Wednesday, November 14, 2018

7 Manfaat Pakai Pelembab Buat Wajah Muda Bebas Kanser Kulit Dan Muda Jelita 10 Tahun Dari Usia .

Pelembab wajah sangat penting sebab ia merupakan salah satu bentuk perawatan kulit wajah . Sudah pasti wanita lah yang lebih sinonim dengan pelembab wajah ini.Banyak manfaat memakai pelembab kulit wajah ni terutamanya dapat buat wajah muda bebas kanser kulit  dan wajah muda jelita 10 tahun dari usia sebenar  .



Pelembab yang bagus biasanya terdiri daripada bahan-bahan mineral dan juga vitamin serta Bersama sedikit campuran air. Ia adalah untuk membantu melembabkan kulit wajah kita.


Pelbagai jenis pelembab wajah yang boleh dimiliki kini dipasaran. Samada dari segi yang branded sehinggalah yang diperbuat secara homemade. Namun pemilihan pelembab yang terbaik dari segi bahan dan perawatannya adalah sangat penting. Jangan hanya kerana murah kita terpengaruh dengan pelembab tersebut.

Apakah manfaat jika kita menggunakan pelembab wajah sebenarnya?
Berikut ialah perkongsian kak enan tentang manfaat menggunakan pelembab wajah :

  •        Mencegah Kulit Daripada Kering

-          Kulit wajah yang kering biasanya akan terasa ketat dan sakit apabila bergeseran dengan tapak tangan. Kulit wajah yang kering akan terasa kasar dan mudah terluka jika tergaru.
Jadi sangat penting untuk menggunakan pelembab untuk mengelakkan kulit wajah terasa kasar.


  •         Melembabkan kulit

-          Sudah pasti pelembab untuk melembabkan kulit wajah kita kan. Almaklumlah seharian berada di luar atau didalam ruang kerja yang berair con boleh membuatkan kulit wajah jadi kering tau. Ia akan membuatkan kulit wajah kita kurang segar dan kering.
-          Boleh gunakan pelembab berbentuk minyak, air atau krim seperti minyak zaitun ,  face mist atau baby oil. Ikut keselesaan kulit wajah kita.

  •          Menghalang kulit wajah dari sinar UV

-          Sebolehnya kita pilihlah pelembab yang melindungi kulit wajah kita dari sinaran UVA dan UVB.  Sinaran UV ini sangat bahaya dan boleh menyebabkan kanser pada kulit wajah kita jika kita tidak menggunakan pelindung atau pelembab yang melindungi kulit wajah kita.
-          Pilihlah pelembab yang mengandungi SPF yang sesuai dengan cuaca tempat yang kita tinggal seperti di Malaysia ni memang sesuai dah kita pakai yang SPF50 berikutan cuaca yang panas kering nih.
  • Menyegarkan wajah.

-          Wajah yang dilindungi pelembab terasa segar sebenarnya. Ini kerana ia melindungi kulit dan memberi manfaat kepada kulit dengan nutrisi yang ada didalam pelembab tersebut. Oleh itu memilih pelembab yang sesuai akan memberi banyak manfaat pada kulit wajah kita sebenarnya.


  •    Mencerahkan wajah

-          Kulit wajah yang sentiasa dijaga kelembapannya dan dipelihara kesegaran akan menjadikan kulit lebih cerah dan segar. Kulit yang segar dan awek muda memang menjadi dambaan setiap wanita . Jadi penjagaan kelembapan kulit wajah memang sangat penting untuk kekal kelihatan awek muda, muda 10 tahun dari usia sebenar.
-          Jadi jangan skip untuk ambil pelembab anda setiap hari dan pastikan pelembab anda ada SPF juga..

  •     Bekalkan nutrisi pada Kulit wajah.

-          Pelembab wajah yang bagus mengandungi mineral dan vitamin yang akan memberi kesihatan yang baik kepada kulit wajah kita. Sebab itu memilih pelembab  wajah yang bebas bahan kimia berbahaya sangat penting .
-          Selain itu untuk mem perolehi kulit wajah yang sihat pola pemakanan yang baik dan seimbang juga perlu dijaga. Pemakanan yang tinggi khasiat mampu membantu kulit wajah jadi lebih sihat .

  •        Mencegah Penuaan

-          ­Manfaat pelembab juga adalah untuk membantu mengurangkan proses penuaan. Dengan mengamalkan penggunaan pelembab secara teratur ,ia akan bantu mencegah penuaan pada kulit wajah .
-          Pelembab yang mengandungi nutrisi yang tinggi akan bantu mencegah garis-garis penuaan ,kedutan halus dan jeragat pada wajah kita.




Nah ternyata pelembab sangat penting untuk kulit wajah kita. Kalau inginkan wajah yang halus , mulus ,cerah dan awek muda kena rajin dan atur masa menggunakan pelembab pada wajah kita.

Alhamdulillah kak enan pun semenjak dah mula sedar akan keperluan menggunakan pelembab ni dah tak culas ambil pelembab setiap hari tau. Dan paling kak enan takut melihat kesan sinaran uv ni boleh menyebabkan kanser pada kulit wajah kita tanpa kita sedar sebenarnya. Tau-tau nanti dah teruk…lagi bahayakan..

Jadi atas kesedaran dan ketakutan tu kak enan konsisten gunakan AGE DEFENCE MOISTURIZER SPF 50 dari set skincare YOUTH SHAKLEE. Ternyata memang sangat best. Wajah jadi lembab walau hampir 8~10 jam berada didalam bilik ber air-con . Kulit wajah kak enan yang  mudah sunburn bila asyik terdedah dengan matahari ni pun dah kurang. Maksudnya kulit kak enan memang tak jadi sun burn yang teruk seperti sebelum ini. Wow kan…


Kalau korang jenis kulit kombinasi , maupun oily ataupun sensitive AGE DEFENCE MOISTURIZER SPF 50  ni memang sesuai sangat. Sebabnya bahan didalam pelembab ini akan bantu mengimbangi kelembapan pada kulit kita. Best sangat… Korang cubalah …

Testimoni pengguna youth..


Antara kelebihan AGE DEFENSE MOISTURIZER SPF 50 ialah:
Memberikan perlindungan SPF 50 UVA/UVB spektrum luas tanpa bahan kimia berbahaya
Melembabkan kulit dan meningkatkan penampilan keseluruhan tona kulit
Antioksidan yang melindungi daripada radikal bebas dan pencemaran
Sesuai untuk semua jenis kulit termasuk kulit sensitive.

Image result for age defence moisturizer shaklee

Nak tahu lebih info tentang kepentingan memakai pelembab ni boleh lah ke ---> sini ye.


Dapatkan sekarang pelembab terbaik pilihan ramai ini sekarang ..


 Image result for buy now

Jika anda nak tahu lebih lanjut tentang pelembab ini dan nak dapat harga yang lebih murah dan jimat anda boleh terus hubungi kak enan seperti yang tertera ye :


 Hartini zulaikha

Call/sms/whats up : 01120757343

Fb Page : Dunia Vitamin Tini

Email : duniavitamintini@gmail.com

Jadilah pengguna yang bijak iaitu dengan menyertai kami dishaklee. Anda akan perolehi penjimatan dari 5% sehingga 25 %.. hubungi kak enan ye. Kak enan juga boleh  COD VITAMIN  SHAKLEE DISELURUH KAWASAN NEGERI PERLIS DAN KONSULT ANDA SECARA PERCUMA.

Untuk dapatkan VIVIX secara terus dari HQ anda boleh --> klik sini <---.


* Produk-produk ini tidak bertujuan untuk membuat diagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit.

No comments: