Sunday, April 8, 2018

4 langkah mudah jaga Kesihatan dan kecantikan kulit wajah.

Kesihatan dan kecantikan adalah 2 perkara yang saling berkaitan. Kesihatan dalaman yang baik akan menyerlahkan kecantikan di luarnya.
Sebab itu kecantikan kulit wajah  sering berkaitan dengan kesihatan didalam penjagaan dalaman dan luaran . Kulit yang sihat akan menyerlahkan kecantikannya tersendiri.




Jadi memilih vitamin yang betul untuk memulihkan kulit yang sedang sakit dibahagian luar adalah sangat perlu bagi membantu sel-sel dalaman kembali sihat seperti biasa.




Image result for set radiant 4 shaklee


Pada kak enan ,apabila sel-sel kulit kita sihat lebih mudahlah untuk kita menjaga luaran kulit kita samada kulit diwajah maupun diseluruh badan kita.


Kulit wajah kita sangat sensitif sebab itu ia juga memerlukan penjagaan luaran.walaupun vitamin telah kita ambil,di bahagian luar kulit wajah maupun kulit dibahagian lain terutama tangan sangat perlu.


4 langkah yang perlu diutamakan iaitu :


1.kita perlu pakai pelindung uv. Ia bagi mengelakkn kulit kita mudah terdedah dengan sinar uv yang boleh merosakkan sel-sel kulit kita.


2.kulit wajah kita juga perlu menggunakan pembersih yang lembut agar membantu membersihkan kulit wajah kita tanpa merengsakan kulit.


3.Penggunaan toner dapat membantu membuang kotoran yang masih berbaki dan melembapkan kulit wajah kita.


4.Penggunaan krim malam pula membantu merawat kulit kita kembali agar lebih sihat pada esoknya.



Sebab itu lah walau kita makan vitamin untuk kesihatan kulit,penggunaan skincare yang betul juga sangat perlu agar kulit wajah kita kekal sihat dan juga cantik.


Jadi pemilihan produk kecantikan yang bebas bahan kimia terlarang sangat perlu diambil berat. Sebab itulah kak enan sangat teruja apabila shaklee mengeluarkan skincare barunya iaitu YOUTH ,yang sangat mementingkan penjagaan kulit dengan dihasilkan dari 100% tumbuhan semulajadi,dikaji selama hampir 8 tahun ,bebas bahan kimia berbahaya hampir 1500 jenis bahan kimia,malah mempunyai patent pendingnya yg tersendiri.




Wow sangat kan..jadi walaupun kita mengambil vitamin kecantikan ,pemilihan produk skincare yang betul sangat memainkan peranan didalam menjaga kecantikan kulit wajah kita sebabnya pemilihan kulit wajah yang salah boleh menyebabkan berlaku kerosakan kepada diri kita sendiri tanpa kita sedar terutama kerosakan pada kulit dan penyakit yang paling menakutkan iaitu kanser kulit.




Jadi kawan-kawan,walaupun kita dah ambil vitamin kecantikan , set skincare yang baik perlu juga kita ambil bagi menjaga kesihatan kulit kita dari luar terutama nya dari sinar uv dan bahan-bahan toksik yg tanpa kita sedar menyerap masuk kedalam kulit kita.

So jangan lupa tau YOUTH shaklee akan dilancarkan esok hari. Grab cepat2 sebelum kehabisan stok ye..


Nak tau lanjut dan buat pesanan,boleh hubungi aje kak enan terus ye..COD diseluruh negeri perlis dan dikawasan sekitarnya.




Jom lekaih roger kak enan.. hubungi kak enan seperti yang tertera...

Whatsapp/call/sms :01120757343
email : duniavitamintini@gmail.com
Fb pages: Dunia Vitamin Tini


Kak enan juga boleh COD vitamin SHAKLEE diseluruh negeri PERLIS dan dikawasan sekitar mengikut temujanji.

No comments: