Thursday, December 1, 2016

Vitamin asas keperluan kesihatan seisi keluarga

Bila jadi ibu yang berkerjaya ..sudah tentu balik rumah nanti kena uruskan anak2 dan rumahtangga pula kan.
.
Dan sudah pasti ibu memerlukan tenaga luar biasa untuk kekal aktif sebab nak uruskan hal rumah tangga pula bila balik ke rumah. Dengan nak masak untuk dinnernya ,layan anak2 dan mcm2 kerja lagi..mmg penatlah kan..



Alhamdulillah bila tini dh amalkan set asas ni mmg sgt berbeza. Kalau dulu mai opis pagi2 mata bakuk dok ngantuk lg..nmpk letih dan penat sgt.bila balik umah pas mandi tu rasa nak tidur je terus..
.
Sangat berbeza bila dah amik vitamin set asas ni vitalea,vitaminc dan b compleks..badan rasa kekal cergas dan bertenaga tau....


Set asas ni terdiri daripada :

Vitalea

~ adalah multivitamin dan mineral dimana setiap tablet mengandungi 30 nutrisi harian lengkap yang diekstrak dari sayuran dan buah, 23 vitamin dan 7 mineral penting .

Antara vitamin yang terdapat dalam vitalea ialah vita A, vita D , Vita E ,Vita C , asid folik , Iodin , Zat besi , magnesium dan lain-lain lagi.

Zat besi sangat penting dalam pemakanan kerana ia terlibat dalam penghantaran oksigen dalam darah.

Wanita yang menyusukan anak memerlukan antara 25~27mg zat besi sehari. Mereka yang mengalami masalah kekurangan zat besi boleh mengalami rasa mudah penat, rasa sukar bernafas dan hilang focus atau mudah stress.



B-COMPLEKS

~ Vitamin b complex Shaklee mengandungi 8 jenis vitamin b iaitu B1,B2,B6,B3,B5,BIOTIN, B12 dan Asid Folik. Vitamin B sangat penting untuk menukarkan makanan yang kita makan menjadi tenaga ketika proses metabolic.

Kebanyakan vitamin ini tidak dapat disimpan dalam tubuh . ia juga dibekalkan dengan pengambilan dalam makanan setiap hari. Proses memasak terlalu lama boleh menyebabkan makanan itu tidak lagi mempunyai vitamin-vitaminnya.

Vitamin b complex bertindak pada tahap maksima apabila diberikan secara serentak .



Vitamin c plus

~ vitamin c sangat penting untuk kesihatan. Kekurangan vitamin c adalah penyebab gusi berdarah,lebam dikulit dan pemulihan kecederaan yang lambat serta kulit mudah kering serta kasar.

Ibu yang tidak cukup vitamin c akan mengalami rasa mudah penat. Mereka akan menjadi cepat marah dan mudah mendapat penyakit meroyan. Sendi dan otak akan berasa sakit dan mudah lebam jika terlanggar meja atau dinding.

Seperti vitamin b, vitamin c juga tidak disimpan didalam badan dan perlu diambil setiap hari didalam pemakanan. Badan kita memerlukan 500mg sehingga 1000mg sehari malah apabila badan mula tidak sihat bermksd kita memerlukan lebih lagi vitamin c untuk sistem pertahanan badan kita.


.
Cubalah ni kalau kawan-kawan rasa macam apa yg tini rasa dlu...sudah pastinya ia juga mampu mengembalikan keceriaan dan keremajaan kulit juga tau....
.
Untuk mencuba set ini hubungi tini pakar set asas shaklee anda..
.
Eh lupa plak nk bgtau...set ini boleh dimakan seisi keluarga tau bukan ibu sj..ayah boleh amik,nenek ,datuk dan anak dara serta anak teruna juga.
Jadi jimat tu...
.
Hubungi tini untuk info lanjut :
👉whatsapp 01120757343
👉whatsapp 01120757343
👉whatsapp 01120757343
.
Keperluan kesihatan yg lebih baik untuk seisi keluarga...


Tini
01120757343
Pengedar shaklee perlis
Fb page : dunia vitamin tini
posted from Bloggeroid

No comments: