Thursday, March 15, 2018

Kaedah pengurusan bisnes yang mudah.

Dalam setiap pembinaan projek, akan ada dateline bagi projek itu untuk disiapkan. Bermula dari  pengukuran aras tanah,pelan rekabentuk dan struktur sehingga ke proses pembinaan ada aturannya. Step by step yang perlu difollow agar progress pembinaan projek tersebut akan mencapai target yang diinginkan oleh pelanggan kita.

Begitu juga setiap plan bisnes ataupun perkara yg kita inginkan perlu ada matlamat dan target kita  agar semua yang kita impikan dalam bisnes dan perkara yang kita inginkan itu akan tercapai.

Jadi setiap perjalanan progress tersebut perlu ada dicatit. Macam kak enan...setiap aktiviti harian kak enan ada master checklist yg perlu kak enan follow agar target kak enan setiap hari tercapai.

Meneliti progress dah jadi rutin terutama sebelum tidur . Listkan dlu perkara yg perlu buat esok dan apa yg dpt dilakukan hari ni harus didoublekan pd esoknya..

So ini adalah cara kak enan melihat progress perjalanan bisnes kak enan..korang pulak cane?kongsilah.. mana tau ia berguna .. bolehlah kak enan follow untuk perbaiki agar lebih baik.

nak cuba bisnes shaklee? boleh saja hubungi kak enan ye..


No comments: