Friday, December 23, 2016

Berpantang dengan mudah dengan jamu moden.

Saat didalam pantang pasti sungguh menerujakan ibu-ibu muda maupun ibu2 yg telah berpengalaman kan...



bukan apa setiap kelahiran anak adalah berbeza..susah senang atau mudah bersalin tu adalah rezeki tuk ibu dan anak tu kan.. Apa yang penting adalah kedua-duanya selamat dan sihat...Alhamdulillah.
.
Dalam adat melayu mmg banyak pantang larang semasa berpantang ni. Antara yang paling topnya ialah jangan membaca didalam pantang nanti cepat rabun...hihihi...
.
sudah pasti mmg jarang ada yg ibu-ibu kurang suka membaca time pantang tapi layari gajet adalah yg paling top dizaman teknologi skg ni. Alhamdulillah kak enan jenis suka membaca...klu anak tak banyak ragam mmg best nak membaca kan..hihihi...
.
Namun kalau badan tak sihat rasa murung dan lemau ,mn mungkin kita mau buat aktiviti lain kan. sebab itu pengambilan jamu maupun supplement semasa pantang juga perlu. ini sebab banyak lopong2 nutrisi yang sepatutnya ibu ambil tapi disebabkan masih berpantng ,byklah mknn yg x boleh diambilkan...cth sayur2 yang sejuk.maupun ikan atau mknn yg gatal2kan..
.
Jadi disinilah peranan supplement atau jamu moden melengkapkan keperluan ibu berpantang agar kembali cergas,bertenaga ,ceria dan aktif kembali. jadi kak enan nak syorkan ibu berpantang mengambil supplement set berpantang ni yang terdiri dari :

1.vitalea
- mengandungi zat besi dan iron yang sangat diperlukan oleh ibu berpantang setelah byk.kehilangan darah semasa proses bersalin.

2. Vitamin c
-membantu mengukuhkan sistem imunisasi ,membantu memulihkan luka bersalin denagn cepat dibhgn laur dan dalam.

3. b complek
- membantu menambah selera,mengurangkan stress dan memulihkan tenaga yang hilang semasa proses bersalin.

4.ostematrik
- membantu pengecutan otot rahim untuk kembali ke sai asal disamping membekalkan kalsium untuk pembentukan tulang dan gigi.

5. zinc compleks
- membantu memulihkan luka dengan cepat dan meningktkan sistem daya tahan melawan enyakit dgn tingkatkan pengeluaran antibodi .
.
diatas adalah set asas yang penting untuk ibu berpantang.
kak enan sendiri dah rasai perbezaannya dari bersalin anak sulung,dua n tiga dengan anak yg ke 4 ni...lagi-lagi pulak bila kita kena berpantang sendiri kan...Lagila kena cepat pulih dan perlukan tenaga cept kan...Yang bestnya boleh kembalikan kepada berasal sebelum bersalin atau semasa anak dara tau.



.
Nak tau tipsnya kenala roger kak enan dan ambil set berpantang ni ye..
.
Nak tahu lebih lanjut tentang set berpantang ni boleh saja hubungi kak enan ye :

posted from Bloggeroid

No comments: