Saturday, November 17, 2018

9 Manfaat Krim Malam Buat Kulit Wajah Tidak Tua Sebelum Usia.

Seringkali kita dengar malam-malam tak perlu nak letak apa-apa pada wajah kerana nak bagi wajah bernafas dan berehat dari sebarang bahan make up mahupun. Ternyata anggapan itu salah sama sekali . Krim malam sangat banyak manfaatnya. Nyatanya ia sangat penting untuk menjadikan wajah kekal muda jelita  tanpa garis kedutan .


Jadi anda semua guna atau tidak krim malam? Kalau anda adalah pengguna tegar krim malam tahniah kak enan ucapkan kerana anda mungking mendapat semua manfaat yang terdapat dalam krim malam tersebut.. bagi yang belum pernah menggunakan krim  malam kerana percaya dengan jolokon mitos diatas, jom kita ambil tahu kenapa krim malam sangat penting.


APA PENTINGNYA KRIM MALAM?

Krim malam sangat penting digunakan, kerana pada malam hari ketika kulit wajah beristirehat ia dapat memaksimumkan penyerapan krim ke dalam kulit wajah kita. Sehingga kerja krim malam menjadi lebih maksimum bertindak memberi perawatan pada kulit wajah kita.

Krim malam biasanya terdapat dua jenis iaitu krim malam anti penuaan dan krim malam untuk melembapkan.

Jadi pemilihan krim malam yang sesuai dengan kulit wajah anda juga sangat penting agar ia bertindak lebih effektif ke dalam kulit wajah anda.

Krim malam anti penuaan.

Krim malam jenis ini disebut sebagai firming krim atau krim anti kedut. Kandungan didalam krim ini selalunya adalah bahan yang mampu membantu menyingkirkan sel-kulit yang tua kemudian menggantikkan dengan sel –kulit yang baru.

Krim malam ajenis anti penuaan ini juga mengandungi formula anti –penuaan yang bermanfaat untuk menghilangkan garis-garis halus dan kedutan. Ia juga menjadikan kulit wajah lebih pejal dan mampu mengelakkan kesan buruk dari matahri ternampak pada wajah ketika siang hari.

Krim malam melembapkan

Krim malam jenis ini pula memberikan kelembapan extra pada kulit wajah. Jika pada malam hari anda sering tidur dialam pendingin udara, anda sangat memerlukan krim malam jenis melembapkan ini. Ini kerana kulit wajah akan mudah kering saat berada didalam pendingin udara terlalu lama. Jadi krim ini membantu untuk mengembalikan kelembapan alami kulit yang telah hilang.



MANFAAT KRIM MALAM

Banyak manfaat  memakai krim malam . Ia sangat penting untuk pemulihan wajah  dan perawatan kulit wajah kita. Antara manfaat krim malam ialah :


  • Memberikan kelembapan supaya wajah mempu terhidrasi .

  • Menggunakan krim malam setiap hari mampu memberi kelembapan dan bantu mengurangi sebum secara effektif. Ia juga membantu kulit wajah dari terhidrasi dan kering ketika malam hari.

  • Meningkatkan pertumbuhnan kolagen pada kulit wajah.

  • Menjadikan tekstur kulit wajah lebih halus dan lembut.

  • Membantu sirkulasi darah yang lebih baik.

  • Membantu megurangkan kedutan dan garis-garis halus diwajah.

  • Membantu dalam pembaharuan sel  dan menghapuskan sel-sel kulit mati.

  • Membantu memberikan nutrisi pada kulit wajah. 

  • Membantu mengembalikan tona wajah yang sekata.

Nah ternyata banyak sangat manfaat memakai krim malam ni. Menggunakan krim malam tidak perlu tunggu usia mencecah 30 tahun ke atas. Menggunakan krim malam  dengan konsisten akan membantu mengekalkan kulit wajah kekal awek muda dan segar dan cantik.

Sudah tentu anda tidak ingin digelar tua sebelum usia kan..jadi jangan culas untuk menggunakan krim malam selepas ini ye. Pastikan krim malam yang anda gunakan sesuai dengan kulit anda.


Semoga artikel ini bermanfaat untuk kita semua dan kita gunakan

Jika anda mengetahui tentang supplemen Shaklee dan tentang skincare Shaklee iaitu YOUTH anda boleh terus menghubungi kak enan seperti yang tertera :

Hartini zulaikha

Call/sms/whats up : 01120757343

Fb Page : Dunia Vitamin Tini

Email : duniavitamintini@gmail.com

Jadilah pengguna yang bijak iaitu dengan menyertai kami dishaklee. Anda akan perolehi penjimatan dari 5% sehingga 25 %.. hubungi kak enan ye. Kak enan juga boleh  COD VITAMIN  SHAKLEE DISELURUH KAWASAN NEGERI PERLIS DAN KONSULT ANDA SECARA PERCUMA.

Untuk dapatkan VIVIX secara terus dari HQ anda boleh klik sini.

No comments: