Tuesday, October 9, 2018

5 Petua Rahsia Menjaga Kecantikan Secara Alami.

Dalam masyarakat tradisi melayu , banyak terdapat petua-petua berkaitan kecantikan,perawan (anak dara ) yng elok diamalkan agar sentias dipandng menarik dan menawan.



Petua-petua yng ingin kak enan kongsikan ini boleh juga diamalkan oleh mereka yang sudah kahwin dan telah mempunyai anak.

Petua ini kak enan dapat dari keratan akhbar yang dikongsi oleh penulis berita harian .

5 petua yang boleh diamalkan untuk kecantikan dan kesihatan ialah :

1. Wajah suci
Apabila bangun pagi, jika membasuh muka, elakkan dari mencucinya menggunakan sebarang alat pencuci atau mengesat muka dengan sebarang pengesat. Biarkan air kering sendiri pada muka.



Jika mengambil wuduk,biarkan ia kering sendiri. Ini berfaedah untuk menaikkan seri wajah anda dan mengekalkan kecantikan asli wanita. Ia menjadikan muka bercahaya dan segar kerana pelembap asli muka tidak dibuang.

2. Menjaga payudara
Apabila mandi ,terutamanya di awal pagi , cucurkan air pncuran atu air paip ke atas kedua-dua belah payudara agar payudara sentiasa subur ,segar dan montok serta tidak mudah jatuh.



3. Taman semerbak
Amalkan memakan makanan yang segar seperti ulam -ulaman dan sayur-sayuran yang wangi baunya sejak dari muda. Nafas dan badan juga akan menjadi wangi jika sentiasa diamalkan.



4. Suara Perindu
Elakkan dari banyak memakan makanan yang terlalu pedas atau yg agak panas. Amalkan minum air suam dan air asam jawa membantu untuk menjaga suara dan kesihatan dalaman.



5. Payudara Montok
Elakkan dari meniarap atas lantai sama ada di waktu siang atau malam kerana meniarap di lantai akan mengendurkan payudara anda.


Nah 5 petua ini kalau diamalkan sangat membantu meningkatkan kesihatan diri,kecantikan luaran dan kecantikan dalaman tak kira anak dara mahupun mak dara.

Petua-petua begini kekadang dipandang remeh oleh anak-anak muda dewasa kini..
Jadi bagi anda yang sangat menitik beratkan kecantikan luaran dan sehingga dalaman, petua ini memang patut sentiasa diamalkan.

Anda mencari vitamin shaklee? anda boleh hubungi kak enan untuk info lanjut seperti maklumat yang tertera :

Hartini zulaikha
Call/sms/whats up : 01120757343
Fb Page : Dunia Vitamin Tini
Email : duniavitamintini@gmail.com

Jadilah pengguna yang bijak iaitu dengan menyertai kami dishaklee. Anda akan perolehi penjimatan dari 5% sehingga 25 %.. hubungi kak enan ye. Kak enan juga boleh  COD VITAMIN  SHAKLEE DISELURUH KAWASAN NEGERI PERLIS DAN KONSULT ANDA SECARA PERCUMA.


No comments: