Pages

Friday, October 20, 2017

Kenapa perlu detox badan dan organ dalaman kita?















Detox adalah satu proses yang penting . Detox untuk badan dan organ dalaman kita adalah untuk kita menjaga kesihatan diri dan dalaman kita. Detox sangat penting untuk kita buang kotoran yang tidak perlu yang terkumpul didalam badan kita . Apa maksud detox? Detox atau detoksifikasi ialah satu proses untuk mencuci toksid dalam 
mikroorganisma hidup sperti tubuh badan kita. Dalam erti kata lain ia adalah proses mengeluarkan bendasing dan toksik berlebihan dalam badan dan mengoptimumkan 
fungsi organ detoks dalam badan kita.






Tahukah Anda?
Membersihkan tubuh badan anda daripada toksin dan memenuhi kekosongan itu dengan nutrien yang teratur akan membuatkan minda anda inginkan makanan yang lebih berkhasiat.
kali ini kak enan ingin kongsikan tentang manfaat aapabila kita melakukan detok ni. Sudah pasti ia sangat membantu untuk kita tingkatkan kesihatan kita dan juga organ dalaman kita.



KESAN POSITIF BERDETOKS 


Tubuh kita sering terdedah kepada toksin yang datang berpunca daripada persekitaran dalam aktiviti seharian kita, pemakanan yang bernutrisi rendah, dan juga tekanan dari gaya hidup kita sendiri. Pendedahan yang kerap boleh mengakibatkan kebolehan semula jadi tubuh kita menyingkirkan toksik terganggu. Ia mengakibatkan tompokan toksik dan mendorong kepada berbagai masalah kesihatan. Oleh itu, amat penting untuk kita melakukan detoks dengan kerap. Sekiranya anda mengikuti pelan detoks yang terancang, selamat dan elok boleh memberikan anda berbagai kesan positif dan manfaat nya.


kenapa perlu detok, detok, apa itu detok , apa manfaat buat detok, manfaat detok, kepentingan detok,jenis detok, cara detok hati, cara detok usus, cara detok logam, pengedar shaklee perlis, shaklee perlis , pengedar shaklee aktif .

8 KESAN POSITIF DAN MANFAAR BERDETOK UNTUK HIDUP HEBAT


1.Pengurangan berat badan

-Toksin memberi kesan buruk kepada keupayaan tubuh secara semula jadi untuk membakar lemak yang mengakibatkan kepada penambahan berat badan. Yang bertanggungjawab dalam menjaga kilang lemak anda adalah gen pemberi signal, dan apabila toksik telah melekat kepadanya, ia akan membuatkannya kurang berfungsi lantas mengakibatkan lebih banyak lemak terkumpul. Lambat laun, sel lemak baharu ini akan dipenuhi oleh lemak dan toksin yang berlebihan menyebabkannya tidak dapat berfungsi dengan baik malah ia langsung tidak dapat membantu dalam menghasilkan tenaga dan hormon yang elok sebagaimana sel lemak yang baik sepatutnya berfungsi. 


2.MELEGAKAN RASA KEMBUNG DAN SEMBELIT (KOLON YANG LEBIH SIHAT) 

-Anda rasai seperti telah duduk di tandas selama seharian? Rasa seperti ingin membuka butang seluar anda kerana perut anda sakit? Usus (termasuk kolon) membawa sisa dari tubuh badan anda, namun sebahagian dari sisa ini seperti makanan yang diproses, kurang serat dan telah diperhalusi, serta lemak yang tidak sihat ini boleh terkumpul secara perlahanlahan dan membuatkannya tersumbat di dalam sistem anda. Pengumpulan toksin ini biasanya mengakibatkan seperti berat susah diturunkan dan anda akan berasa kembung dan yang lebih teruk lagi ia akan mengakibatkan anda mudah mendapat penyakit seperti penyakit kolon juga kanser kolorektum. Kolon adalah merupakan sistem kumbahan pada badan anda dan ia perlu dibersih serta dikosongkan bagi memastikannya berfungsi seperti biasa. Melalui detoks, anda boleh membersihkan kolon dan bukan sahaja melegakan masalah sembelit, ia juga mendorong kepada sistem pencernaan yang lebih sihat serta membuang sisa dan bahan kimia dari tubuh anda.

3.MEMBERI TENAGA 

-Tubuh anda mempunyai organ yang melakukan detoks dengan sendiri bagi membuang toksin, namun ia memerlukan tenaga yang banyak untuk berfungsi! Jumlah tenaga yang digunakan bergantung kepada jumlah toksin yang diproses olehnya. Kurang tenaga akan mengakibatkan anda cepat berasa letih dan ini merupakan tanda bahawa tubuh anda dipenuhi oleh toksin. Melalui detoks ua membantu dalam menyokong organ ini untuk mengeluarkan toksin, memberikan tubuh anda lebih tenaga dan stamina untuk anda melakukan pelbagai perkara yang lebih menyeronokkan!

4.MENGURANGKAN NAFSU MAKAN

- Membersihkan tubuh anda dari toksin yang tidak sihat serta menggantikannya dengan makanan bernutrisi tinggi akan memberi signal kepada minda untuk menginginkan makan yang sihat dan bernutrisi. Ucapkan “selamat tinggal” kepada kafein, gula dan lemak! (Atau sekurang-kurangnya ucapkan “hello” kepada keinginan tinggi kepada pilihan makanan yang lebih sihat!).


kenapa perlu detok, detok, apa itu detok , apa manfaat buat detok, manfaat detok, kepentingan detok,jenis detok, cara detok hati, cara detok usus, cara detok logam, pengedar shaklee perlis, shaklee perlis , pengedar shaklee aktif .

5.KULIT LEBIH CANTIK 

- Kulit merupakan organ luaran anda yang terbesar dan ia melambangkan keihatan dalaman anda. Kulit anda membantu dalam membuang toksin dan kotoran dengan cara berpeluh, dan apabila sistem serta kelenjar peluh anda dipenuhi dengan toksin, ia akan mendorong kepada pelbagai kondisi kulit yang tidak sihat termaksuklah jerawat. Sekiranya toksin terkumpul lebih cepat dari dibuang, lebih tinggi juga jumlah toksin yang terkumpul dalam darah anda. Detoks dapat membuang toksin dari dalam badan anda dan apabila ia tidak lagi terkumpul, anda akan dapat lihat perubahan ketara pada kulit anda. Cuba bayangkan: Kulit yang bersih, dan bersinar. Siapa sahaja yang tidak menginginkannya?


kenapa perlu detok, detok, apa itu detok , apa manfaat buat detok, manfaat detok, kepentingan detok,jenis detok, cara detok hati, cara detok usus, cara detok logam, pengedar shaklee perlis, shaklee perlis , pengedar shaklee aktif .





6.MENGURANGKAN TEKANAN 

-Tertekan? Adakan toksin benar-benar mempunyai kaitan? Ya: apabila tubuh anda dipenuhi toksin, minda anda akan turut sama tertekan. Apabila toksin terbina dalam tubuh anda, kebolehannya untuk menyerap nutruen juga akan menurun dan tubuh badan anda semestinya tidak gembira dengan perkara seperti ini – ia benar-benar menakutkan apabila ia mengeluarkan hormon yang digelar Kortisol untuk memberitahu “Apa masalah dengan badan ni?”. Jadi, jika telah mengeluarkan toksin, anda boleh beritahu semula kepada Kortisol untuk bertenang dan biarkan tubuh anda untuk hilangkan tekanan. Pembersihan dapat memperbaiki ketajaman minda dan membolehkan anda untuk mendapat tidur yang lebih berkualiti.


kenapa perlu detok, detok, apa itu detok , apa manfaat buat detok, manfaat detok, kepentingan detok,jenis detok, cara detok hati, cara detok usus, cara detok logam, pengedar shaklee perlis, shaklee perlis , pengedar shaklee aktif .kurang stress


7.MENGUATKAN SISTEM IMUNISASI

- Radikal secara percuma! TIIIIIIIIDAK!
 Ya, kotoran radikal yang percuma itu sering sahaja mencuba untuk mendekati kita serta merosakkan sel, dan mendedahkan kita kepada toksin yang membuatkannya dapat membiak secara bebas. Radikal yang jelik ini berusaha keras untuk membinasakan sistem imunisasi anda dan mengakibatkan keradangan. Detoks dapat membantu anda untuk menghindari toksin maka ia tidak membantu dalam membiakkan radikal yang boleh didapati secara percuma ini, malah badan anda akan lebih fokus dalam memperkukuhkan lagi sistem pertahanan semula jadinya.

8.TIDUR LEBIH LENA 

-Toksin, terutamanya besi berat, menggganggu keseimbangan sel normal dan menghasilkan radikan secara percuma. Radikan percuma, juga mengakibatkan hormone tidur anda meningkat dan mengganggu corak tidur anda dan kadangkala mendorong kepada masalah insomnia. Sokong aktiviti membuang besi berat dari sistem anda ini dengan mendetoks dapat membantu badan anda untuk set semula corak tidur anda lihat sahaja bagaimana anda dapat menikmati tidur yang lena dan rehat yang lebih berkualiti.

kenapa perlu detok, detok, apa itu detok , apa manfaat buat detok, manfaat detok, kepentingan detok,jenis detok, cara detok hati, cara detok usus, cara detok logam, pengedar shaklee perlis, shaklee perlis , pengedar shaklee aktif . tidur lena


CARA BUANG TOKSIN MELALUI DETOX BERSAMA SUPPLEMENT.

Dalam shaklee ada program detok yang akan dimonitor oleh pakar nutrisi dan juga pakar detok shaklee. Dalam group ini akan diajar bagaimana untuk melakukan detox bersama-sama dengan pengambilan supplement dan pada masa yang sama diajar cara mengambil pemakanan yang sihat. Ada 3 jenis set detok dari shaklee iaitu :

1. set detox Hati
2. set detox usus
3. set detox logam

kak enan akan kongsikan info mengenai set- set detok ini di lain lembaran ye.
jika ingin dapat kan set detok ini boleh dapatkan dengan klik dibawah ye 




dan anda boleh juga hubungi kak enan di sini 01120757343 untuk dapatkan konsultasi secara percuma dari kak enan. kak enan juga boleh cod ESP diseluruh negeri perlis kerana kak enan adalah PENGEDAR SAH SHAKLEE PERLIS.


kenapa perlu detok, detok, apa itu detok , apa manfaat buat detok, manfaat detok, kepentingan detok,jenis detok, cara detok hati, cara detok usus, cara detok logam, pengedar shaklee perlis, shaklee perlis , pengedar shaklee aktif .




Tuesday, October 17, 2017

MASALAH KEPUTIHAN TERUK DAN BERBAU YANG DIALAMI BERTAHUN-TAHUN PULIH DENGAN SET KEPUTIHAN SHAKLEE.

Masalah keputihan adalah perkara normal bagi setiap wanita. Masalah keputihan dianggap normal jika cecair yang keluar adalah jernih, tak berwarna, tak berbau dan tak berasa gatal-gatal . Masalah Keputihan menjadi teruk atau boleh juga dianggap berpenyakit jika cecair berwarna pekat, warna putih kekuningan , berbau , bergumpal dan berasa gatal. 

Madalah keputihan yang teruk,keputihan, cara elak keputihan,pengguna set keputihan shaklee,cara atasi keputihan, keputihan teruk, cara atasi keputihan yang gatal, pengedar shaklee perlis, shaklee kangar ,pengedar aktif shaklee perlis, shaklee arau.

Ikuti kisah upline kak enan yang menghadapi masalah keputihan  yang teruk sejak dari zaman remaja dan berlarutan sehingga saat melahirkan anak yang ke 2 . 


SUPERMOM SHAKLEE STORY MUSIM KE 4
TESTIMONI 9 : SITI NORIZA SALEH
.

Madalah keputihan yang teruk,keputihan, cara elak keputihan,pengguna set keputihan shaklee,cara atasi keputihan, keputihan teruk, cara atasi keputihan yang gatal, pengedar shaklee perlis, shaklee kangar ,pengedar aktif shaklee perlis, shaklee arau.

KEPUTIHAN. Sejak zaman anak dara lagi dah ada masalah keputihan ni. Tapi tak tahulah ia makin lama makin teruk bila dibiarkan. Lagi lagi masa sekolah menengah dulu, aktif dengan badan beruniform. Hari hari ada latihan kawad kaki, belum dikira ber”camping” lagi. Bab kebersihan memanglah tak jaga sangat.  Masa tu pula, takdelah didedahkan pasal masalah yang boleh dihidapi di tempat sulit macam sekarang ni. Dulu bab bab tu semua disembunyikan. Ia jadi isu yang memalukan.
.

Keputihan adalah perkara normal bagi setiap wanita. Keputihan dianggap normal jika cecair yang keluar adalah jernih, tak berwarna, tak berbau dan tak berasa gatal-gatal .. Keputihan menjadi bermasalah atau boleh juga dianggap berpenyakit jika cecair berwarna pekat, warna putih kekuningan , berbau , bergumpal dan berasa gatal.
Keputihan ni mulalah sedikit, tapi lama lama ia menjadi teruk bila semakin gatal saat berpeluh. Sehinggakan terpaksa memakai pad pantyliner setiap hari untuk elakkan gatal semakin menjadi jadi. Tapi, tak tahu nak bertanyakan pada siapa untuk elak macamana keputihan tu. Sampaikan, kerap sangat basuh di bahagian tersebut setiap kali gatal, atau membuang air besar. Ke hulu hilir bawa “femine wash” untuk pastikan bahagian tersebut di basuh bersih.
.

Masa mengandung, masalah keputihan semakin menjadi jadi dan bila diajukan pada doktor dan nurse semasa “check up” bulanan, diaorang kata memang itu masalah biasa untuk ibu hamil. Lagi jadi masalah bila perut semakin membesar dan ia menjadi jadi semakin gatal. Ada orang suruh basuh bahagian tersebut dengan air sirih yang direbus dan letakkan daun sirih di bahagian tersebut. Kak Ct buat juga. Tapi sekejap je hilang gatalnya. Esok lusa, ia datang balik.
.

Pernah berjumpa doktor dan doktor pun sahkan masalah keputihan Kak Ct sangat teruk. Jadi doktor masukkan sejenis ubat untuk mengelakkan bakteria merebak ke dalam organ organ dalaman. Ambil juga ubat yang diberikan oleh doktor, tapi hanya seminggu atau selagi makan ubat yang diberikan. Bila tak makan ubat, ia datang balik. Doktor sendiri tak bagi kak ct makan ubat yang dose lebih tinggi sebab masa tu tengah mengandung.
.

Akhirnya, selepas bersalinkan Zafran, dan mencari maklumat berkenaan suplemen penyusuan, terjumpa artikel berkenaan merawat masalah keputihan juga. Macam best, nak cuba juga. Jadi belilah set penyusuan ( ALFALFA, ESP, SR VITAMIN C, B COMPLEX, VITALEA, OSTEMATRIK) dan add on garlic untuk elakkan bakteria semakin merebak dan bantu matikan kulat dibahagian tersebut.
.

Tak sangka, selepas 2 3 bulan konsisten ambil alfalfa dan garlic, masalah keputihan dapat diatasi. Bermula dengan kurang rasa gatal walaupun berpeluh, sehingga dah kurang bau, suami juga akhirnya menegur akan kurangnya masalah keputihan tersebut. Kalau tak, sebelum ni, dia juga komplen akan masalah yang kak ct hadapi. Lama lama, kak ct juga yang malu sendiri dengan keadaan begitu. Ianya, waktu “bersama” adalah waktu yang seronok, tapi ia jadi sebaliknya dengan bau yang tidak sedap dan akhirnya, keinginan itu terus mati disitu. Sedih sangat
.

Tapi kini, Alhamdulillah, walaupun ia tak 100% hilang, ia tidak lagi berbau teruk dan keputihan pun pada tahap yang baik dan hanya datang sebelum 2 3 hari nak haid saja. Pantyliner pun dah lama tak guna. Nak bergerak aktif pun dah tak risau akan berpeluh banyak dan mula gatal gatal. Seronok sangatlah. Garlic dan alfalfa, 2 suplemen wajib yang kak ct ambil hari hari. KITA ENJOYS!!!

Madalah keputihan yang teruk,keputihan, cara elak keputihan,pengguna set keputihan shaklee,cara atasi keputihan, keputihan teruk, cara atasi keputihan yang gatal, pengedar shaklee perlis, shaklee kangar ,pengedar aktif shaklee perlis, shaklee arau.


Bawang putih memang diketahui sangat berguna untuk kesihatan manusia kerana membantu dalam membunuh parasit, membantu dalam sistem pernafasan, perbaiki sistem penghadaman dan kandungan tenaga yang rendah. Manakala alfalfa pula adalah sejenis herba dan sangat diakui dalam keberkesanan untuk kesihatan dalaman wanita. Alfalfa bertindak sebagai kacip fatimah buat isteri. Kacip Fatimah?? Tau tau jelah apa manfaat nya kan? Yang itu pun kak ct dapat manfaatnya. Buat suami tersenyummm saja. opss....

Wow kan kisah ni...memang tak dinafikan set keputihan ini sangat membantu didalam masalah keputihan yang teruk dan juga meningkatkan tahap kesihatan dalaman wanita dan juga perhubungan intim.

Cara mudah untuk dapatkan set keputihan shaklee ini , anda boleh klik dibawah ,


dan anda boleh juga hubungi kak enan di sini 01120757343 untuk dapatkan konsultasi secara percuma dari kak enan. kak enan juga boleh cod ESP diseluruh negeri perlis kerana kak enan adalah PENGEDAR SAH SHAKLEE PERLIS.
Madalah keputihan yang teruk,keputihan, cara elak keputihan,pengguna set keputihan shaklee,cara atasi keputihan, keputihan teruk, cara atasi keputihan yang gatal, pengedar shaklee perlis, shaklee kangar ,pengedar aktif shaklee perlis, shaklee arau.

Monday, October 16, 2017

3 Cara elakkan keputihan agar tidak berlarutan dan mengganggu aktiviti SEKS anda.

Keputihan ialah lendir yang keluar dari faraj yang berwarna jernih atau berwarna putih. Keputihan boleh bertukar warna dan mengeluarkan bau jika ia mula dijangkiti kuman. Ia boleh menyebabkan gatal-gatal pada kemaluan dan akan menyebabkan ketidakselesaan berlaku dan akan menganggu aktiviti harian.
Keputihan, keputuhan dan seks,cara elakkan keputihan, elak keputihan merebak, masalah keputihan, keputihan dan seks, pengedarshaklee perlis, shaklee kangar,pengedar shakleeperlis aktif, cara elakkan keputihan.berlaku.


Banyak faktor berlaku nya keputihan ini malah jika ia dibiarkan boleh menganggu kehidupan seks dan aktiviti harian kita sebagai wanita.

Faktor berlaku nya  keputihan.
 1. KEBERSIHAN
- Apabila kebersihan tidak dijaga saat selepas membuang air kecil atau selepas bersama. Faraj dibiarkan basah dan tidak dikeringkan menyebabkan jangkitan mudah berlaku.

2.  Bakteria berlebihan didalam faraj.
- pertumbuhan bakteria ini dikawal dan dipengaruhi oleh beberapa faktor termasuk tahap keasidan (ph) dan hormon . Ketidakseimabn hormon ini boleh menyebabkan pertumbuhan pesat bakteria normal yg  menyebabkan keputihan.

3. Kencing manis
- mereka yang mengidap kencing manis juga sering ada masalah keputihan . Ini adalah kerana gula yang tinggi dalam rembesan faraj yang akan menyebabkan kulat mudah tumbuh dan membiak dgn cepat dibahagian faraj.

Bagaimana cara elakkan masalah keputihan ni dari merebak menjadi lebih kronik.

 1. Dapatkan nasihat doktor untuk tahu punca penyebab keputihan yang berbau dan gatal yg berlarutan. Setelah dikenalpasti punca keputihan,doktor akan bekalkan antibiotik samada sejenis ubat makan atau ubat sapu.

2. Jika anda tahu akan keadaan keputihan yang berlaku pada diri disebabkan oleh jangkitan kulat dan anda kenal akan simptom nya bolehlah anda dapatkan krim anti kulit difarmasi.

3. Anda juga boleh amalkan set keputihan dari shaklee yang juga membantu dalam masalah keputihan dengan mudah dan berkesan.

Set keputihan shaklee

Terdiri daripada 3 vitamin yang sangat membantu masalah keputihan bagi mereka yang ingin menjaga kesihatan secara semulajadi .

1.Garlic
- merupakan antibiotik semulajadi 
- menghalang jangkitan kuman dan kulat pada faraj.
- menghilangkan keputihan dengan cepat
- mengimbangi tahap gula pesakit diabetes dan mengurangkan keputihan.

Keputihan, keputuhan dan seks,cara elakkan keputihan, elak keputihan merebak, masalah keputihan, keputihan dan seks, pengedarshaklee perlis, shaklee kangar,pengedar shakleeperlis aktif, cara elakkan keputihan.berlaku.


2. Alfalfa complex
- mengurangkan rasa gatal akibat jangkitan.kuman dengan cepat.
- menghilangkan bau busuk pada faraj.
- membuang toksin dalam tubuh
- tubuh lebih kuat melawan jangkitan kuman.

Keputihan, keputuhan dan seks,cara elakkan keputihan, elak keputihan merebak, masalah keputihan, keputihan dan seks, pengedarshaklee perlis, shaklee kangar,pengedar shakleeperlis aktif, cara elakkan keputihan.berlaku.


3. Vivix
Keputihan berlaku disebabkan oleh sel rosak yang tidak dirawat . Ia merebak ke sel-sel lain menyebabkan keputihan jadi semakin teruk.
Oleh sebab itu vivix sangat membantu dengan
- merawat dan menjaga sel yang menyebabkan masalah keputihan.
- merupakan antioksidan yang paling tinggi untuk merawat dan menjaga sel.
- mengurangkan keradangan pada kemaluan dan membantu pulih dengan cepat.
Keputihan, keputuhan dan seks,cara elakkan keputihan, elak keputihan merebak, masalah keputihan, keputihan dan seks, pengedarshaklee perlis, shaklee kangar,pengedar shakleeperlis aktif, cara elakkan keputihan.berlaku.



Jadi cegahlah keputihan sebelum ia menjadi melarat dan semakin kronik. Lewat mengambil tindakan boleh menggangu kehidupan seks anda dan pasangan anda . Ia juga boleh menyebabkan emosi anda terganggu.

Cara mudah untuk dapatkan set keputihan shaklee ini , anda boleh klik dibawah ,



Image result for esell
dan anda boleh juga hubungi kak enan di sini 01120757343 untuk dapatkan konsultasi secara percuma dari kak enan. kak enan juga boleh cod ESP diseluruh negeri perlis kerana kak enan adalah PENGEDAR SAH SHAKLEE PERLIS.



Saturday, October 14, 2017

5 cara memilih protein yang betul dalam diet pemakanan harian kita.

Memilih protein yang betul sangat penting didalam diet pemakanan harian kita. Pilihan yang tidak betul boleh menyebabkan kadar kesihatan mungkin boleh menjadi  lebih teruk. Memilih protein perlu bijak agar diet pemakanan harian kita terjaga dan kita mendapat faedah dari memilih protein yang betul tersebut.

Memilih protein, cara memilih protein, pilih protein ,protein terbaik, pilihan protein terbaik, choose protein, how to choose good protein, cegah kolestrol dgn protein, esp shaklee, pengedar shaklee perlis, shaklee kangar ,shaklee aktif perlis, shaklee arau, pengedar aktif shaklee perlis.


Kak enan nak kongsikan 5 cara memilih protein yang betul didalam diet pemakanan harian kita. 

1. Protein dari tumbuhan atau protein dari haiwan.
-  protein dari tumbuhan seperti kacang soya adalah mudah dihadam berbanding protein dari haiwan yang mungkin mengandungi bahan kimia berbahaya dan berpenyakit yang boleh bertindak balas pada badan kita.

2. Protein yang mengandungi kolestrol tinggi atau protein yang mengandungi kolestrol rendah 
- tahukah kita protein berasaskan haiwan ada mengandungi kolestrol yang tinggi dan lemak tepu berbanding protein yang berasaskan tumbuhan tidak mempunyai kandungan kolestrol didalamnya..

3. Protein yang mengandungi lemak yang tinggi atau protein yang mengandungi lemak yang rendah.

- protein dari tumbuhan adalah bebas lemak berbanding protein daripada haiwan yang mengandungi lemak tepu dan juga lemak trans.

4. GMO atau bukan GMO

- memilih protein dari GMO atau BUKAN GMO penting sebabnya protein dr GMO mpunyai pelbagai risiko kolestrol tinggi, boleh menyebabkan kadar sistem imun menjadi rendah dan simptom penuaaan berlaku dengan  lebih cepat. Ini berbeza dgn protein yang BUKAN GMO yang sememangnya bebas bhn kimia dan bahan terlarang.
(GMO-  genetic modified organism)

5. Protein berasaskan sumber semulajadi atau protein dari sumber yang diproses.

- sumber protein yang diproses boleh diperolehi dari makanan tin seperti kacang soya, atau sardin tin. Tahukah kawan2 sumber protein dr bahan yang diproses ini mengandungi bahan pengawet dan bahan MSG yang tinggi untuk menjaga keadaan bahan tersebut. Berbeza dgn protein dr semulajadi yang sememang dari bahan asal tanpa bahan pengawet.

Jadi sekarang dah tahukan cara milih protein yang betul agar tubuh kita mendapat manfaat dari protein yang kita makan dalam diet pemakanan harian kita. Jadi pemiluhan protein berunsurkan bahan semulajadi,non GMO ,dr bahan tunbuhan dan bebas lemak adalah sgt penting .

Bagaimana nak dapatkan sumber protein begitu?

Kak enan ingin suggestkan ESP- soy protein Non GMO dari shaklee. Sudah pasti ia adalah dari bahan tumbuhan semulajadi ditanam secara organik dan tanpa GMO. 

Memilih protein, cara memilih protein, pilih protein ,protein terbaik, pilihan protein terbaik, choose protein, how to choose good protein, cegah kolestrol dgn protein, esp shaklee, pengedar shaklee perlis, shaklee kangar ,shaklee aktif perlis, shaklee arau, pengedar aktif shaklee perlis.


Protein dari esp ni mengandungi 14g untuk setiap hidangan yang mana ia melengkapkan keperluan asid amino perlu yang diperlukan oleh badan kita. Protein soya ini juga membantu didalamkan menurunkan paras kolestrol disamping turut membekalkan tenaga.

Jadi bertukarlah dan pastikanlah anda mendapat  protein yg betul bagi keperluan tubuh badan anda dan juga untyk seisi keluarga anda .untuk dapatkan esp ini , anda boleh klik dibawah ,

Image result for esell




dan anda boleh hubungi kak enan di sini 01120757343 untuk dapatkan konsultasi secara percuma dari kak enan. kak enan juga boleh cod ESP diseluruh negeri perlis kerana kak enan adalah PENGEDAR SAH SHAKLEE PERLIS.

Friday, October 13, 2017

Gastrik kronik 16 tahun semakin sembuh dengan amalkan vitamin set Gastrik Shaklee.

Gastrik kalau dibiarkan boleh menjadi satu perkara yg menakutkan. Gastrik boleh menjadi punca gastrik kronik dan boleh menyebabkan punca kepada kanser usus dan kanser perut. Gastrik yang pada mulanya hanya dikatakan sakit ringan mampu menganggu pergerakan dan aktiviti harian dan bisa menghantui diri seumur hidup jika tidak dicegah dari awal.

gastrik kronik, set gastrik kronik, set gastrik , gastrik , punca gastrik , masalah gastrik, set vitamin gastrik , set gastrik , cegah gastrik , gastrik menyakitkan, maslah Gastrik , pengedar shaklee perlis , shaklee kangar , shaklee perlis , shaklee perlis aktif , shaklee arau . set sakit perut.

Ikuti kisah perkongsian dari seorang pengidap gastrik kronik selama 16 tahun yang kini telah sembuh hampir sepenuhnya . Ikuti apa yang telah beliau amalkan..

SUPERMOM SHAKLEE STORY MUSIM KE 4
TESTIMONI 8 : MAISARAH MD SAUPI
.
[GASTRIK 16 TAHUN SEMAKIN PULIH DENGAN BANTUAN SET GASTRIK SHAKLEE]
.

Kakma ingin kongsikan pengalaman sendiri yang mana kakma menderita gastrik selama lebih 16 tahun dan dengan izin ALLAH gastrik sekarang sembuh.Kakma kena serangan gastrik yang pertama ketika berusia 14 tahun dan berlarutan sehingga usia 30 tahun.Bayangkan berapa lama kakma menderita menangung sakit gastrik ini anda yang ada gastrik mesti tahu kan betapa sakitnya menahan semasa gastrik datang menyerang.
.

Setiap kali bulan puasa selepas makan sahur wajib makan ubat gastrik.Sebelum puasa lagi dah jumpa doktor dan minta ubat gastrik untuk stok sebulan puasa kalau boleh nak mengelak dari kena gastrik tapi kalau dah kena Allah saja yg tahu, sakit sangat,selalunya walau makan ubat masa sahur lepas berbuka mesti kena juga gastrik.kalau sakit kepala boleh lagi tidur rehat pejam mata, tapi kalau kena gastrik tak boleh tidur pusing kanan,pusing kiri letak bantal kat perut dan tidur mesti selimut dan tutup kipas kalau tak lagi masuk angin perut, tidur pun merengkuk je badan.Masa bujang boleh lah tidur macam ni tapi sejak kawin ada anak pastu anak pulak menyusu mana boleh tidur cara kita so terpaksa lah menyusukan anak sambil menahan kesakitan.
.

Begitu lama kakma bergantung dengan ubat tapi kakma dapati ubat hanya untuk tahan sakit bukan untuk sembuh terus sakit gastrik, Kenapa kakma mengatakan begitu? ini kerana 16 tahun kakma makan ubat gastrik tak sembuh pun hanya hilangkan sakit sahaja.
.

Tetapi dengan izin ALLAH tahun 2012 kakma berkenalan dengan shaklee dan pada mulanya mencuba set menyusu shaklee yang mana dalam set menyusu ada ESP (Energizing Soy Protein) dan Ostematrik. Bila kakma makan set menyusu ini dah mula perasan jarang kena gastrik kalau tak sebelum ini setiap minggu mesti kena gastrik tetapi sejak amalkan set menyusu ni sebulan sekali pun belum tentu kena gastrik. Selepas kakma ambil tahu kelebihan produk ini baru kakma sedar memang ESP dan Ostemarik sangat membantu untuk sakit gastrik.Kakma juga makan peppermint ginger untuk buang angin dalam badan.Seperti kita tahu halia sangat bangus untuk buang angin dalam badan oleh kerana kakma memang tk boleh telan air halia jadi kakma pilih untuk ambil peppermint ginger.
.

Ini lah set Gastrik yang kakma ambil.

gastrik kronik, set gastrik kronik, set gastrik , gastrik , punca gastrik , masalah gastrik, set vitamin gastrik , set gastrik , cegah gastrik , gastrik menyakitkan, maslah Gastrik , pengedar shaklee perlis , shaklee kangar , shaklee perlis , shaklee perlis aktif , shaklee arau . set sakit perut.


 Energizing Soy Protein –ESP yang juga merupakan sumber protein unggul daripada kacang soya merupakan sejenis tumbuhan yang tinggi sifat alkalinya yang dapat meneutralkan keasidan di dalam perut. Di samping itu, nutrien protein yang terkandung di dalam ESP sangat membantu membina sel-sel badan yang baru bagi menggantikan sel-sel lama yang telah rosak akibat dihakis oleh asid hidroklorik berikutan proses pencernaan makanan. 
.

Peppermint Ginger Plus mengandungi herba asli pudina, halia, jintan hitam dan jintan manis untuk rasa yang nyaman dan melegakan ketidakselesaan perut serta membuang angin di dalam badan.
.

Ostematrix adalah suplemen kalsium dengan magnesium dan vitamin D. Pesakit gastrik disarankan untuk mengambil susu atau kalsium, kerana ianya bersifat alkali dan mampu meneutralkan asid yang telah memasuki asofagus dan menyebabkan pedih ulu hati. Faktor kekurangan kalsium dalam tubuh juga menyebabkan penyakit gastrik. Tambah pulak ubat kapur gastrik yang hospital bagi tu mengandungi kalisum jadi lebih baik kita ambil Ostematrix Shaklee yang lebih semulajadi dan selamat kan.
.

Jika anda ada masalah gastrik macam kakma jangan di biarkan bimbang akan dapat sakit yang lagi parah boleh jadi ulser perut or kanser. Jadi ikhtiarlah dgn vitamin gastrik ni. Kakma kongsi pengalaman kakma sendiri dan harap dapat beri kebaikkan buat semua yg ada masalah seperti kakma.




semoga perkongsian kak enan kali ini dapat membantu mereka yang ada masalah gastrik atau gastrik kronik yang semakin teruk.Ketahui juga tanda-tanda anda mengidap gastrik disini  dan ketahui juga cara untuk cegah gastrik sebelum parah. 

 untuk dapatkan set vitamin gastrik ini anda boleh dapatkan disini 

Image result for esell



atau untuk lebih jimat dan menguntungkan anda boleh hubungi kak enan di 01120757343 atau bagi anda yang ingin COD, kak enan  boleh COD disekitar kawasan NEGERI PERLIS kerana kak enan adalah PENGEDAR SAH SHAKLEE PERLIS namun bagi diluar negeri perlis kak enan juga boleh membuat pengeposan bagi mereka yang berada diluar perlis. Anda akan dapat servis konsultasi terbaik dari kak enan  yang hanya untuk pelanggan kak enan dan ahli shaklee dibawah kak enan sj. :)

Cara cegah gastrik, cegah gastrik kronik,gastrik kronik, elak gastrik kronik, cara elak gastrik, gastrik, pengedarshaklee perlis ,shaklee perlis aktif ,sid shaklee  perlis aktif, shaklee aktif perlis.