Thursday, August 18, 2016

Tip penjagaan kulit yang sihat agar kekal cantik berseri.



Assalamualaikum...
semoga kalian sentiasa didalam lindungan dan rahmatnya.
setiap kali melihat kulit wajah seseorang yg bersih ,putih dan mulus pasti kita akan berpaling 2,3 kali untuk melihat akan dia....betui ke betui?

tahukah kawan-kawan menjaga kesihatan kulit juga perlu untuk kesihatan kita.tahukah bagaimana cara yang sepatutnya kita amalkan untuk mendapat kulit yg terjaga rapi?

meh saya kongsikan beberapa tip yang boleh dibuat panduan bersama ..insyaAllah..

1. JAGA PEMAKANAN

Ini perkara utama yang perku dititikberatkan jika anda mahu miliki kulit yg sihat dan cantik. Ambil makan yg sihat dengan melebihkan sayur sayuran dan buah buahan terutama yg mengandungi vitamin C. Kurangkan penggunaan Gula dalam makanan dan minuman kerana gula menyumbang kepada pelbagai masalah kesihatan.
Image result for makanan sihat

2. GUNAKAN SKINCARE SEMULAJADI

Ini juga sgt penting, jgn suka suka mencuba pelbagai jenis produk skincare ataupun kosmestik tanpa study terlebih dahulu. Carilah produk yg 100% semulajadi, selamat dan berkesan. Tidak mengandungi Paraben, mercuri dan hidroquinon...pasti kulut akan lebih segar "bernafas". Saya gunakan set rangkaian lengkap Nutriwhite Shaklee. BEST sgt!


3. PENGAMBILAN SUPPLEMEN

Supplemen bukan lagi satu pilihan..tpi ia adalah satu keperluan. Setiap hari tubuh dan kulit kita terdedah kepada pencemaran dan radikal bebas yg menyebabkan pelbagai masalah seperti jeragat, black head white head dan juga jerawat. Pengambilan supplemen dapat membantu memberikan nutrisi yg seimbang kepada tubuh badan untuk melawan segala anasir dan radikal bebas.Sudah tentu saya pilih Vitamin Shaklee yg terbukti selamat dan berkesan. Vitamin C, vitamin E, B complex dan protien antara supplemen yg memberi fungsi terbaik kepada kulit.
Image result for set kecantikan shaklee

4. KAWAL AKTIVITI LUAR

Jangan banyak terdedah kepada cuaca luar terutamanya sinaran UV yg mampu merengsakan kulit. Jika ada aktiviti luaran, gunakanlah pelindung UV (terdapat dlm rangkaian skincare Nutriwhite Shaklee)
Image result for nutriwhite shaklee

5. AMALKAN GAYA HIDUP SIHAT

Buatlah senaman dan rengangan 2-3kali seminggu bagi memastikan aliran darah kita berjalan lancar. Peredaran darah yg lancar memberikan efek pada kulit kita. Kulit akan lebih sihat dan kemerahan secara semulajadi. Nak lagi bagus...ambillah VIVIX secara konsistan setiap hari...anda pasti jatuh cinta!
Image result for vivix



Jom sihat dan cantik!

untuk dapat kan konsultasi tentang produk kecantikan dan kesihatan shaklee, bolehlah hubungi sid anda ini:

Pengedar Shaklee Perlis

Tini 01120757343
fb : hartini zulaikha
Fb page : dunia vitamin tini

No comments: