Saturday, February 3, 2018

Cara mudah kempiskan perut bagi wanita dan lelaki.

Bila sebut tentang kempiskan perut mesti terbayang wanita saja kan. Tak boleh gitu ok. Lelaki pun kena kempiskan perut juga agar sentiasa nampak bergaya. Bagi wanita kuruskan perut memang akan jadi impian bila selepas bersalin, berat masih belum susut,perut pula belum kembali kempis seperti sebelum mengandung.



Jadi Kak enan nak kongsikan beberapa tips cara mudah untuk kempiskan perut secara mudah dan jimat. Semua tips ini boleh diamalkan oleh wanita dan juga lelaki malah bila suami isteri sama-sama bekerjasama untuk kempiskan perut dan badan  lagi la sweet kan..

6 cara mudah kempiskan perut :

1. Amalkan minum teh halia.


Seperti kita tahu halia sangat popular dalam herba melayu. Halia bersifat panas ini akan membantu dan membantu untuk buang angin badan. Ia dapat meningkatkan suhu badan dan membakar lemak dengan lebih effisian terutama dibahagian.perut . Ia juga amat berkesan membantu pencernaan dan seterusnya bantu kempiskan perut.

2. Kurangkan gula dalam makanan.

Pengambilan gula dalam makanan sangat membantu untuk.kempiskan perut malah membantu mengurangkan risiko anda untuk terkena diabetes. Apabila pengambilan  gula dikurangkan ,ia bantu kekalkan tahap insulin pada tahap yang rendah setiap masa. Ia akan bantu tungkatkan penghasilan 'glukagon' iaitu sejenis hormon yang membantu kempiskan.

3. Minum air lemon/limau

Air lemon /limau bantu potong lemak. Ia sangat digalakkan diambil di awal pagi dan sebelum tidur. Ia akan membantu menyaktoksin hati kerana hati yang tak cekal akan menyebabkan lebihan lemak akan terbentuk dibahagian pinggang dan juga perut. Air lemon/limau juga membantu tingkatkan enzim yang menyaktoksin hati supaya dapat berfungsi dengan baik.

4. Makan ikan salmon.

Kenapa salmon? Ikan salmon mengandungi omega -3 yang tinggi yang akan bantu pecahkan lemak dah telah terbukti membantu mengurangkan penyimpanan lemak di perut.
Pemilihan omega -3 yang betul dan berkualiti akan mengurangkan kadar toksin didalam badan dan membabtu memecahkankan lemak dengan lebih efektif.

5. Amalkan tidur secukupnya.

Tidur yang cukup pada kadar 6~ 8 jam sehari akan membantu membolehkan sistem dalaman kita mendapatkan rehat yang secukupnya bagi menggantikan sel-sel badan yang rosak dan lemah.

Tidur yang cukup bagus bagi memastikan sistem saraf ,pengeluaran hormon,dan metabolisme kita berada pada tahap yang optimum . Jadi ia dapat membantu mengempiskan perut pada kadar cepat.

6. Tingkatkan metabolisme.

- kajian ada menunjukkan metabolisme yang tinggi secara pasifnya akan membakar lebih banyak kalori berbanding mereka yang mempunyai metabolisme yang rendah. Metabolisme yang tinggi akan membantu membakar lemak di perut dan akan membantu untuk.prosea mengembiskan perut.

Cara yang baik untuk tingkatkan metabolisme ialah dengan meningkatkan pengambilan protein terutama protein  non-gmo seperti soya,kacang dan daging merah.

Jadi dengan tip atau cara yang mudah ini,kak enan berharap agar setiap isteri dan suami saling berkejesama untuk sama-sama bantu untuk kempiskan perut masing- masing.

Kak enan berharap tips ini  berguna pada kalian diluar sana untuk diamalkan disaat anda berikhtiar untuk kempiskan perut..

Nak dapatkan supplement kesihatan dan bantuan vitamin untuk.mudahkan proses kempiskan perut?boleh hubungi kak enan disini ye 01120757343.

No comments: