang faham ini sokonglah kak enan  ye..sebab masih ramai diluar sana yang tidak tahu ttg kaitan ini..jom sama2 kita bantu cegah penyakit bahaya dlm badan kita tanpa sedar.

Jom sama-sama kak enan.

No comments: