Monday, February 11, 2019

Ibu Menyusu Badan Berubah : Anak Kurang Menangis Dan Ibu Semakin Slim.

"Nampak letih yana hari ini, tak cukup tidur ke?

"A'ah kak letih sikit. Mengantuk . Baby merap sikit semalam.

" Awat baby ,demam ka?"

" Tak aih... Dia kerap bangun menyusu..  Pastu menangis macam tak kenyanglah."

"Alahai siannya Yana , badan nampak makin cengkung dah sekarang ni , mata pun bengkak mcm panda eye dah. Ada masa curi-curilah tidur time break kat surau tu ye."

Ibu menyusu badan, ibu menysu badan sering letih , ibu menyusu badan bekerja , ibu menyusu badan kurang susu, Set Menyusu shaklee. vitamin untuk ibu menyusu, vitamin banyakkan susu ibu , Penyusuan susu ibu, Pengedar shaklee perlis , COD vitamin shaklee perlis , Pengedar shaklee kangar , Pengedar sah shaklee, COD vitamin shaklee arau , COD vitamin shaklee perlis.

Anda seorang ibu yang menyusu badan? Pernah alami situasi begini tak? Sudah tentu anda sebagai ibu ingin berubah menjadi lebih baik untuk kebaikan anak yang menyusu dan juga untuk ketrampilan diri anda kan. Sebagai seorang ibu yang menyusu , bila susu yang dibekalkan untuk anak semakin kurang , anak pula mula kerap merengek di malam hari ,sudah pasti akan timbulkan emosi stress dalam diri kita kan..

Itulah apa yang kak enan alami dahulu saat menyusukan anak ketiga. Kurangnya kesedaran tentang pengambilan vitamin untuk kesihatan seorang ibu pada saat hamil dan menyusu , membuatkan badan kak enan sendiri mudah sangat jatuh sakit dan diserang virus-virus disekeliling.


Apa tidaknya teman opis selsema hari ini, petang tu kak enan balik rumah dah kena serang virus selsema. Kalau dah selsema bukan takat 2,3 hari seminggu lebih belum tentu sembuh dengan baik...huhu...

Waktu anak pertama dulu kak enan nekad untuk menyusu badan sepenuhnya anak sulung kak enan, namun kerana  kekurangan ilmu, tak sampai 3 bulan kak enan dah terpaksa campur susu anak kak enan dengan susu formula. 

Waktu anak ke 2 pula dah ada ilmu tentang penyusuan , dapat supply susu badan pada anak sehingga 3 tahun tapi sayangnya badan ibu tak dan recover sepenuhnya orang kata, kurang zat dalam badan asbab terlalu dekat tempoh hamil anak pertama dan kedua menyebabkan susu yang pada anak pun kurang khasiat..sedih bila dah tahu tentang ni.


Alhamdulillah bila bersalin anak ke tiga kak enan mula amalkan set kat atas ni. Saat tu susu badan kurang meriah dan badan cepat letih. 

Cuba tanya seorang kawan yang juga pengedar shaklee saat tu iaitu maisarah md saupi,sekarang dia adalah upline kesayangan kak enan ,founder OMS group. Dia sampaikan semua info bila kak enan terangkan masalah kak enan ketika menyusu tu.

Akibat kurang pendedahan tentang supplement ni,kak enan sebenarnya takut-takut dan kurng percaya juga untuk mengambil pil-pil vitamin ni. Tapi oleh kerana yakin dengan penerangan Mai tadi,kak enan pun cubalah.

3 bulan kak enan konsisten ambil set ni,maklumlah set ni memang tahan sehinga 3 ke 4 bulan tau. Kak enan rasai banyak sangat perubahan. Alhamdulillah..


Paling yang kak enan suka ialah susu sentiasa meriah setiap kali pam dan anak kak enan pun sentiasa kenyang saja ketika menyusu. Tiada lagi drama air mata tengah malam...πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚


 Gambar ilham google

Ke duanya, kak enan ialah ibu yng bekerja dan menyusu badan sepenuhnya untuk anak. Jadi bila balik dari kerja yang selalunya kak enan mudah beremosi dan letih. Selepas dah amalkan vitamin ni ,perubahan ini yang kak enan rasai : 
❤️Badan sentiasa cergas walau terpaksa stay up lewat malam uruskan rumah tangga
❤️ panda eye dah makin hilang
❤️kulit wajah dah kurang kusam
❤️ berat badan makin susut dan hampir menyamai berat sebelum kahwin..yeayyyy...
❤️ selulit juga dah tiada.


Alhamdulillah...selepas pada tu kak enan terus register dibawah mai  dan terus mencuba vitamin diatas ni lecithin. Apa yang best kak enan boleh katakan.. Kalau anak kak enan batuk dan ada gelema,kak enan akan up dose lecithin ni dan kerapkan menyusu anak. Dan alhamdulillah...tak perlu dah untuk kena nebulizer . 

Itulah sedikit kisah pengalaman kak enan saat menyusukan anak ke 3. 
Sewaktu hamil anak ke 4 kak enan memang amalkan set hamil ,set berpantang dan menyusu dari shaklee sepenuhnya. Yang pasti pantang ketika itu sangat berbeza...

Jika anda ingin mencuba set menyusu shaklee ni boleh sahaja klik dibawah..


Tapi kalau nak lebih jimat dan lebih murah boleh hubungi kak enan seperti dibawah :

HARTINI ZULAIKHA
WHATSAPP /CALL/ SMS : 01120757343
EMAIL : duniavitamintini@gmail.com
FB PAGE : Dunia vitamin Tini

Kak enan juga boleh COD vitamin shaklee DISELURUH NEGERI PERLIS dan kawasan sekitarnya. Kak enan juga akan bekalkan info dan konsultasi secara percuma untuk ahli yang berdaftar di bawah kak enan. 😍