Thursday, November 17, 2016

Kesan kekurangan zat makanan ketika hamil.

.

Image result for ibu hamil
Wanita dan kehamilan memang sukar dipisahkan ..eh betul ke ayat ni..hihi..

bila dah kahwin pastinya seseorang wanita itu ingin bergelar ibu pula kan...Dan sudah tentunya berusaha untuk mendapat cahaya mata bagi menyerikan lagi alam rumah tangga kita kan. Alhamdulillah.
.
.
Dalam vitamin shaklee ni ada tau vitamin yang membantu wanita-wanita untuk hamil atau ibu -ibu yang hamil untuk kekal cergas dan aktif.
.
Kenapa tini kata ibu-ibu yang nak hamil dan tengah hamil kena ambil juga vitamin tambahan ni.. sebabnya tak semua kita makan cukup lengkap piramid makanan yang disarankan oleh kKM untuk keperluan ibu dan anak.
.
Kalau ada yang kata makan cukup dah zat nak bagi kat anakdalam perut . comfirm ibu tu kurang pendedahan tentang keperluan dan kesihatan ibu dan anak yang dikandung.
.

tahukah kawan-kawan walaupun kita kata cukup keperluan yang kita ambil nasi tuk karbo , ikan tuk protein dan sayur tuk vitamin2 lain, adakah yang kita ambil tu mencukupi keperluan ibu dan anak?

Image result for zat penting untuk ibu hamil

Sebenarnya suplemen vitamin untuk ibu hamil yang dipanggil Prenatal Vitamin dalam bahasa perubatan, berbeza dengan suplemen vitamin biasa. Ini kerana dosnya yg berbeza.

Ini antara sebab pentingnya ibu hamil mengambil Prenatal Vitamin sepanjang kehamilan.

1. Mengurangkan risiko kecacatan ketika hamil.

2. Kelahiran bayi pramatang.

3. Kekurangan berat ketika bayi dilahirkan.

4. Beri kekuatan kepada ibu hamil.

5. Membantu ibu hamil mengekalkan kesihatan yang baik sepanjang mengandung.

6. Mengurangkan risiko kekurangan khasiat makana terutama bagi wanita yang mengalami loya, muntah dan tiada selera makan di awal kehamilan.

Untuk mengelakkan risiko2 inilah ibu hamil disarankan mengambil vitamin prenatal ini bg melengkapkan keperluan ibu hamil tersebut.
.
jadi kalau kawan-kawan rasa ibu hamil perlukan vitamin tambahan ,anda sama ngan tini ..meh tini tunjukkan vitamin yang tini ambil time hamil anak ke 4 dlu.
sangat berbeza hamil anak 1,2,3 dengan anak yg ke 4 ni..

Disini tini nak sarankan agar ibu-ibu hamil mengambil :

1 .Vitalea Multivitamin
- Ia adalah untuk membantu melengkapkan nutrisi yg tidak lengkap terutama bg ibu hamil yang tidak suka memakan sayur-sayuran disaat kehamilan.

2. Sustainable release vitamin c
- Membantu menyediakan vitamin c yg diperlukan oleh tubuh . Ia juga membantu dalam menyokong pertumbuhan tulang, gigi dan gusi yang sihat serta kesihatan keseluruhan tubuh badan.

3. ESP
- Esp shaklee dihasilkan dari soya yg non-gmo. Dimana penghasilannya dari proses penanaman adalah secara semulajadi tanpa ada menggunakan bahan kimia sehinggalah ke proses pembungkusannya.
ESP menyediakan 14 gram protein soya non-GMO berkualiti tinggi dengan asid amino yang tubuh badan perlukan bagi proses sintesis protein termasuk 9 asid amino penting.

4. B compleks
- Mengandungi 8 jenis vitamin b dan asid folik dimana asid folik dan b12 membantu dalam pembentukan sel-sel darah merah didalam tubuh.

Selain vitamin ini ibu -ibu hamil juga disarankan untuk mengambil Set Kehamilan penuh bagi membantu proses kehamilan sehingga sampai masa untuk bersalin agar tubuh badan ibu hamil sentiasa kekal cergas.insyaAllah..
.


Kalau ada yang rasa ingin tahu lebih lanjut tentang vitamin shaklee ni boleh hubungi  saya ye :

TINI

Pengedar Shaklee Perlis

Tini 01120757343
fb : hartini zulaikha
Fb page : dunia vitamin tini
ig: hartini_zulaikha

No comments: