Wednesday, February 21, 2018

Jatuh bangun dalam bisnes , adat untuk lebih berjaya.

Alhamdulillah....perjalanan anak-anak pagi ni smooth aje. Syukur ya Allah.
Kisah semalam saat mengajar angah matematik masih dok terbayang bila diawalnya mak bertuko jadi hijau. Struggle nya anak2 sekarang belajar baru tahun 2  tapi soklan  nya macam tahun 5 zmnku dlu...terdetik di hati kak enan...huhu..kalau tak atruggle ambil tahundan belajar tentu akan ketinggalan..huhu. Chaiyok angah..angah boleh..

Begitu juga dalam bisnes,Setiap jatuh bangunnya kita ada sebabnya. Namun cara kita nak adapt perkara ni yang membantu untuk kita lebih kuat. Bagaimana kita nak struggle mempertahankan bisnes kita sendirikan,semua bermula dari kita.

Mulanya kak enan dalam bisnes Shaklee adalah zero. Dari tak tahu tentang kesihatan,pemakanan dan keperluan vitamin. Hampir semua perkara ini kak enan belajar dan masih terus belajar. Mencari masa dalam aktiviti harian untuk membaca dan lengkapkan diri dengan semua info2 ini.

Boleh dikatakan permulaan dari rasa tak confident nak menulis dan bergambar suafoto,kak enan redah untuk  terus bangkit untuk majukan.bisnes kak enan.

Dari tak tahu tentang blog kak enan dah mula menulis dan berjaga malam untuk nak update blog ..😍😍....pantang masa terluang  saja sanggup kurangkan masa rehat tuk nak update dan terus sebarkan info sihat yg kak enan bawa dlm bisnes kak enan ni.

pengedar shaklee perlis, shaklee kangar , penjual shaklee, agenda bisnes, jatuh bangun bisnes, kejayaan dalam bisnes ,


Hah tu kisah kak enan struggle dalam bisnes kak enan.. Banyak lagi yg underground nya tak tercerita rasanya. Kak enan pasti kawan-kawan yg berbisnes tentu masing-masing ada saat struggle yg manis dan pahit untuk.majukan bisnes masing-masing kan,betui tak? Meh lah kongsi sekurangnya boleh buat panduan untuk kak enan juga.

Oh ye jemputlah ke fb kak enan di sini
www.facebook.com.my/hartinizulaikha


No comments: