Wednesday, October 17, 2018

Cara Tingkatkan Kualiti Sperma Dengan Amalkan Vitamin .

Adakah anda menderita akibat kualiti sperma yang rendah ? Gusar kualiti sperma adalah faktor anda tidak dapat memiliki anak ? Kecewa kualiti sperma tidak seperti dijangkakan? Anda buntu? Anda Kecewa?



Buat seorang lelaki , tahap kesihatan serta kualiti sperma memainkan peranan penting untuk menentukan kesuburan seseorang lelaki itu. Tahukah anda kualiti sperma yang berkualiti dan sihat diukur dengan motility ,  jumlah sperma , saiz sperma dan bentuk sperma tersebut . Untuk mengetahui kualiti sperma itu berkualiti anda perlu membuat temujanji dengan pakar kesuburan atau anda juga boleh cuba amalkan tips atau cara yang dikongsikan disini.




 Apa itu motility ?


Motility adalah pengukuran efisiensi pergerakan keupayaan sperma untuk berenang  melalui serviks, uterus dan tiup fallopian wanita.

Image result for motility sperma






 Saiz dan Bentuk sperma  yang tidak normal boleh menandakan sperma tersebut tidak berkualiti .



Image result for bentuk sperma



Selain mengamalkan gaya hidup  sihat dan mengelakkan perkara yang boleh menyebabkan sperma menjadi tidak berkualiti , pemakanan yang sihat sangat penting bersama dengan pengambilan makanan tambahan seperti vitamin mampu meningkatkan lagi peratus untuk mendapatkan sperma yang berkualiti.


Antara vitamin yang sering disarankan oleh pakar kesuburan untuk diambil oleh kaum lelaki bagi meningkatkan tahap kualiti sperma adalah seperti zinc , vitamin e , omega -3 , coenzyme Q10 dan b complex.  pengambilan vitamin ini secara konsisten boleh membantu memberi harapan bagi mereka yang mempunyai masalah kualiti sperma yang rendah.


Testimoni rakan  kak enan ini membuktikan pengambilan vitamin secara konsisten selama hampir 4 bulan sangat  membantu meningkatkan jumlah sperma yang dihasilkan serta motility sperma juga dapat ditingkatkan.


Kak enan sangat kagum dengan pasangan ini yang sangat bekerjasama untuk menjalankan ujian ini. kedua-dua mereka menjalani ujian dan mendapati si isteri tiada masalah . Rupanya-rupanya kesukaran mereka untuk mendapat anak adalah kerana masalah kesuburan suaminya.. Bukan mudah tau seorang lelaki ingin melakukan ujian 'analisa sperma'  ini. Tahniah kak enan ucapkan.

Image result for coq trol


Jadi kak enan ingin syorkan kepada mereka yang ada masalah kualiti sperma dan masalah kesuburan boleh cuba ikhtiarkan dengan mengamalkan pengambilan vitamin.


Apa vitamin SHAKLEE yang boleh bantu anda?

zinc Plus
Membantu meningkatkan kualiti sperma dari segi bilangan , bentuk dan pergerakan . Ia juga membantu mengurangkan masalah mati pucuk dan memperbaiki kemampuan seks lelaki serta memberikan tenaga.




Vitamin E 
Membantu meningkatkan kesuburan dengan mengurangkan radikal bebas yang merosakkan sperma. Ia juga boleh membantu menghasilkan sperma yang lebih banyak. 
Vitamin E shaklee mengandungi selenium  boleh membantu memperbaiki kualiti dan pergerakan sperma dan mengurangkan pembengkakan prostat serta meningkatkan hormon testosteron yang diperlukan oleh lelaki untuk menghasilkan sperma yang berkualiti.




B complex
B complex shaklee mengandungi B12 yang sangat bagus dalam membantu meningkatkan pengeluaran sperma dan meningkatkan tahap kesuburan lelaki.


Coq Trol Plus
Mengandungi Coenzyme Q10 yang tinggi antioksida yang menyokong sel untuk lebih bertenaga. ia juga membantu membaiki pergerakan dan menghasilkan jumlah sperma yang berkualiti .CoQ10 juga menyokong sistem reproduktif yang sihat dengan meningkatkan tenaga dalam sperma dan ovum.
Pengambilan CoQ10 membantu:
• Meningkatkan jumlah sperma yang sihat.
• Meningkatkan pergerakan sperma.



Omega Guard
Omega-3 juga didapati menyokong kesihatan kulit, membantu penurunan berat badan, meningkatkan sistem imun dan mengawal atur pengeluaran dan fungsi hormon. Walaupun Omega-3 mempunyai pelbagai manfaat kepada kesihatan, ia adalah nutrien yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh. Oleh itu, pengambilan supplemen Omega-3 adalah penting. Orang yang sihat memerlukan kira-kira 1,000-2,000 mg minyak ikan.




Image result for omega guard shaklee

Pengambilan vitamin ini secara konsisten ,insyaAllah dapat membantu masalah kualiti sperma yang rendah dan dapat meningkatkan jumlah sperma yang normal dihasilkan.

Jangan dibiarkan masalah kesuburan ini menghantui hidup anda dan pasangan anda. Menyalahkan salah satu pihak bukan jalan penyelesaian . Mencari jalan ikhtiar adalah yang terbaik harus dimulakan. Dapatkan Set vitamin ini sekarang dengan hanya klik disini :
Image result for dapatkan sekarang

atau anda boleh hubungi kak enan untuk dapatkan info yang lebih dan cara makan vitamin yang terbaik untuk masalah anda :

Hartini zulaikha
Call/sms/whats up : 01120757343
Fb Page : Dunia Vitamin Tini
Email : duniavitamintini@gmail.com

Jadilah pengguna yang bijak iaitu dengan menyertai kami dishaklee. Anda akan perolehi penjimatan dari 5% sehingga 25 %.. hubungi kak enan ye. Kak enan juga boleh  COD VITAMIN  SHAKLEE DISELURUH KAWASAN NEGERI PERLIS DAN KONSULT ANDA SECARA PERCUMA.

* Produk-produk ini tidak bertujuan untuk membuat diagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit.



No comments: