Friday, March 2, 2018

Pentingnya gaya hidup sihat didalam meningkatkan kualiti kehidupan.

Gaya hidup sihat bukan hanya merangkumi dengan pengambilan makanan tambahan atau vitamin semata-mata. Ia berkait rapat dengan cara kita amalkan pemakanan dan lakukan aktiviti yang boleh meningkatkan pengeluaran peluh dalam badan kita.


Nak ubah sesuatu yang biasa dan dah lama diamalkan bukan mudah tau.. Malah kekadang itu perlu ada penerangan yang detail tentang tu.. Almaklumlah malaysia ni memang mewah dengan makanan yang sedap dan minuman yang pelbagai rasa.

Alhamdulillah setelah kenal shaklee..sikit demi sikit perubahan gaya hidup keluarga kak enan lakukan. kak enan ubah kepada yang lebih baik.  Dengan mengurangkan pengambilan makanan bertin dan ber MSG tinggi serta makanan segera dengan perlahan-lahan dan skg alhamdulillah...jarang sgt lah makanan segera ada dirumah kak enan.

Image result for makanan dalam tin

Alhamdulillah bila dah ada awareness tentang penjagaan kesihatan serta gaya hidup ni ,kuranglah rasa keinginan kepada makanan segera . Almaklumlah rasa rugi sbb kita dah ambil vitamin tapi masih makan makanan segera gitu..bilanya toksin atau lelemak jahat dlm badan kita nak dikurangkan... Jadi lebih baik utamakan yang lebih baik untuk kesihatan diri dan keluarga.

So ...tukar gaya hidup kita kepada yang lebih baik perlu juga ada ilmu dan sokongan group yang tahu dan aktif tentang ini. Sebabnya tanpa ilmu apa yang kita buat boleh mendatangkan risiko kepada kesihatan kita dan dengan adanya group support kesihatan ni ia sangat bantu kita untuk amalkan gaya hidup yang lebih baik dan jaga pemakanan sihat dengan cara yang betul.

That why i πŸ’– shaklee...

Berminat untuk cuba vitamin Shaklee? Boleh hubungi kak enan dan kak enan juga boleh COD vitamin ke seluruh negeri perlis dan membuat pengeposan ke seluruh semenanjung dan sabah dan Sarawak jua. 

whatsapp/call/sms : 01120757343
email: duniavitamintini@gmail.com
fb page : dunia vitamin tini



No comments: