Friday, April 6, 2018

KEBAIKAN DAN KEHEBATAN ANGGUR MUSCADINE DIDALAM VIVIX.

Sukanya tengok warna merah dalam sudu tu...hihi tahu tak setiap kali kak enan ambil si merah ni, ada si Kecik ikut belakang minta juga ckit..hahhaha..memang dia pun tau pilih yang terbaik kan..Si botol merah ni di beri nama Vivix. Memang menjadi rebutan dan siulan tentang kebaikan dan kehebatan kandungan didalamnya.


Salah satu bahan didalam VIVIX yang kak enan sangat teruja ttg kebaikannya ialah Muscadine Grape.
Keistimewaan muscadine grape ; sejenis anggur liar yg ditanam secara semulajadi di kawasan panas dan lembab berbeza dengan anggur-anggur yang lain.

Anggur muscadine ini mempunyai kulit yang keras dan tebal berbeza dengan anggur biasa yang mempunyai kulit yang lembut dan nipis .


Image result for anggur muscadine

Antara lain kelebihan kandungan yg terkandung dalam anggur muscadine ini ialah :

🌷Anggur muscadine tidak perlu di sembur dengan air dan bahan kimia kerana anggur muscadine boleh menahan suhu panas dan mampu melindungi dirinya dari bakteria dan fungus.

Hal ini kerana anggur muscadine mengandungi resveratrol yang merupakan phytoalexin di mana ia dihasilkan secara semulajadi oleh beberapa jenis tumbuhan apabila diserang pathogen seperti bakteria dan fungus.

🌷 Anggur biasa mempunyai standard 19 pasang kromosom, manakala anggur muscadin mempunyai 20 pasang kromosom. Iaitu lebih 1 kromosom daripada biasa yang menjadikannya lebih tahan lasak dan mampu merawat dirinya apabila diserang serangga dan burung.

Kromosom tambahan inilah yang dipercayai membekalkan sejenis antipenuaan khas. Malah kandungan kompaun polifenol dalam buah anggur ini adalah 40 kali ganda lebih tinggi daripada yang terdapat dalam wain merah. Ianya menyediakan lebih banyak faedah kepada kesihatan, fungsi imun yang lebih tinggi dan bersifat antioksidan yang tinggi.

Kalau tengok pada kelebihan anggur muscadine ni..sebab itulah vivix pun sangat istimewa. VIVIX menggunakan semua bahan dr anggur iaitu kulit, biji dan isinya sebab :

🌺Anti oksidan dan phytonutrients yang tinggi dalam kulit anggur

🌺 Kandungan Resveratrol yang tinggi di dalam biji anggur

🌺 Isinya juga mengandungi nutrien yang sangat berguna

Sebab-sebab kat atas ni ia menjadikan vivix sangat istimewa dan sangat tinggi nilainya... that why i love VIVIX. 😍😍😍

Korang kat luar sana patut cuba vivix dan alami rasa perbezaannya juga..nak cuba?
Roger kak enan segera ..ada offer istimewa untuk kawan-kawan semua..


jom lekaih roger kak enan.. hubungi kak enan seperti yang tertera...


Whatsapp/call/sms :01120757343
email : duniavitamintini@gmail.com
Fb pages: Dunia Vitamin Tini



Kak enan juga boleh COD vitamin SHAKLEE diseluruh negeri PERLIS dan dikawasan sekitar mengikut temujanji.

No comments: