Sunday, February 25, 2018

Kegagalan bukan alasan untuk berjaya. teruskan capai impian.

Alhamdulillah hari ni cuti.hooyayy...tapi cuti dari kerja pejabat saja. Kerja hakiki sebagai wife,surirumah dan ibu tak pernah habis. Tetap berjalan macam biasa. Tambah-tambah hari cuti ni lagilah padat aktiviti nya,dengan nak basuh bajunya dengan lipat bajunya. Kan best kalau ada robot pembantu ni...hihi..sebab tu lah klu kak enan gagal plankan aktiviti yg ptt kak enan buat hari minggu...1 week tu semua akan jadi kucar kacir sedikit.

Gitulah kekdahnya bila buat beg maupun bisnes. Bukan hanya manis bila hasilnya dah siap elok saja. Tapi proses sepanjang nak siapkan itu sangat bermakna.

Nak dapat hasil yang cantik jangan takut untuk gagal. Sebab pada kak enan first step yang kita mula tu adalah langkah pertama menuju kejayaan. Jika gagal ditengah jalan jangan terus fed up atau kecewa. Bangkit lah mula dengan teknik berbeza atau dengan langkah berbeza.insyaAllah kejayaan passti akan digenggam.

Apa yang penting bila kita bertemu kegagalan,jangan mudah menyalahkan. Teliti kembali keadaan dan situasi tersebut. Kembali pada pencipta kita agar kita tenang. InsyaAllah selepas diteliti, dikaji dan diperhati ,kita akan tahu dimana punca kegagalan kita tersebut.

Dari situ kita atasilah dengan segala kemahiran yang kita ada..insyaAllah kejayaan pasti kita genggam . Sebuah beg akan terhasil dengan indah dan kemasnya. Sebuah bisnes juga akan jadi lebih kukuh selepas ini.
So itulah prinsip yg kak enan pegang..😍😍😍

Jadi pada yang masih mencari part time job,kak enan jemput untuk join IMF group dibawah OMS group yang sangat best .Roger saja kak enan ye di bawah ye :



"Kegagalan bukan satu alasan untuk berjaya. Tanpa kegagalan kita tidak akan tahan diuji."

No comments: