Wednesday, November 28, 2018

5 Fungsi Toner Yang Anda Perlu Tahu Untuk dapatkan Wajah Yang Kekal Berseri..

Tahukah kita apa fungsi toner sebenarnya? Toner merupakan langkah kedua dari proses pembersihan wajah. Banyak manfaat bila mengamalkan penggunaan toner secara konsisten. Ia membantu dalam menghilangkan kelebihan minyak dan sel kulit mati yang masih berbaki dari proses mencuci muka dan menjadikan wajah kekal berseri.

fungsi toner, kebaikan toner , skincare set, starter set youth, keperluan ambil toner, keperluan pakai toner, kebaikan pakai toner, manfaat pakai toner, pengedar shaklee perlis, pengedar shaklee kangar, shaklee perlis , pengedar youth shaklee,cod shaklee kangar , cod shaklee arau.



Selain itu toner juga digunakan untuk membantu melembapkan kulit agar membantu penyerapan produk muka yang digubakan selepas toner iaitu pelembap.
Berikut adalah pelbagai lagi fungsi  dan kebaikan menggunakan toner  :

#1. Membekalkan nutrisi dan mengelakkan kulit terhidrasi
Toner membantu membekalkan keperluan air untuk melembapkan wajah. Ia juga membantu mengekalkan ketegangan kulit wajah, kelembapan dan membantu membekalkan nutrisi dari toner ke dalam kulit wajah dengan membantu megurangkan gari-garis halus penuaan. Toner juga membantu memudahkan proses mengoleskan make up ke atas kulit wajah bagi mereka yang mempunyai kulit yang kering.

#2. Menyeimbangkan pH
Toner membantu menyeimbangkan pH pada kulit wajah. Ia membantu meneutralkan tahap pH pada wajah bagi menyeimbangkan kadar penghasilan minyak dan membantu mencerahkan kulit wajah.

#3. Membantu detoksifikasi
Kulit wajah mudah terdedah dengan bahan-bahan toksin seperti asap yang boleh mempengaruhi kesihatan dan penampilan kulit. Toner membantu menghilangkan toksin yang terlekat pada kulit wajah. Ia memabntu kulit agar lebih sihat dan cerah.

 #4. Mengecilkan pori-pori.
Pori-pori wajah yang besar memungkinkan lebih banyak kotoran, minyak, dan racun untuk memasuki kulit serta menyebabkan iritasi dan infeksi. Toner wajah dapat membantu mengecilkan pori-pori wajah anda, sehingga minyak dan racun yang berada dalam kulit lebih sedikit. Hal ini dapat membuat wajah lebih segar dan bersih, sehingga minyak berkurangan, serta dapat mencegah jerawat.

#5. Mengatasi masalah jerawat.
Jerawat akan menganggu penampilan pada wajah. Jerawat juga akan menyebabkan rasa sakit serta menyebabkan parut pada wajah. Hal ini akan menyebabkan kulit wajah lebih berminyak dan kusam. Dengan penggunaan toner yang konsisten ia membantu mengurangi minyak terhasil da mengurangkan jerawat dari timbul.  Sel-sel kulit mati juga dapat dikurangkan sedikit demi sedikit .



Bagaimana cara menggunakan toner?

Pemilihan toner sangat penting gar serasi dengan kulit wajah kita. Menurut Dr Jennifer Mac Gregor , di Unian Square Laser Dermatology, produk toner mempunyai pelbagai vasriai dan jenis. Ada toner yang mempunyai formulasi untuk pengelupasan yang merawat jerawat , yang antioksidan mengandungi vitamin c dan ada yang melembapkan dengan mengandungi bahan-bahan anti-inflamasi untuk kulit sensitif.

Toner boleh digunakan seiap pagi dan malam khususnya ketika kulit wajah berminyak, kering maupun selepas anda mencuci wajah. Ia membantu secara langsungnya untuk membersihkan wajah kali ke dua selepas anda mencuci wajah anda, sebelum memakai produk wajah yang lainnya. Dengan demikian , toner akan menghapus setiap kotoran penyumbat pori dan juga membantu dalam proses pembaharuan kulit di malam hari.

YOUTH PERFECTING SKIN TONER

fungsi toner, kebaikan toner , skincare set, starter set youth, keperluan ambil toner, keperluan pakai toner, kebaikan pakai toner, manfaat pakai toner, pengedar shaklee perlis, pengedar shaklee kangar, shaklee perlis , pengedar youth shaklee,cod shaklee kangar , cod shaklee arau.

Memperkenalkan Shaklee YOUTH perfecting skin toner yang akan membantu membebaskan kulit muka dari sel-sel kusam dan agen pencemar persekitaran dan akan memberi kulit wajah anda bersih ,ceria dan berseri.

Kelebihan menggunakan YOUTH PERFECTING SKIN TONER

membersihkan sel-sel kulit mati dan membebaskan kulit dari kekusaman.
menghidratkan kulit
toner Youth bertindak dengan lembut dan tidak memedihkan kulit wajah.
# diperbuat daripada 100% bahan botanical dengan campuran vitamin penting, polifenol dan bahan-bahan botanical yang berpaten untuk kulit yang berseri.
# sesuai untuk semua jeni kulit termasuk kulit sensitif.



BAGAIMANA UTUK DAPATKAN YOUTH PERFECTING SKIN TONER INI?
@anda boleh membuat pembelian Starter Set atau Intensive Treatment and Repair Set secara online di E sell  Shaklee atau boleh klik button dibawah atau
Related image

STARTER SET YOUTH
Image result for INTENSIVE AND TREATMENT SKINCARE YOUTH

INTENSIVE AND TREATMEN SKINCARE YOUTH


@Whatsapp kak enan melalui link di bawah


setiap pembelian produk Shaklee dari kak enan akan disertakan KONSULTASI SECARA PERCUMA dan Cara MNEGGUNAKAN YOUTH dengan berkesan.hubungi :
                                        
HARTINI ZULAIKHA
01120757343
FB PAGE : DUNIAVITAMINTINI.BLOGSPOT.COM
EMAIL: duniavitamintini@gmail.com

No comments: