Wednesday, October 5, 2016

Cegah serangan astma kanak-kanak dengan Omega Guard.




tahukah kawan-kawan punca astma atau lelah?

Astma atau lelah ini berpunca daripada kekejangan otot dicabang tengkorak yang menyebabkan saluran pernafasan bengkak dan sempit.

harus diketahui astma atau lelah ini tidak boleh diubati tetapi ia boleh dikawal dengan penjagaan rapi dan pemakanan yang baik.

Dari kajian Pertubuhan Kesihatan Sedunia ( WHO ) lebih 100mjuta penghidap asma didunia dan kira-kira hampir sejuta rakyat malaysia yang menghidapai asma dan 340 000 ribu orang terdiri daripada kanak-kanak yang berusia dibawah 15 tahun.

Pengurus besar Total Health Concept , Jagdev singh berkata , kajian Institut Strategi dan Pengajian Antarabangsa (ISIS) dan persatuan Thorasik Malaysia mendapati bahawa asama merupakan penyebab utama masalah kanak-kanak tidak hadir ke sekolah kerana sakit.

Statistik  dari september ke november 2014 ini menunjukkan lebih dari 53 peratus kanak-kanak tidak hadir ke sekolah keran a masalah pari-paru .

Malah ibu bapa juga terpaksa menanggung perbelanjaan yang tinggi untuk kos perubatan seperti ubat , lawatan ke doktor pakar dan penginapan di hospital.

" Kanak- kanak sangat mudah terdedah untuk mendapat asma namun dengan mencegah dari awal melalui pemakanan adalah lebih baik dengan itu serangan asma boleh dikurangkan."kata  Jagdev.


satu kajian di Hospital Diraja Prince Alfred ,Australia ,  Mereka yang mengambil hidangan ikan melebihi satu hidangan seminggu dapat mengurangkan risiko yang berkaitan masalah pernafasan.

menurut kajian tersebut, hasil kajian mendapati tidak wujud kumpulan makanan atau khasiat lain yang ada mempunyai kaitan dalam meningkatkan atau mengurangkan risiko asma kecuali dari sumber ikan.


Nah ia menunjukkan pengambilan minyak ikan secara konsisten mampu untuk mencegah asma terutama bagi kanak-kanak yang masih kecil ini. Mencegah itu adalah lebih baik bukan.


Ikan atau minyak ikan mengandungi Omega 3 yang kaya dengan Asid Lemak Essential (EFA) dan Asid Docosahexanoic ( DHA).

Omega 3 inilah yang bertindak mencegah penyakit asma ketika kanak-kanak  serta dengan konsisten pengambilan minyak ikan ia dapat mengurangkan serangan asma bagi mereka yang menghidapinya.


Oleh itu saya berharap untuk ibu bapa diluar sana untuk mengambil langkah pencegahan dari awal dan saya sangat sarankan agar mengambil omega Guard shaklee  sebagai salah satu usaha untuk langkah pencegahan asthma anak-anak kita.

Image result for kanak-kanak kena asthma

Kenapa omega guard shaklee?

1. Ultratulen dan farmaseutikal
Omega Guard shaklee paling SELAMAT kerana dihasilkan oleh proses penyulingan proprietari 3 molekul yang mengekstrak omega 3 yang tulen dan menyingkirkan bahan-bahan berbahaya seperti plumbun, merkuri ,kadmium , dioksin dan PCB, Proses ini adalah untuk mengdapatkan omega 3 yang tulen.

2. Minyak ikan terbaik didunia.
 Omega 3 didalam omega guard shaklee diekstrak dari ikan laut dalam dan berair sejuk.

3.Kandungan EPA & DHA yang tinggi dan 50% lebih pekat
 Omega guard shaklee terdiri daripada 7 asid lemak omega-3 semulajadi  iaitu EPS ( Eicosa Pentaenoic Acid) , DHA (Docosa hexaenoic acid) ALA dan lain-lain lagi. satu hidangan omeg guard ( 3biji ) menyediakan 990mg asid lemak Omega-3.

Dapatkan Omega Guard sekarang untuk anda dan anak-anak anda.



hubungi SID penuh kasih sayang anda:
Tini
01120757343
pengedar shaklee perlis
fan page : dunia vitamin tini
fb : hartini zulaikha
Ig@ hartini_zulaikha_shaklee


No comments: