Monday, November 5, 2018

4 Cara Memilih Minyak Ikan Yang Bagus Dan Bebas Toksin.

Minyak Ikan adalah minyak yang diperolehi daripada tisu ikan berminyak. Minyak ikan boleh diperolehi samada mengambil ikan  secara langsung atau dengan pengambilan supplement . Minyak ikan yang  bagus ialah  minyak ikan bebas toksin dan sangat tulen hasilnya.

Ikan yang terkenal kaya dengan asid lemak omega 3 ialah yaitu salmon, makarel, tuna, sturgeon, mullet, bluefish, ikan teri, sarden, herring, trout, dan menhaden.

Asid lemak Omega-3 mula menarik minat saintis sejak beberapa dekad lalu kerana pemerhatian mereka mendapati masyarakat Inuit atau Eskimo mempunyai kadar penyakit jantung yang amat rendah berbanding dengan masyarakat Eropah dan Amerika.


Ini kerana pemakanan mereka adalah kaya dengan asid lemak Omega-3 iaitu daripada ikan dan makanan laut yang lain, walaupun mereka amat kurang memakan sayur-sayuran.


Asid lemak Omega-3 tergolong dalam kumpulan asid lemak tak tepu yang penting. Ia terbahagi kepada tiga jenis asid lemak utama iaitu Eicosa Pentanoic Acid (EPA), Docosa Hexanoic Acid (DHA) dan Alpha Linolenic Acid (ALA). Asid lemak Omega-3 ini bersifat anti keradangan, selain boleh mencegah pembentukan plak arteriosklerosis yang menyumbat saluran darah di jantung.Ia juga boleh membantu mengawal paras kolesterol darah dan meningkatkan paras kolesterol baik iaitu HDL dalam darah.


BAGAIMANA MEMILIH MINYAK IKAN YANG BAGUS 

Memilih minyak ikan sangat perlu agar kita akan mendapat khasiat yang terdapat didalam minyak ikan tersebut . Memilih supplemen minyak ikan yang betul akan membantu membekalkan keperluan asid lemak omega 3 yang diperlukan oleh tubuh.

#Proses penyulingan Molekul Berperingkat
ia adalah untuk memastikan minyak ikan yang diperolehi adalah yang selamat dan tulen.


#Membekalkan Spektrum Lengkap 7 Jenis Asid Lemak.
-  Ia bagi mengelakkan risiko pembentukan lemak trans, penyerapan yang lebih tinggi dan lebih berkesan untuk mengurangkan risiko penyakit kardiavaskular.


#Menggunakan ikan kecil
- Semakin atas kedudukan makanan iaitu semakin besar ikan , maka semakin tinggi biokumulasi toksin. Jadi penggunaan ikan kecil adalah kurang risiko dan bebas toksin.

#Berkepekatan Tinggi
-   Mengandungi kandungan DHA dan EPA yang tinggi.



Jadi 4 faktor ini perlu diteliti ketika anda membuat pilihan untuk memilih minyak ikan Omega-3 . Ia dalah bagi mengelakkan risiko tersalah memilih minyak ikan Omega -3 yang kurang berkhasiat dan bahaya.


kak enan ingin syorkan anda dapatkan minyak ikan Omega 3 daripada shaklee kerana ia mengandungi 4 kelebihan diatas dan 2 kelebihan yang lainnya.



Minyak ikan OMEGA GUARD shaklee diperolehi dari minyak ikan kecil iaitu Anchovy. Minyak ikan Omega guard Shaklee diiktiraf oleh Friend of The Sea iaitu sebuah syarikat yang bertanggungjawab akan memberi perhatian terhadap saiz populasi dan had tangkapan serta mengelakkan penangkapan ikan pada musim pembiakan untuk memastikan bekalan jangka masa panjang mencukupi.


APA YANG BAGUSNYA OMEGA GUARD SHAKLEE?



ANTARA KEBAIKAN ASID LEMAK OMEGA-3



Dapatkan minyak ikan omega-3 anda hari ini. Untuk lebih penjimatan grab peluang promosi hebat bulan ini dengan OMEGA GUARD SHAKLEE.
Beli 7 dengan harga 6 botol atau beli 2 less 5%. Untuk info lanjut hubungi kak enan pada no yang tertera ; 


Hartini zulaikha
Call/sms/whats up : 01120757343
Fb Page : Dunia Vitamin Tini
Email : duniavitamintini@gmail.com

Jadilah pengguna yang bijak iaitu dengan menyertai kami dishaklee. Anda akan perolehi penjimatan dari 5% sehingga 25 %.. hubungi kak enan ye. Kak enan juga boleh  COD VITAMIN  SHAKLEE DISELURUH KAWASAN NEGERI PERLIS DAN KONSULT ANDA SECARA PERCUMA.


* Produk-produk ini tidak bertujuan untuk membuat diagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit.

No comments: