Friday, November 16, 2018

5 Cara Jaga Muka Dengan Langkah Yang Mudah

Wajah merupakan aset penting bagi setiap orang. Setiap wajah yang cantik memang menjadi dambaan setiap orang tak kira lelaki mahupun wanita. Sebab  itu pentingnya penjagaan wajah dijaga dengan tertib dan dengan cara yang betul. tidak perlu yang sukar ,anda boleh lakukan dengan  langkah yang Mudah.


Melakukan rutin penjagaan muka yang mudah akan membantu anda menjaga kulit muka dan mengelakkan dari kulit muka bermasalah. Ia perlu dilakukan setiap hari agar nida dan kotoran tidak menjadi masalah yang lebih besar seperti jerawat dan jeragat yang menghinggap di wajah anda.

JIka anda adalah orang yang sangat sibuk dan padat aktiviti setiap, mari kak enan kongsikan tip cara jaga muka dengan langkah yang mudah ini.

5 Cara Jaga Muka Dengan Langkah Yang Mudah.

Tip ini perlu dilakukan setiap hari dan tidak memerluka masa yang lama untuk anda lakukan .

*1. MENCUCI MUKA 
     - Amalkan membasuh muka setiap hari iaitu sekurang-kurang 2 kali sehari iaitu selepas bangun dari tidur dan pada waktu malam selepas seharian anda melakukan aktiviti diluar atau didalam rumah. 
      Gunakan pencuci muka yang sesuai dengan jenis kulit wajah anda dan memberi kesegaran pada kulit muka setelah seharian dioles mekap.

Nak tahu tip cara cuci muka dengan betul dan bersih --> Disini <--


*2. MENGGUNAKAN TONER.
    Oleskan toner atau penyegar wajah pada kulit muka anda untuk mengembalikan kesegaran dan keseimbangan ph . Penyegar mampu membantu mengecilkan pori-pori pada kulit muka dan membuatkan wajah terasa lebih segar , kurang berminyak dan mencegah daripada jerawat.



*3. MENGGUNAKAN PELEMBAB
    Bagi mendapatkan kulit idaman, setelah membersih dan menyegar kulit muka anda tidak boleh mengabaikan proses seterusnya iaitu melembapkan kulit muka anda.Memilih pelembab yang bersesuaian dengan kulit wajah anda akan memberi impak yang lebih baik pada kulit muka anda. jadi kenali jenis kulit muka anda.
    Anda boleh memilih pelembab dari pelbagai jenis yang bersesuaian dengan kulit wajah anda seperti pelembab jenis air, pelembab jenis minyak dan pelembab jenis krim.

Ketahui lebih lanjut manfaat memakai pelembab -->> disini<---


*4. PELINDUNG UV
   Pendedahan terhadap cahaya matahari kadangkala tidak dapat dielakkan. Ini kita maklum sebab negara yang kita tinggal beriklam panas kan..
   Jadi tahukah akibat membiarkan kulit terdedah kepada matahari tanpa menngunakan sebarang ,kita sebenarnya telah menempah kepada penuaan wajah yang lebih cepat dari usia sebenar. Gunkan pelindung uv yang sesuai dengan jenis kulit anda. Jika anda jeniskulit berminyak, gunakan pelindung uv yang mengandungi bahan mineral dan organik.



*5. MEMAKAI KRIM MALAM
     Untuk dapatkan kulit muka yang awek muda dan halus, anda tidak boleh skip penggunaan krim malam. Krim malam sangat penting didalam proses melembabkan kulit muka, membantu mengurangi kedutan dan garis-garis halus pada kulit muka dan  membantu dalam pembaharuan sel.
    Tanpa culas mengamalkan krim malam setiap hari , anda akan miliki kulit yang halus, bersih dan awek muda seperti yang anda idamkan.
      

Image result for krim


Nah ternyata 5 cara jaga muka ini adalah sangat mudah dan sudah pasti anda boleh lakukannya setiap hari. Jadi tiada lagi alasan susah untuk menjaga kulit muka anda. Yang penting anda perlu pilih produk skincare yang sesuai dengan kulit .


YOUTH SKINCARE 

YOUTH skincare dari Shaklee adalah produk penjagaan wajah yang menitikberatkan kandungan dan hasil penggunanya. YOUTH skincare adalah produk penjagaan kulit yang direka untuk memastikan dunia melihat anda sebagaimana anda melihat diri sendiri.
Untuk kekal muda sama seperti apa yang anda rasa, 



Keberkesanan YOUTH dibuktikan melalui Kajian Klinikal. Ujian klinikal ni direka oleh World-Class Skin Expert dengan menggunakan Skin Age Index yang mana ia mengkaji kehadiran tanda-tanda penuaan melalui data klinikal.
Salah satu kajian dibuat adalah ke atas kedutan wajah (wrinkles). Skin Age Index ni mengukur sehingga kedalaman dan kepanjangan kedut tu, wowwww.. sampai detail macam tu sekali hokey.
Tanda-tanda penuaan yang dikaji adalah seperti:-
  • Kedutan dan garis-garis halus
  • Saiz pori-pori
  • Tona kulit
  • Kelembutan kulit
  • Tekstur kulit
  • Pigmentasi
  • Seri kulit
  • Kekenduran kulit
Image result for youth shaklee


Result menunjukkan 100% daripada wanita yang mengikuti kajian ni terbukti kulitnya menjadi lebih muda berbanding sebelumnya, hanya dalam tempoh 7 hari sahaja dan 2/3 wanita berjaya menjadikan kulit lebih muda 10 tahun dari usia sebenar.
Wow sangat kan!!

APA PRODUK YANG ADA DALAM  YOUTH SKINCARE?
Terdapat 6 produk utama di dalam set penjagaan kulit YOUTH ni iaitu:-
  1. Luminous Gel Oil Cleanser sebagai pencuci muka
  2. Perfecting Skin Toner sebagai toner
  3. Youth Activating Serum sebagai serum
  4. Age Defense Moisturiser SPF50 sebagai pelembap & sunblock
  5. Advanced Renewal Night Cream sebagai krim malam
  6. Radiance C + E sebagai pencerah dan pemudar garisan penuaan

jadi skincare YOUTH ini lengkap untuk anda yang ingin menjaga kulit muka tanpa perlu fikir langkah -langkah lain. Youth skincare ini juga sesuai untuk semua jenis kulit tau.. Jadi jangan tunggu lagi... Dapatkan set skincare YOUTH anda hari ini..


Image result for buy now


Untuk info lanjut dan maklumat mengenai set skincare YOUTH anda boleh terus hubungi kak enan seperti dibawah :
  
Hartini zulaikha

Call/sms/whats up : 01120757343

Fb Page : Dunia Vitamin Tini

Email : duniavitamintini@gmail.com

Jadilah pengguna yang bijak iaitu dengan menyertai kami dishaklee. Anda akan perolehi penjimatan dari 5% sehingga 25 %.. hubungi kak enan ye. Kak enan juga boleh  COD VITAMIN  SHAKLEE DISELURUH KAWASAN NEGERI PERLIS DAN KONSULT ANDA SECARA PERCUMA.

Untuk dapatkan VIVIX secara terus dari HQ anda boleh klik sini

No comments: