Pages

Sunday, October 30, 2016

12 sebab kenapa kita perlu berlari.

assalamualaikum...APA khabar teman-teman blogger?
semoga sihat hendaknya..


hari INI tertarik hati rasa nak kongsi tentang hasil bacaan Dari majalah isihat.
memang bestla isi-isi didalam majalah isihat ni.memang Tini serankan untuk semua membaca majalah ni.

Tini nak kongsikan APA sebab kita perlu berlari Dan sekurang-kurangnya didalam kesibukan kita perlu amik sedikit ruang untuk melakukan senaman INI.



12 sebab kenapa kita perlu berlari..;

1) menguruskan badan
- pembakaran kalori berlaku secara purata 70~80 perkm.

2) memelihara jantung



3) melancarkan pernafasan

4) mood Dan mental yg baik
- berlari menghasilkan endorfin iaitu hormones yg membuat kita rileks Dan riang.

5) Mengawal nafsu makan



6) meningkatkan koordinasi tubuh

7) Risiko diabetes turun 40 peratus

8) Menghindari sifat nyanyuk

9) Kreatif
- satu penyelidikan yang dijalankan di England mendapati seseorang yang mengamalkan rutin berlari mampu mengurangkan kesalahan di tpt kerja malah lebih Kreatif serta fokus dalam kerjanya.

10)mencegah osteoporosis


11) risiko kanser payudara turun 30 peratus

12) mengurangkan risiko meninggal dunia diusia Muda.


wahhh...banyakkan benefit berlari ni..moh ler kita berlari ye..moga -moga kita sentiasa sihat dan gembira disamping keluarga tersayang.


##info Dari majalah isihat .

posted from Bloggeroid

Friday, October 28, 2016

Produk terbaik dan berkesan untuk hilangkan jerawat.

sejak kebelakangan ini banyak berita di media sosial tentang banyak produk kecantikan yang ditarik balik daripada pasaran sebab berbahaya akan kandungannya.

Bila diberitahu kandungan produk- produk tersebut mengandungi bahan kimia berbahaya seperti merkuri , memang rasa ngeri sangat dan takut dah nak guna apa-apa produk yg banyak sekarang.

memang tak dinafikan kerana permintaan yg tinggi terhadap produk kecantikan ini membuatkan ia hadir bagaikan cendawan tumbuh selepas hujan. Namun bahayanya tetap ada harus dipilih yg baik.

klu dah takut dan ngeri nk cuba apa2 produk yg semakin banyak skg ni , apa patut nak buat bila muka naik jerawat dengan meriahnya?

Jerawat ni bukan saja masalah kulit, tapi masalah dalaman juga. Kalau badan kita banyak toksin, badan akan buat sesuatu untuk buang toksin tu. Selain daripada buang melalui air besar, kencing, peluh, dia akan keluarkan melalui kulit sebagai jerawat.

hah mai rapat Tini nk kongsi produk yg memang terjamin selamat ni...

Untuk kulit berjerawat, tini akan cadangkan ambil:
✔️ESP
✔️VITAMIN C
✔️VITAMIN E . .



Dah banyak dah feedback dari merata dunia yang vitamin ni berkesan & selamat jadi jangan lah diragu untuk mencubanya. Mana tau shaklee ni lah supplement paling sesuai utk awak-awak diluar sana sebenarnya !

mari kita mentelaah apa kelebihan setiap vitamin tersebut :

VITAMIN C .



🍒 meningkatkan sistem pertahanan badan
🍒membantu dalam mencerahkan kulit jika amalkan secara konsisten
🍒menghilangkan kusam dan muka yang sembab
🍒membantu menyembuhkan luka
🍒memudarkan parut jerawat .

VITAMIN E .



🍇kelihatan awet muda disebabkan berfungsi dlm membantutkan penuaan sel
🍇menghilangkan rasa lesu / lemau
🍇merendahlan kadar kolestrol
🍇mengurangkan parut parut besar .

ESP .



🍍 membakar lemak lemak dan menghilangkan rasa nak makan
🍍menangani masalah eczema dan masalah kulit
🍍sejenis protein berkualiti yang bagus utk pembentukan sel sel baru
🍍menganjalkan dan menegangkan
🍍mencantikkan kulit dan membuat kelihatan lebih glowing

INGAT ! Semua ini dapat anda perolehi jika ketiga tiga ini diamalkan secara konsisten!



Sel kulit diperbaharu dalam masa 120 hari. Jadi bagi masa sekurang-kurangnya 3 bulan jika belum dapat hasil yang diinginkan. Tapi ramai yang makan, beberapa hari pun dah rasa perubahan.

Pilih Shakleee yang selamat, berkesan & mesra alam.

untuk maklumat lebih lanjut bolehlah hubungi :

Tini
01120757343
Pengedar Shaklee Perlis

#pengedarshakleeperlis
#gerik #shaklee #loveshaklee
#ShakleeEffects #setcantik

posted from Bloggeroid

Saturday, October 22, 2016

Atasi masalah loya dan alahan dengan supplement.

assalamualaikum...

Apa khabar semua?Tini doakan kalian semua sihat Dan sentiasa didalam rahmat Allah s.w.t.

Alhamdulillah hari terpanggil rasa untuk Tini berkongsi tentang salah satu lagi vitamin yang bagus dan sesuai untuk Ibu muda yg mengalami alahan maupun mereka yang banyak angin didalam badan.

vitamin yang Tini ingin kongsikan ialah peppermint ginger plus.



Bahan utama didalam #peppermintginger ini adalah Halia, daun pudina, Adas dan Jintan Manis.



#Peppermintginger plus ini telah diuji secara klinikal dapat membantu dalam merawat atau mencegah masalah Loya , gastrik, mabuk laut, sendawa dan penghadapan.
Macam yang Tini bgtau diawal tadi la kan.

OK mari kita lihat apa fungsi setiap bahan yang terdapat didalam peppermint ginger plus ini...

HALIA



#Halia didalam #peppermintginger mampu merangsang rembesan enzim salvia untuk pencernaan makanan.Ia melegakan ketidakselesaan perut dan usua, sakit haid,loya dan mual angin ketika mengandung dan berpantang.


DAUN PUDINA



Daun pudina dalam #peppermintginger berfungsi melegakan otot perut dan mempunyai kesan penenang.
Membantu dalam penghadaman, mabuk laut, melegakan kesakitan gastrik, pedih ulu hati dan cirit birit.


Daun pudina di dalam #peppermintginger juga mampu melegakan kesan2 sampingam seperti muntah dan hilang selera makan yang timbul daripada rawatan kemoterapi.Ia juga merangsang pengeluaran peluh bagi mencegah mereka yang di jangkiti selsema daripada demam.

POKOK ADAS



Pokok Adas dalam #peppermintginger berfungsi untuk menghilangkan kembung perut, melegakan sakit perut,melegakan flu.Ia juga dapat membantu masalah alergic pada saluran usus.

JINTAN MANIS



Jintan manis dalam #peppermintginger sangat berkesan bagi melegakan masalah pencernaan dan gejala kesakitan haid, batuk dan kahak.
Ia juga merangsang rembesan jus gastrik untuk pencernaan,menahan kulat yang menyebabkan penyakit kulit, melegakan haba di musim panas dan lembab dan memberi peredaran tenaga di dalam badan dan lembut pada perut.

peppermint ginger plus INI sangat membantu BG mereka yg diawal kehamilan yg seeing loya tu...

jika kawan-kawan ingin mencuba vitamin ini boleh hubungi

SID penuh kasih sayang anda


TINI

ð 01120757343
ð #pengedarshakleeperlis
ð #gerik #perlis #kangar
#shaklee #gerik #hamil #loya
ð #pengedarshakleegerik

posted from Bloggeroid

Monday, October 17, 2016

Caratomax membantu kesihatan mata dan silau mata anda.

assalamualaikum...

apa khabar kawan-kawan...alhamdulillah hari ni Tini rasa nak berkongsi dengan kawan-kawan tentang salah satu lagi vitamin Shaklee yg mempunyai antioksidan yang tinggi iaitu CARATOMAX.


Caratomax shaklee mengandungi 6 variation katotena ,diekstrak Dari rangkaian sayuran Dan buah-buahan yg kaya dengan sifat anti-oksidan seperti rumpai laut,tomato,biji anggur , brokoli ,marigold,epal ,kentang ,minyak sawit Dan lain-lain . tahukah kita,ahli nutrisi mencadangkan pengambilan 5-9 hidangan sayuran Dan buahan untuk mengekalkan konsentrasi beta karotena didalam darah ,seterusnya memelihara kesihatan penglihatan ,kesihatan kulit Dan mencegah kanser.



tahukah kita pengambilan purata karotenoid lutein,likopena Dan beta karoteno adalah hanya 8mg tetapi caratomax membekalkan lebih 13mg (12 500IU ) karotenoid berfaedah ini didalam sebiji kapsul caratomax.

tahukah kita 1 hidangan (1bj) #Carotomax bersamaan 89 hidangan Raspberries yg kaya dengan Alpha -corotene.



Antara kebaikan Dan manfaat caratomax ialah

1. Beta Carotene dalam #Carotomax mampu memperbaiki kulit dan mempercepatkan pemulihan luka.Ia juga mampu mempertingkatkan sistem imun, mengurangkan risiko kanser usus, payudara dan prostat.

2. Lycopene dalam #Carotomax bersifat anti oksidan, menghalang penuaan organ.
Baik untuk kesihatan servik, kitaran jantung dan meningkatkan sistem imun.
Bagus untuk merawat penyakit kelenjar prostat.

3. Zeaxanthin dalam #Corotomax akan melindungi mata dengan menuras cahaya gelombang biru pendek yang berbahaya.
Mengurangkan risiko kanser payudara, ovari dan servik

4.Alpha Carotene dlm #carotomax penting untuk mata yang sihat , penglihatan malam dan menghalang degenerasi penglihatan.

5. Lutein dalam #Carotomax menyekat penyakit katarak, AMD dan Glaukoma.

6. #carotomax membantu mempertingkatkan penglihatan
- menghasilkan "ungu visual" yang membolehkan kita mengekalkan penglihatan di dalam gelap.




untuk info lanjut tentang vitamin Shaklee boleh hubungi did penuh kasih sayang anda di:

TINI

ð 01120757343

ð #pengedarshakleeperlis

ð #gerik #perlis #kangar

ð #pengedarshakleegerik

ð #vivix #slipdisc

ð #vivixtonikajaib

posted from Bloggeroid

ESP teman setia untuk Ibu hamil.

Kenapa Ibu Hamil Patut Ambil Soya ni?



✅kerana satu hidangan ESP bersamaan dengan 12 gelas susu. Bagi ibu yang sukar nak disiplin diri mengambil susu, boleh gantikan dengan ESP soy protein kerana ianya tidak memuakkan dan rasanya juga manis buah, tidak terlalu manis kerana ia tidak mengandungi pewarna dan perisa tiruan.

✅Soya ini sangat mudah dihadam dan ia membekalkan kalsium, protein dan karbohidrat yang sempurna untuk ibu.

✅Dalam ESP ini mengandungi vitamin B6 yang terkenal dengan keupayaannya untuk kecantikan kulit.



✅Ada ibu yang semasa mengandung mengalami alahan pada kulit yang mana kulit jadi kusam dan tak cantik, juga kering. Vitamin B6 boleh bantu melembabkan kulit ibu bagi lebih bermaya dan nampak cantik.

✅Dalam ESP Soy Protein ini juga mengandungi Lysine di mana Lysine ini berfungsi membantu badan menyerap kalsium.
Seperti yang kita ketahui, bila hamil pertumbuhan bayi anda memang amat memerlukan kalsium untuk pertumbuhannya.
Jika kalsium dalam badan ibu tidak mencukupi, ianya boleh beri kesan kepada ibu untuk jangka panjang kerana ibu boleh kehilangan simpanan kalsium dalam badan.
Kehilangan kalsium boleh menyebabkan ibu berisiko menghadapi osteoporosis (kereputan tulang) dan juga kesan pada gigi.

✅Kandungan Lysine juga boleh bantu ibu hilangkan keletihan, kepenatan, rasa penat melampau, rasa loya, menggigil, seram sejuk, tiada selera makan dan anemia.

✅Soya ESP mengandungi nilai Indeks Glisemik rendah iaitu 39 yang mana sangat sesuai pada ibu yang mengalami masalah diabetes semasa hamil.



untuk info lanjut tentang vitamin Shaklee bolehlah hubungi Tini ye

Tini 01120757343
dunivitamintini@gmail
com
fbpage: duniavitamintini

posted from Bloggeroid

Friday, October 14, 2016

Detoks bantu buang toksin dalam badan.

assalamualaikum...

kawan-kawan tahu tak bagaimana kita nak jaga kereta kita agar kita dapat naikinya dengan smooth dan selesa? tiada masalah air cond maupun minyak leaking?
sudah pastinya penjagaan yg rapi maintenance kereta tersebut amat perlu untuk memastikan kereta itu dapat berkhidmat dgn baik dan dengan hayat yg panjang.

begitulah sistem tubuh badan kita ini.sesekali kita kena lakukan proses pembuangan toksin didalam tubuh kita dengan lakukab DETOKs.


kenapa kita perlu buat detoks?
Detoks penting kerana nak kita perlu buang toksin yg ada di dalam bdn kita iaitu didalam hati,usus dan darah.

Image result for detox darah shaklee

Didalam darah yg penuh toksin akan menyebabkan nutrien-nutrient dalam darah tidak dapat disalurkan keseluruh badan dgn baik.

Tahukah kawan-kawan,toksin yang menyerang sel akan menyebabkan sel tidak dapat berfungsi dengan baik iaitu mengecas tenaga yg diperlukan oleh tubuh badan kita. Oleh sebab sel-sel mati dan rosak maka badan kita pun mula mudah berasa cepat letih dan lesu.
Image result for detox darah shaklee

Apa itu Detoks?
detoks bermaksud proses menyingkirkan toksin daripada badan kita.toksin yg masuk ke Dlm terkumpul diusus,darah Dan juga hati kita.oleh sebab itu pelbagai penyakit atau masalah kesihatan yg timbul akibat daripada pengumpulan toksin ini.
.
sebab itu detox penting dilakukan untuk mengembalikan kesihatan yg lebih optimum , lebih fokus dan untuk hasilkan bekalan tenaga kpd kita. masalah detox ini juga boleh menjadi berat dan serius..masalah seperti berat badan naik,kulit bermasalah dan nafas berbau boleh jadi juga merupakan tanda bdn kita perlu melakukan detox.

Image result for detox darah shaklee

Apakah kebaikan kita melakukan detoks?

Antara kebaikan kita melakukan detok darah ialah
1.perlindungan drpd tumor
2.kulit bebas jerawat
3.memperbaiki sistem imun
4.mengurangkan tahap kolestrol
5.perlindungan drpd radikal bebas
6.agar hati berfungsi dgn baik
7.memperbaiki sistem perkumuhan
8.memperbaiki system pencernaan
9.meningkatkan fungsi otak
10.memperbaiki aliran darah.

untuk melakukan detoks darah perlu ada guideline drpd pegawai perubatan sebab ia mungkin boleh berisiko untuk orang- orang tertentu.

Oleh itu shaklee telah mengadakan set detoks darah dari Shaklee ini yang mudah untuk diamalkan


Set tuk detok darah dgn Shaklee ialah :
1.vivix

Image result for detox darah shaklee

2.alfalfa-tinggi alkali dan neutralkan asid dalam bdn.

Image result for detox darah shaklee

untuk dapatkan info lanjut mengenai produk vitamin shaklee ini bolehlah hubungi SID penuh kasih sayang anda :


TINI
ð 01120757343
ð #pengedarshakleeperlis
ð #gerik #perlis #kangar
ð #pengedarshakleegerik
ð #vivix #slipdisc
ð #vivixtonikajaib



Tuesday, October 11, 2016

Cegah KOLESTROL TINGGI sebelum terlambat.

Alhamdulillah syukur dengan nikmat sihat dan kehidupan yang lebih baik..hari ini tini nak berkongssi tentang cara nak atasi masalah KOLESTROL TINGGI.

sebenarnya kita boleh merendahkan paras kolestrol tinggi didalam darah kita melalui beberapa cara iaitu :

  1. Mengamalkan pemakanan seimbang ,rendah lemak tepu dan tinggi serat larut.
  2. Lakukan senaman lebih kerap.
  3. turunkan berat badan agar BMI kita berada pada paras normal.
  4. Institut kesihatan Kebangsaan Amerika (NIH) mengesyorkan penambahan FITOSTEROL ke dalamdiet harian kita bagi menurunkan paras kolestrol secara semulajadi.

Tahukah kita apa itu FITOSTEROL?

Image result for fitosterolFITOSTEROL ( dirujuk sebgai sterol dan sterol tumbuhan ) wujud secara semulajadi dalam kandungan yang sedikit dalamsumber makanan seperti buah-buahan, sayur-sayuran, kekacang, biji-bijian,legume,bijirin dan minyak sayuran. lebih daripada 80 kajian klinikal telah diterbitkan didalam penerbitan saintifk melaporkan keberkesanan dan keselamatan fitosterol.

Bagaimana FITOSTEROl bertindak menurunkan kolestrol tinggi ?

FITOSTEROL hampir sama dengan kolestrol , maka dengan pengambilan fitosterol ia akan bersaing dengan kolestrol untuk tapak penyerapan dalam sistem penghadaman. cane tu ?

Hasil apabila penyerapan kolstrol dihalang dan ia disingkirkan keluar bersama fitosterol. Ini bermaksud , apabila kita mengambil lebih banyak fitosterol maka semakin kuranglah kolestrol yang dapat diserap oleh tubuh dan semakin tinggi peluang kita untuk menurunkan paras kolestrol dalam darah kita.

Tubuh badan kita memerlukan 2000mg FITOSTEROL dalam diet harian kita untuk membantu menurunkan paras kolestrol secara semulajadi.
Bagaimana kita nak dapatkan FITOSTEROL secara semulajadi tu ?
Kita perlu memakan :

Image result for fitosterol

  • 200 batang lobak merah sehari
  • 76 keping roti gandum
  • 425 biji tomato sehari.

persoalannya mampukah kita untuk makan sebanyak itu setiap hari?
mungkin tidak kan? hihihihi..

Jadi shaklee telah mengkaji dan menghasilkan PYTOCOL-ST untuk mengatasi masalah tersebut :

Image result for fitosterol

Image result for fitosterol



PYHTOCOL -ST :membekalkan 2000mg fitosterol tumbuhan sehari
  • Fitosterol tumbuhan telah dibukti secara klinikal dalam lebih dari 80 kajian dapat menurunkan kolestrol LDL
  • membekalkan 100% keperluan harian bagi fitosterol seperti yang disyorkan oleh National Institute of health.(NIH )
  • tiada tambahan pengawet,pewarna dan perisa.
  • disahkan HALAL.
Image result for fitosterol

Untuk mencegah paras kolestrol tinggi 2 set vitamin ini disyorkan untuk anda. Untuk mendapatkan set CEGAH KOLESTROL TINGGI ini boleh klik disini ye....





untuk dapatkan info lanjut mengenai produk vitamin shaklee ini bolehlah hubungi SID penuh kasih sayang anda :


TINI
ð 01120757343
ð #pengedarshakleeperlis
ð #gerik #perlis #kangar
ð #pengedarshakleegerik
ð #vivix #slipdisc
ð #vivixtonikajaib