Saturday, October 20, 2018

6 Makanan Yang Bantu Tingkan Kesuburan Lelaki.

Kesuburan seorang lelaki berkait rapat dengan kesihatan sel-sel produktive  spermanya . Sperma yang sihat dan mempunyai keupayaan mobility yang tinggi akan meningkatkan tahap kesuburan seorang lelaki itu. 


Bilangan sperma merupakan faktor terpenting menentukan tahap kesuburan bagi seorang lelaki.


Selain bersenam menjaga dan mengamalkan pemakanan yang tinggi dengan khasiat dan vitamin boleh membantu meningkatkan tahap kesihatan sperma yang dihasilkan. Ia menjadi faktor untuk mengelakkan masalah bagi kesuburan lelaki.

Kesuburan lelaki,masalah lelaki tidak subur,makanan untuk tingkatkan kesuburan lelaki,makanan bantu kesuburan lelaki, lelaki subur , masalah kesuburan lelaki bantu dengan makanan, cod vitamin shaklee perlis,pengedar shaklee perlis.


Antara makanan yang boleh tingkatkan kesihatan sperma dan kesuburan bagi seorang lelaki ialah :

1.Bawang Putih
         Ia mengandungi oxide synthase (NOS) yang merupakan bahan yng memainkan peranan penting dalam ereksi. Bawang putih juga mengandungi selenium dan vitamin B6 yang penting dalam penghasilan sperma yang sihat.

2.BUAH DELIMA
Ia mengandungi antioksida yang dapat melawan Molandial dehyde(MDA) ,sejenis bahan kimia dalam salur darah yang boleh membunuh sperma. MDA juga terdapat dalam air mani yang menunjukkan sperma kurang berkualiti.


Kajian terbaru dalam International Journal of Medical Research and Health & Sciences (2013) telah membuktikan merokok boleh meningkatkan MDA dalam air mani dan mengurangkan bilangan sperma yang berkualiti dihasilkan.

3.Kacang Walnut.
Ia mengandungi arginine,  yang memgandungi asid lemak omega 3 yang dapat mbantu tingkatkan aliran darah ke arah zakar. Ia juga memgandungi anti oksida sebanyak 2 kali ganda berbanding kacang-kacang yang lain.


4.Pisang
Ia sangat berkesan dalam meningkatkan bilangan sperma. Pisang mengndungi bromelain ,sejenis enzyme yang turut terdapat dalam buah nenas ( dibahagian tengah buah nenas).

Bromelain adalah enzyme anti inflammatory semulajadi yang boleh membantu tingkatkan pengeluaran hormon testosterone(hormon seks lelaki). 
Pisang juga kaya dengan vitamin B1,A & C yang penting dalam menghasilkan sperma yang baik.

5.BAYAM

Bayam mengandungi asid folic dalam bayam boleh membantu meningkatkan kuantiti sperma . Bahan ini mampu menghasilkan sperma yang sihat dan meningkatkan motiliti sperma.

6.TELUR
Telur kaya dengan Vitamin E,kekurangan vitamin E boleh menyebabkan berlakunya kemerosotan tisu buah zakar. Telur juga dapat meningkatkan bilangan sperma dan memperbaiki kesuburan.

 Kesan antioksidan dalam vitamin E juga dapat menghalang kesan negatif radikal bebas terhadap sel sperma dan telur (Ovum).
Sebab itulah ,vitamin E ini dianggap antara nutrien terpenting untuk tingkatkan kesuburan.

Pemakanan yang seimbang dalam semua makanan diatas adalah sangat penting bagi membantu meningkatkan
kesuburan lelaki.

Pengambilan vitamin yang sesuai sangat membantu untuk tingkatkan kesuburan lelaki. Set kesuburan Lelaki dari vitamin shaklee yang terdiri zinc Plus, Coq Trol Plus, Vitamin E dan Omega Guard membantu melengkapkan keperluan vitamin e, coenzyme Q10, zinc dan  omega 3 yg diperlukan untuk keauburan dan kesihatan sperma bagi seorang lelaki.

Kesuburan lelaki,masalah lelaki tidak subur,makanan untuk tingkatkan kesuburan lelaki,makanan bantu kesuburan lelaki, lelaki subur , masalah kesuburan lelaki bantu dengan makanan, cod vitamin shaklee perlis,pengedar shaklee perlis.


Coq Trol Plus
Mengandungi Coenzyme Q10 yang tinggi antioksida yang menyokong sel untuk lebih bertenaga. ia juga membantu membaiki pergerakan dan menghasilkan jumlah sperma yang berkualiti .CoQ10 juga menyokong sistem reproduktif yang sihat dengan meningkatkan tenaga dalam sperma dan ovum.
Pengambilan CoQ10 membantu:
• Meningkatkan jumlah sperma yang sihat.
• Meningkatkan pergerakan sperma.


Omega Guard
Omega-3 juga didapati menyokong kesihatan kulit, membantu penurunan berat badan, meningkatkan sistem imun dan mengawal atur pengeluaran dan fungsi hormon. Walaupun Omega-3 mempunyai pelbagai manfaat kepada kesihatan, ia adalah nutrien yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh. Oleh itu, pengambilan supplemen Omega-3 adalah penting. Orang yang sihat memerlukan kira-kira 1,000-2,000 mg minyak ikan.


zinc Plus
Membantu meningkatkan kualiti sperma dari segi bilangan , bentuk dan pergerakan . Ia juga membantu mengurangkan masalah mati pucuk dan memperbaiki kemampuan seks lelaki serta memberikan tenaga.



Vitamin E 
Membantu meningkatkan kesuburan dengan mengurangkan radikal bebas yang merosakkan sperma. Ia juga boleh membantu menghasilkan sperma yang lebih banyak. 
Vitamin E shaklee mengandungi selenium  boleh membantu memperbaiki kualiti dan pergerakan sperma dan mengurangkan pembengkakan prostat serta meningkatkan hormon testosteron yang diperlukan oleh lelaki untuk menghasilkan sperma yang berkualiti.

Jangan dibiarkan masalah kesuburan ini menghantui hidup anda dan pasangan anda. Menyalahkan salah satu pihak bukan jalan penyelesaian . Mencari jalan ikhtiar adalah yang terbaik harus dimulakan. Dapatkan Set vitamin ini sekarang dengan hanya klik disini :


atau anda boleh hubungi kak enan untuk dapatkan info yang lebih dan cara makan vitamin yang terbaik untuk masalah anda :


Hartini zulaikha
Call/sms/whats up : 01120757343
Fb Page : Dunia Vitamin Tini
Email : duniavitamintini@gmail.com

Jadilah pengguna yang bijak iaitu dengan menyertai kami dishaklee. Anda akan perolehi penjimatan dari 5% sehingga 25 %.. hubungi kak enan ye. Kak enan juga boleh  COD VITAMIN  SHAKLEE DISELURUH KAWASAN NEGERI PERLIS DAN KONSULT ANDA SECARA PERCUMA.

* Produk-produk ini tidak bertujuan untuk membuat diagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit.




No comments: