Thursday, November 8, 2018

Pentingkah Pelembab Wajah Di Pakai Setiap Hari?

Pentingkah menggunakan pelembab setiap hari? Apa guna pelembab sebenarnya? Pelembab jenis apa yang bagus ? Bagaimana untuk memilih pelembab yang sesuai dengan kulit wajah kita?
pelembab, cara pilih pelembab, cara mudah pilih pelembab, Pentingkah pelembab, kepentingan pakai pelembab wajah, kebaikan pakai pelembab wajah , pengedar shaklee perlis , pengedar shaklee kangar , cod vitamin shaklee ,cod youth , pengedar youth shaklee perlis.

Seringkali soalan-soalan ini ditanya oleh mereka yang baru ingin mengenali dunia kecantikan. Orang dewasa kata budak-budak baru nak up..Tapi sebenarnya tidak terkecuali mereka yang tidak pernah bermake up pun sering tidak tahu akan kepentingan pelembab ini.


Penggunaan pelembab atau moisturizer penting sebenarnya. Ini kerana ia bantu merawat kulit wajah dan menjaga kulit wajah kita daripada kering. Pelembab ini berfungsi untuk memberi kelembapan kepada kulit wajah kita sepanjang hari . Ada juga pelembap yang berfungsi sebagai spf dan mampu meminimalkan garis-garis halus dan kerutan pada wajah kita.

Image result for jenis pelembab wajah
Salah satu bentuk jenis pelembab.

Ada yang tidak suka memakai pelembab disebabkan terasa wajah jadi berkilat . kemungkinan disebabkan tekstur pelembab yang digunakan tidak sesuai dengan kulit wajahnya.

Jadi pengambilan pelembab sangat perlu disesuaikan dengan kulit wajah kita. Barulah ia akan bantu kita rasa selesa dan kulit wajah kita jadi lebih sihat dan lembab. Ikuti tips ini agar anda tidak tersalah memakai pelembab wajah..

JENIS-JENIS KULIT

Kulit berminyak

Tanggapan tentang kulit berminyak tidak memerlukan pelembab adalah salah sama sekali. Meski pun kulit anda adalah kulit jenis berminyak anda sangat perlukan pelembab kerana wajah anda memerlukan nutrisi yang dibekalkan oleh pelembab tersebut, Jadi pelembab atau moisturizer yang sesuai untuk kulit anda yang berminyak  adalah jenis  yang  berlabel non-comedogenic dan oil free.

Pelembab non-comedogenic ini dapat mengelakkan pori-pori tersumbat dan dapat mengurangkan jerawat terhasil. Kulit jenis berminyak ini sesuai mengambil pelembab jenis yang bahan dasarnya menggunakan air . Ini bagi membantu membuatkan kulit lebih halus dan tidak berkilat.

Kulit jenis kering

Bagi mereka yang berkulit kering , anda memang sangat perlukan pelembab. Anda perlu memilih pelembab yang berasaskan ‘ oil-based’ atau yang ada kandungan minyak. Produk pelembab atau moisturizer yang mengandungi  minyak lebih tahan lama dibandingkan dengan produk pelembab yang mengandungi air atau ‘ water based’

Kulit sensitif

Kulit sensitive ini selalunya mudah sangat dikesan dimana ia mudah dan cepat kemerahan dan ada tindakbalas terus selepas menggunakan sesuatu produk. Mereka yang mempunyai kulit sensitive ini perlu mencari pelembab yang berformulasi lembut, bebas bahan kimia berbahaya, wangian dan pewarna. Jika bahan didalam pelembab lebih banyak bahan kimia berbahaya , semakin cepatlah kulit mudah teriritasi. Pelembab yang sesuai untuk mereka yang berkulit sensitive ialah yang terdiri daripada bahan mineral atau semulajadi dan organic.

Kulit diusia 30an

Pada usia ini , keadaan kulit semakin menurun. Semakin usia meningkat semakin kurang penghasilan kolagen dan semakin mudah ada garis-garis halus dan kedutan yang terhasil. Pada usia ini seseorang itu sangat perlukan pelembab kerana masalah kekeringan kulit akibat kalenjar minyak didalam lapisan kulit mulai menurun penghasilannya.
Oleh itu , mereka diusia ini sangat perlukan pelembab yang mengandungi bahan asas minyak dan juga yang mengandungi anti-aging. Produk yang berlabel kan anti-aging mampu melawan garis halus, kedutan dan membuat kulit anda lebih halus dan berseri.

YOUTH AGE DEFENCE MOISTURIZER -SPF50
Salah satu produk dalam set Skincare YOUTH Shaklee adalah pelembab yang mengandungi SPF 50 yang dikenali sebagai AGE DEFENCE MOISTURIZER –SPF50.
pelembab, cara pilih pelembab, cara mudah pilih pelembab, Pentingkah pelembab, kepentingan pakai pelembab wajah, kebaikan pakai pelembab wajah , pengedar shaklee perlis , pengedar shaklee kangar , cod vitamin shaklee ,cod youth , pengedar youth shaklee perlis.
Age Defence Moisturizer Youth SPF50

Ia berfungsi  melindungi kulit daripada sinaran matahari- berspektrum luas SPF 50 UVA/UVB. Vitamin dan botani bernutrien dalam krim ini mampu melembabkan kulit dan menambahbaik penampilan kulit wajah anda.

Kelebihan YOUTH Age Defence Moisturizer-SPF 50.


  • ·      Memberi perlindungan SPF UVA/UVB Spektrum luas tanpa bahan kimia berbahaya.
  • ·       Melembabkan kulit dan meningkatkan penampilan keseluruhan tona kulit.
  • ·       Antioksidan yang melindungi daripada radikal bebas dan pencemaran.
  • ·       Sesuai untuk semua jenis kulit termasuk kulit sensitive.

Jadi pastikan anda mengetahui kategori kulit wajah anda agar anda tahu bagaimana untuk memilih pelembab yang bersesuaian dengan kulit wajah anda. Setiap kali membeli sesuatu produk , anda perlu mengetahui lebih detail akan bahan yang terkandung didalamnya. Ini adalah lebih baik sebelum anda terima akibat kerana tersalah pilih produk.

Kak enan sangat syorkan anda mencuba AGE DEFENCE MOISTURIZER –SPF50 shaklee ini. Dengan kandungan yang selamat dan bebas bahan kimia berbahaya ia mampu mengembalikan keremajaan kulit anda sehingga 10 tahun lebih muda.

Untuk dapatkan AGE DEFENCE MOISTURIZER SPF-50,  anda boleh terus klik dibawah



Untuk info lanjut dan maklumat mengenai set skincare YOUTH anda boleh terus hubungi kak enan seperti dibawah :
  
Hartini zulaikha

Call/sms/whats up : 01120757343

Fb Page : Dunia Vitamin Tini

Email : duniavitamintini@gmail.com

Jadilah pengguna yang bijak iaitu dengan menyertai kami dishaklee. Anda akan perolehi penjimatan dari 5% sehingga 25 %.. hubungi kak enan ye. Kak enan juga boleh  COD VITAMIN  SHAKLEE DISELURUH KAWASAN NEGERI PERLIS DAN KONSULT ANDA SECARA PERCUMA.

Untuk dapatkan VIVIX secara terus dari HQ anda boleh klik sini.


* Produk-produk ini tidak bertujuan untuk membuat diagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit.


No comments: