Friday, October 12, 2018

5 Sebab Badan Perlukan Vitamin C Setiap Hari.

Vitamin c sering dikaitkan hanya untuk kecantikan sahaja . Sering dikatakan hanya wanita sahaja yang perlukan vitamin c dan sangat teruja dengan Vitamin c. 



Tahukah kita setiap dari kita tidak kira lelaki ataupun wanita ,kecil atau dewasa , tua atau muda , semuanya perlukan vitamin C didalam badan kita. Ini adalah kerana badan kita tidak menghasilkan vitamin c . Oleh sebab itu badan kita perlukan bekalan vitamin c dari pemakanan dan dari makanan tambahan yang kita ambil.


Tahukah kita vitamin C adalah vitamin penting yang larut air yang memainkan penting untuk menggalakkan kesihatan gigi, gusi , tulang  dan secara umunya semua tubuh badan kita memerlukan vitamin c.

5 Sebab Badan Perlukan Vitamin C

1.Untuk mencantikkan Kulit 

Image result for cantikkan kulit wajah

Vitamin c tidak asing lagi sering dikaitkan dengan kulit wajah. untuk dapatkan wajah berseri, cerah dan cantik , mengamalkan vitamin c secara konsisten sangat penting . Vitamin C juga membantu penghasilan kolagen. Tubuh kita  memerlukan kolagen dan sememangnya tubuh kita menghasilkan kolagen secara semulajadi namun dengan faktor usia semakin meningkat kolagen kita akan     semakin beransur-ansur kurang. akan berlaku kehilangan kolagen 1~4 g/ sehari.

oleh sebab itu mengambil vitamin c dengan konsisten akan membantu penghasilan kolagen didalam tubuh badan kita. Barulah tiada kedutan di awal usia 30 an.. Jadi bukan wanita saja perlu ambil vitamin c , lelaki juga perlu amalkannya.



2. Meningkatkan Sistem Imun Badan

Image result for tingkatkan imun badan

Apabila sistem kekebalan imun rendah, seseorang itu akan mudah terkena jangkitan virus , demam , selesema , batuk atau demam.  Saat kekebbalan  tubuh rendah , penyakit mudah sangat menular masuk ke dalam badan kita.

Oleh sebab itu mengamalkan vitamin c sangat membantu meningkatkan sistem kekebalan tubuh untuk melawan penyakit , jangkitan , demam , dan lain-lain lagi.

3. Bertindak sebagai Antihistamine Semulajadi

Image result for tingkatkan imun badan


Vitamin c boleh membantu mengurangkan simptom demam seperti sakit-sakit badan dan selesema dengan bertindak sebagai antihistamine semulajadi. Ia boleh turunkan paras histamine dan mengawal alergi yang menyebabkan demam. Dengan membekalkan nutrien penting yang diperlukan oleh sistem imun, iaitu vitamin c dalam dos yang lebih tinggi , biasanya dapat membantu pulih dari demam dengan lebih cepat.

4. Melindungi Salur Darah

Image result for melindungi salur darah

keupayaan vitamin c sebagai antioksidan membuatkan ia mampu melindungi salur darah kita daripada antioksida. Dalam erti kata lain , salur darah kita akan menjadi lebih anjal dan sihat.

Apabila salur darah sihat dan anjal , pengaliran darah didalam salur darah akan menjadi lebih baik. bila darah mengalir dengan baik , tekanan darah kita juga akan menjadi normal dan sekaligus kita akan lebih sihat. Jadi mereka yang ada darah tinggi sangat perlu amalkan vitamin c ..

5. Membantu Memusnahkan Radikal Bebas

Image result for radikal bebas

Radikal Bebas ialah salah satu punca penyebab penuaan kulit sebelum masa . Lebih menggerunkan ia adalah faktor penyebab berlakunya KANSER. Radikal bebas terbentuk melalui beberapa faktor antaranya ialah gaya hidup yang tidak aktif , pemakanan yang tidak sihat dan persekitaran yang penuh pencemaran. Semua yang disebut tadi adalah penyumbang kepada pembentukan radikal bebas didalam badan kita.

Jadi tubuh kita perlukan antioksidan dan Vitamin c sangat terkenal sebagai antioksidan. Ia berupaya memusnahkan radikal bebas didalam badan kita. Ia merupakan salah satu vitamin yang penting dalam melawan radikal bebas selain vitamin A dan vitamin E.



Jadi ternyata bukan hanya wanita sahaja perlu amalkan pengambilan vitamin c tetapi lelaki juga perlu sama-amalkan pengambilan vitamin c secara konsisten. ia adalah bagi membantu tingkatkan sistem imun badan dan membantu meningkatkan mutu kesihatan diri kita , anak-anak dan keluarga kita.


Pengambilan vitamin c juga perlu dititik beratkan agar anda tidak tersalah memilih vitamin C yang sebaliknya. Pemilihan vitamin C  yg dihasilkan secara semulajadi dan mempunyai fungsi pelepasan berperingkat sangat membantu dalam meningkatkan kesihatan imun tubuh badan kita.



KELEBIHAN VITAMIN C SHAKLEE

1. Teknologi sustained release membolehkan ia dilepaskan secara perlahan-lahan ( 100mg setiap jam ) dan menjadikan ia bertahan lebih lama dalam tubuh kita.

2. Sustained Release Vita- c Plus membekalkan vitamin c yang tulen secara lembut dan berterusan.

3. Sustained Release Vita- c Plus shaklee merupakan vitamin berasaskan tumbuhan yang pertama mempunyai sistem pelepasan secara berperingkat.

4. Sebiji Sustained Release Vita- c Plus yang mengandungi 500mg setara dengan 1 1/2 biji oren setiap jam selama 5 jam


Sempena promosi bulan oktober ni , dptkan vitamin c dengan lebih penjimatan dan dengan nilai yang berbaloi untuk anda :  buy 3 less 5%


Image result for vitamin c shaklee promo


atau boleh klik saja dibawah untuk sebotol vitamin C...

Image result for esell

hubungi kak enan untuk cara makan dan info -info lain ;

Hartini zulaikha
Call/sms/whats up : 01120757343
Fb Page : Dunia Vitamin Tini
Email : duniavitamintini@gmail.com

Jadilah pengguna yang bijak iaitu dengan menyertai kami dishaklee. Anda akan perolehi penjimatan dari 5% sehingga 25 %.. hubungi kak enan ye. Kak enan juga boleh  COD VITAMIN  SHAKLEE DISELURUH KAWASAN NEGERI PERLIS DAN KONSULT ANDA SECARA PERCUMA .

No comments: