Saturday, November 12, 2016

Pengasas shaklee : Dr Forest Shaklee

Assalamualaikum....
hari ni tini nk citer ttg pengasas shaklee...

Shaklee di asaskan oleh seorang doktor yang mengkaji bidang perubatan kiropraktik iaitu Dr Forrest Shaklee.

Sebab tula vitamin shaklee dipanggil 'SHAKLEE '❤❤❤
.
.

Dr forest shaklee dilahirkan pada bulan november 1894. Pada waktu kecil beliau disahkan mengidap penyakit batuk kering dan doktor telah mengesahkan bahawa beliau tidak akan hidup lebih lama.
.
Atas faktor kesihatan tersebut kedua orang tua beliau mengambil keputusan untuk berpindah ke utara dari kawasan lombong arang batu ke kawasan yang terdapat tanah subur yang boeh menghasilkan sumber makanan dan udara yang berkualiti.ibubapa beliau juga mengenepikan ubat-ubatan dalam merawat beliau dan mengamalkan pemakanan yang sihat dan seimbang hasil dr ladang mereka.
.
Nah tengok tu mmg dr awal lg beliau dah diajar ttg pendekatan semulajadi dan udara yg sihat yg berkualiti.
.
Dan akhirnya kesihatan beliau pulih dengan sempurna dan dari situ Dr forest shaklee memahami bahawa kesihatannya pulih berkait rapat dengan pemakanan yang baik,persekitaran yang sihat dan aktiviti senaman.
.
Dari situ beliau memutuskan untuk mengakaji perubatan kiropraktik dan bukan doktor biasa kerana kata beliau "kedoktoran dan kiropraktik adalah 2 bidang yg berbeza. doktor dilatih merawat penyakit dan pesakit tetapi beliau lebih berminat dalam mencegah penyakit dalam bidang pembangunan kesihatan."
.


Pada tahun 1915, Produk pertama beliau dihasilkan dimana beliau mengasingkan sebatian semulajadi daripada sayur-sayuran . Dan tahukah kawan-kawan perkataan VITAMIN  adalah lahir dari terhasilnya produk pertamanya ini yang dipanggil "Vitalized Mineral atau VITA MIN .
.
So jangan tak tahu perkataan VITAMIN tu bermula dengan #SHAKLEE ok...😁😁😁
.
.
Pada tahun 1924 beliau membina pusat penjagaan kesihatan yang lengkao dengan kakitangan kiropraktik,osteopaths,doktor,pengamal am dan pakar bedah. Dan kali pertama rumusan beliau dibungkus dan diedarkan.
.
Pada tahun 1928 pula beliau telah membangunkan regimen diet yang dicadangkan pada semua pesakit-pesakit.
Diet ini hampir sama dwngan piramid makanan yang disyorkan oleh Jabatan Pertanian amerika syarikat yg menekankan pengambilan bijirin,sayur-sayuran,dan buah-buahan dgn meminimumkan pengambilan lemak dan gula.
.
Dari situ Dr Shaklee forest telah mengasaskan Shaklee Corporation pada tahun 1956 atas kesedaran sains dan alam semulajadi boleh bergabung untuk menjadi penawar kesihatan manusia.
.


Dengan falsafah penting beliau " Living in harmony with nature".
.
Sebab itulah #shaklee sangat menekan kan tentang semulajadi kerana produk yang dihasilkan adalah supplement semulajadi dan bahan pencuci yang dihasilkan oleh #shaklee adalah mesra alam sekitar kerana asas pembentukan syarikat shaklee itu sendiri berkonsepkan 'mencipta kehidupan yang lebih baik'..
.
.
Jangan tak tahu ye kawan-kawan ibu pejabat shaklee di pleasanton usa dihasilkan dan bersumberkan alam semulajadi tahu. Dari lantai,dinding ,bumbung sehinggala sistem pencahayaan dan pengudaraannya berasaskan penggunaan semulajadi.nak tahu lanjut boleh baca kat sini ye ;

Tentang HQ shaklee

Oklah...rasanya xpuaskan nk citer tentang sejarah ni...tapi sekarang kawan-kawan dah tahukan kenapa shaklee menekankan tentang semulajadi sebab sudah pasti vitamin shaklee yg dihasilkan dengan r&d dan kajian yang diperuntukan sebyk usd 250 000 setiap tahun dlm kajian penghasilan vitaminnya. Dan sudah pasti ia bukan sebarangan bahan yang digunakan melainkan berasaskan semulajadi,dengan proses semulajadi ia juga dihasilkan menjadi pil-pil vitamin ini.
.
Tambah2 kalau kawan-kawan nak tahu Nutriferon yang tengah promosi skg ni dikaji oleh Dr Kojima iaitu pakar sistem imun selama 40 tahun barulah ia dikeluarkan dan dipasarkan setelah #shaklee berpuas hati dengan hasilnya.


.
Wowwww sangat kan...kan..kan 😱😱😱😱

Okla cukup kot sekadar itu...nak tahu lanjut moh pm la tini disini ye πŸ‘‰01120757343

Nak beli vitamin promosi pun roger tini ye...
😍😍😍

Tini
01120757343
Pengedar shaklee perlis

No comments: