Saturday, February 24, 2018

Kesihatan diri dan keluarga berubah setelah kenal Vitamin.

Sejak kenal shaklee, antara perubahan yang kak enan buat untuk diri dan keluarga kak enan ialah bab kesihatan dan pemakanan .Bab kesihatan terutamanya lebih tahu ,cara nak jaga dan elak dari mudah terkena jangkitan maupun penyakit tersembunyi terutama kolestrol dan kencing manis. Kesihatan cukup diambil berat terutama bagaiman nak tingkatkan kesihatan imun tubuh melawan penyakit amupun virus-virus viral.

Bab pemakanan ,kak enan mula belajar dan ambil tahu tentang makanan sihat, makanan frozen,makanan gmo, makanan yang membahayakan kesihatan dalam diam tanpa kita sedar.
Semua ini membuka mata kak enan ,tak semua apa yang kita makan itu bagus untuk kesihatan kita malah kita perlu pilih agar badan kita dapat terima makanan yang betul sihat bagi menjana tenaga pada kita bukan menyimpan bom jangka penyakit untuk kita.

Alhamdulillah semenjak kenal bisnes shaklee pula ,kak enan mula kenal banyak perkara tentang ilmu ilmiah. Bukan saja bab kesihatan tetapi bab rohani juga turut ditekankan oleh upline-upline kak enan. Syukur berada dalam bisnes yang bukan saja mementingkan duniawi malah akhirat lebih dan sangat dipentingkan disini.

Kawan-kawan nak tahu tak,semenjak dalam shaklee ni,banyak term-term sains dan kesihatan yang kak enan belajar cthnya ttg neurotransmitters, tau tak apa ni? Teruja tau bila tau term - term sains dan bagaimana ia boleh berlaku. Ia berguna untuk kak enan tingkatkan kesihatan diri dan keluarga kak enan selain membantu mereka yang memerlukan diluar sana.

Image result for neurotransmitters


Jadi kami sid perlu ada ilmu kesihatan nutrisi juga untuk guide customer tentang kesihatan tanpa menolak ilmu perubatan dari doktor tau.

Dan sekarang shaklee dah ada ' shaklee Academy ' tau...hah bukan calang-calang tu...tak sabar nak tunggu turn kak enan pergi  'Shaklee Academy ' plak...hihi..

So kawan-kawan nak pilih bisnes, pilihlah bisnes yang tidak menolak persahabatan,ukhwah,ilmu kerohanian malah ilmu kesihatan didalam bisnes itu sendiri. Bukan hanya kejar dunia tetapi sama2 kejar akhirat jua.. nak join group best kak enan?roger kak enan sekarang ye...




Berminat untuk cuba vitamin Shaklee? Boleh hubungi kak enan dan kak enan juga boleh COD vitamin ke seluruh negeri perlis dan membuat pengeposan ke seluruh semenanjung dan sabah dan Sarawak jua.

No comments: