Thursday, December 22, 2016

Makanan tambahan untuk kanak-kanak picky eater

Perlukah kanak-kanak yang picky eater ni ambil makanan tambahan?
Penting sangat ke?



Jawapannya sangat penting kerana kanak-kanak memerlukan zat dan nutrisi yang cukup untuk tumbesaran mereka.
.
Tanpa zat dan nutrisi yang cukup ia akan menganggu tumbesaran anak-anak dan anak-anak akan mengalami pelbagai masalah kesihatan dan juga kekurangan zat.
.
antara makanan tambahan yang kak enan boleh cadangkan untuk keperluan kanak-kanak yang picky eater ni ialah ;





set kanak-kanak ini yang terdiri daripada

1) mealshake
🌿menyediakan 24 jenis vitamin a-z,mineral dan 'trace mineral'. ia membantu membekalkan lopong-lopong nutrisi yang tidak lengkap didalam tubuh kanak-kanak.
Image result for mealshake shaklee

2) vitalea kids
🌿membekalkan 18 jenis vitamin dan mineral yang penting untuk tumbesan kanak-kanak. merupakan multivitamin yang boleh kunyah berperisa anggur semulajadi.
Image result for vitalea kid shaklee

3) omega guard
🌿mengandungi omega 3 yang ada kandungan DHA &EPA yang tinggi. dimana ia merupakan lemak perlu yang sangat penting untuk kanak-kanak bagi meningkatkan kecergasan dan ketajaman berfikir.
Image result for omega shaklee


4)cheawable vitamin c 100gm
🌿membantu memelihara sel badan serta membantu menjaga kesihatan tulanga,gigi,gusi,mata,salur darah dan otot

Image result for vitamin c chewable shaklee

Alhamdulillah anak-anak kak enan yg picky eater pun kak enan bg supplement tambahan ini untuk mereka. sorangnya xmakan sayur,yg lagi sorang tak berapa suka makan ikan atau ayam...so dgn memberi makanan tambahan ni kak enan tak perlu risau sangat anak-anak kak enan kekurangan nutrisi insyaAllah.
.
apa-apa pun sebagai ibu memang kita tak lari dari perasan gusar bila anak terlampau memilih makan dan kurang keinginan untuk makan.
sudah tentunya kita akan buat sesuatu dan pilih yang terbaik agar anak-anak kita mendapat nutrisi yang cukp untuk keperluan tumbesaran mereka.
.
pesanan kak enan,hati-hatilah didalam memilih makanan tambahan untuk anak-anak kerana terdapat banyak makanan tambahan berupa pil sintetik yang boleh menganggu buah pinggang anak2 kita yang masih kecil ini di luar sana.
.
Jangan mudah terpedaya dgn iklan dikaca tv shj,selidiki dahulu kandungan yang terdapat didalam vitamin tersebut. insyallah...klu nak mudah ,vitamin yg kak enan ambil ni mmg betul telah dikaji dan dihasilkan daripada bahan semulajdi tanpa pewarna tiruan.. insyaAllah.

untuk info lanjut boleh saja hubungi kak enan ye 01120757343

posted from Bloggeroid

No comments: