Thursday, March 8, 2018

3 habit rahsia mereka yang berjaya.

Kejayaan seseorang itu berkait rapat dengan habitnya.. Betul tak?
Dlu kak enan rasa biasa je bila dikatakan gitu tapi makin lama dok dalam alam bisnes ni,baru kak enan  faham. Habit seseorang itu boleh buat dia move on dengan lebih pantas menuju kejayaan.


Antara 3 habit orang yang berjaya ni ialah

1. Buat kerja hari ni umpama esok tiada dah bagi dia.

 - pernah dengar tak sesetgh orang kata "buat kerja tu berpada-pada je esok masih ada". Kalau pernah dengar bagus..hihi..kalau nak tahu org yang habitnya buat kerja ni tak ada istilah esok bg dia..ia bagaikan hari ini hari terakhir bgnya. Mksd tiada perkataan bertangguh dalam kamus hidup mereka yang nak berjaya ni.

2. Membaca.

- orang yang berjaya memang habitnya suka membaca. Ada target untuk pastikan sebulan berapa buah buku yang perlu dibaca. Bukan novel ye tapi buku ilmiah. Membaca bantu kita luaskan dan dapat pengalaman dari penulis.

Image result for membaca buku ilmiah

3. Rancang hari ini untuk esok.

- orang yang  berjaya ni akan merancang hari ini untuk plan esoknya. Preparation untuk esok tu bukan ala-ala tapi plan yang rapi.

Ye 3 sifat yang hebat  ni memang sentiasa diberitahu oleh upline kak enan. Dan sedikit sebanyak kak enan dah terap masuk dalam kehidupan seharian kak enan. Alhamdulillah kena terus dan lebih konsisten amalkan ini.

'If you Fail to plan,yau plan to fail.."

So kata-kata ini memang sentiasa tersemat dalam kepala dan hati kak enan. Namun apa-apa kita kena tahu..kita metancang Allah jua merancang dan tentunya rancangan Allah adalah yang terbaik.

Namun Allah sangat sukakan hambanya yang merancang dalam kehidupannya...so nak jadi orang yang berjaya pilihan ditangan kita. 😍😍😍

Nak join sama2 dengan bisnes kak enan?
Jom kita melakar kejayaan bersama.Berminat untuk cuba vitamin Shaklee? Boleh hubungi kak enan dan kak enan juga boleh COD vitamin ke seluruh negeri perlis dan membuat pengeposan ke seluruh semenanjung dan sabah dan Sarawak jua. 

whatsapp/call/sms : 01120757343
email: duniavitamintini@gmail.com
fb page : dunia vitamin tini

No comments: