Tuesday, October 30, 2018

5 Cara Pilih Kolagen Yang Bagus Dan Berkesan.

Setiap lapisan kulit , sendi kita mengandungi kolagen. Tanpa kolagen ia akan menjadikan sendi kita bermasalah dan wajah serta kulit kita kurang tegang. Malah cepat kendur dan berkedut. 




Kolagen dalam badan kita akan hilang seiring usia kita yang meningkat. Oleh itu sangat penting untuk kita dapatkan bekalan kolagen dari pemakanan harian kita maupun makanan tambahan seperti vitamin.


Image result for kolagen pada lapisan kulit


APA ITU KOLAGEN?

Kolagen ialah merupakan protein struktuk utama di ruang sel dalam pelbagai tisu penghubung dalam badan. Protein ini paling banyak terdapat dalam mamalia dimana 25% sehingga 35% dari seluruh kandungan protein badan merupakan kolagen yang berfungsi sebagai komponen utama tisu penghubung.

Kolagen tisu boleh bersifat tegar (tulang), mudah lentur ( tendon) mahupun ditengah-tengah ( tulang rawan ) bergantung kepada kandungan mineralnya. Kolagen kebanyakkan ditemui di tisu perantara seperti tendin, ligamen dan kulit dalam bentuk gentian halus yang memanjang.Kolagen juga berfungsi sebagai komponen utama endomisium tisu-tisu otot. ia terdiri daripada satu hingga 2 peratus komponen tisu otot dan 6% berat otot yang kuat.





kolagen sangat penting dalam kesihatan penjagaan kulit , otot, tulang,rambut , tulang rawan , gigi dan kuku. kolagen merupakan komponen utama dan fascia , cartilage, ligamen , tendon tulang serta kulit. Dengan adanya  lapisan keratin yang lembut , ia membantu dalam menguatkan struktur lapisan kulit disamping elatisiti kulit. Selain itu Kolagen membantu dalam menguatkan  saluran darah serta memainkan peranannya dalam membentuk tisu tubuh. Secara semulajadinya, kolagen memerangkap kelembapan dan untuk keanjalan kulit kita.

Kolagen dalam kulit kita akan hilang seiring usia kita. Kulit mula berkedut. Sendi tulang mula sakit. Sebab itulah ramai yang mencari-cari sumber kolagen yang bagus dan cepat kesan untuk dibekalkan kedalam badan kita. Jadi pemilihan kolagen yang bagus dan cepat kesan nya sangat penting bagi mereka yang mengutamakan kecantikan ini.


 CARA PILIH KOLAGEN YANG BAGUS DAN BERKESAN
  1. Pilih saiz kolagen sekurang-kurangnya 1000 dalton dan ke bawah. (dalton- adalah unit pengiraan bagi kalogen) Mikrofine saiz membantu penyerapan yang lebih baik kerana saiz ini adalah optimum oleh sel-sel kita, Jadi setiap kolagen yang diambil adalah lebih 100 peratus diserap dan memberi efek lebih cepat.
  2. Pemilihan kolagen berbentuk makanan adalah lebih baik daripada kolagen cucuk. Ini untuk memastikan sintesis enzim mengoptimumkan serapan ke dalam tubuh badan kita.
  3. Kolagen memang penting untuk kecantikan , tetapi pemilihan kolagen haruslah mengambil kira kandungan b complex didalam nya. Ia adalah untuk membantu sinstesis dan pembentukan kolagen dalam tubuh kita.
  4. Pilih vitamin atau suplemen yang mengandungi 100% serbuk kolagen.
  5. Pastikan juga kolagen yang diambil adalah sejenias antioksidan yang tinggi bagi membantu kurangkan penuaan.
  6. Pastikan kolagen yang anda pilih dalah dari sumber yang semulajadi, selamat dan berkesan.


TAHUKAH ANDA?



kolagen powder shaklee merupan suplemen kolagen yang mengandungi 4000 mg proprietari RSS ( Red Snapper Scale) kolagen, ia adalah kolagen yang berkualiti tinggi dan tulen yang diekstrak daripada sisik ikan merah.Kolagen powder shaklee bermolekul sangat ringan ,kira-kira 1000 dalton. Ia akan diserap dengan mudah oleh badan dan membantu kepada peningkatan sintesis kolagen pada lapisan dermis dengan berkesan.


Image result for kolagen powder shaklee


Kolagen powder shaklee adalah berbentuk serbuk mengandungi ekstrak biji benih Camelia Japonica, ekstrak Pfaffia , Kolagen ikan , ekstrak kerang-kerangan , Lactobacillus acidophilus , vitamin c dan vitamin B yang digabungkan untuk meningkatkan keberkesanan kolagen RSS dan menyokong kecantikan anda dari dalam ke luaran.

KELEBIHAN DAN KEBAIKAN KOLAGEN POWDER SHAKLEE. 

1.Anti penuaan
- Mengurangkan liang-liang pori-pori ,kedutan dan garis-garis halus yang kelihatan.



2. Menghidratkan
- Melembapkan kulit bagi mengurangi rasa kering dan berkupas pada muka.


3.Menyuburkan
- Menggalakkan kuku yang kuat,rambut yang tebal dan bersinar.


4. Menegang
- Membantu menegang dan menganjalkan payudara.


5. Mengembalikan keanjalan kulit.
- Meningkatkan ketegangan kulit,keanjalan dan kelembutan.


6. Melicinkan
- Meningkatkan kelembutan dan kelicinan kulit.

7. Mencerah
- Mengurangkan pigmentasi ,jeragat dan meratkan warna kulit.



Kak enan ingin kongsikan bersama anda TESTIMONI  mereka yang telah amalkan kolagen powder Shaklee ini.


Testimoni 1

Testimoni 2

Testimoni 3

Testimoni 4

Jadi jika anda ada kulit bermasalah maupun anda sedang mencari kolagen yang lebih berkesan ,dapatkan kolagen Powder Shaklee sekarang..




JIka anda ingin tahu lebih detail tentang kolagen Powder Shaklee anda boleh hubungi kak enan seperti yang tertera :

Hartini zulaikha
Call/sms/whats up : 01120757343
Fb Page : Dunia Vitamin Tini
Email : duniavitamintini@gmail.com

Jadilah pengguna yang bijak iaitu dengan menyertai kami dishaklee. Anda akan perolehi penjimatan dari 5% sehingga 25 %.. hubungi kak enan ye. Kak enan juga boleh  COD VITAMIN  SHAKLEE DISELURUH KAWASAN NEGERI PERLIS DAN KONSULT ANDA SECARA PERCUMA.

* Produk-produk ini tidak bertujuan untuk membuat diagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit.

No comments: