Thursday, October 6, 2016

KELEBIHAN OMEGA GUARD SHAKLEE


Alhamdulillah hari ini tini ingin berkongsi dengan kawan-kawan tentang OMEGA GUARD Shaklee. Apakah yang istimewanya omega guard Shaklee ini?Apakah kelebihan OMEGA guard Shaklee sehingga ia digelar minyak ikan terbaik dunia?

 Image result for minyak ikan shaklee

Kelebihan omega guard Shaklee :

Î Diekstrak dari ikan laut air sejuk ( sardin mackerel, herring , anchovies) di perairan negara Jepun. Ia bukan dihasilkan dari hati minyak ikan.

Î Omega guard adalah 3 kali lebih tumpat dari ketumpatan hati minyak ikan. Berbanding dengan prduk omega dipasaran ,omega guard merupakan minyak ikan paling tulen didunia menandungi rangkaian spectrum penuh 7 jenis asid lemak omega 3 semulajadi termasuk EPA , DHA , ALA dan banyak lagi.

Î Dihasilkan melalui proses penyulingan proprietary tiga molekul untuk mengekstrak asid lemak omega 3 yang paling tulen dan paling semulajadi sementara ia menyinkirkan bahan-bahan berbahaya seperti plumbum,merkuri arsenic ,cadmium, dioksin danPCB ( merupakan bahan imia industry yang sangat toksik ).

Manfaat omega guard Shaklee :
  •       Asid lemak – omega 3 merupakan asid lemak yg tidak boleh dihasilkan oleh tubuh badan. Kita perlu mendapatkan omega 3 dari pemakanan kita.. Omega 3 dari tumbuh-tumbuhan tidak boleh ditukarkan kepada EPA dan DHA secara berkesan oleh badan.

  •     Mencegah penyakit saluran darah dan strok – DHA dan EPA boleh menentang thrombosis, tekanan darah tingi yang lebih rendah dan kepekatan darah , melincirkan saluran darah dan peredaran darah yang lancar.

  •    Merendahkan kolestrol- menghindarkan pembekuan darah didalam badan,membantu mengekalkan tahap kesihaan trigliserida dan kolestrol LDL , mengawal obesiti, mencegah arteriosclerosis, myocardical infection dan membantu mengurgkan risiko penyakit jantung.


  •   Membantu tumbesaran & perkembangan otak janin-  DHA adalah nutrient utama untuk otak, system saraf dan retina. Ia penting terutamanya pada 3 bulan terakhir perkembagnan otak janin semasa didalam kandungan.Bagus diamalkan oleh ibu yang mengandung.

  •      Memelihara fungsi-fungsi sendi ( Arthritis)- paras asid lemak omega 3 laru dalam tisu rawan. Oleh sebab itu ia boleh mencegah kemusnahan enzim yang membentuk tisu rawan. Ia mencegah arthritis memelihara fungsi sendi dan out denan effective.

  •          Mencegah insomnia dan membantu kurankan tekanan – EPA dan DHA mempunyai eupayaan untukmenstabilkan emosi dan membantu dalam perkembangan  kesihatan mental termasuk kemurungan, tekanan kebimbanga( anxiety) neurasthenia,insomnia,autism dan kanak-kanak hyperaktif.


Image result for minyak ikan shaklee


Kepentingan minyak ikan ; omega 3 ;

  • · Membantu rembesan prostaglandin dengan lebih berkesan untuk menghalan prostetmegaly dan membuang air kecil yang timbul daripada punca andropos.

  • ·    Ia boleh mengimbangi perubahan dalam kepekatan hormn wania yang menyebabkan PMS  bagi kulit licin dan kemerah-merahan.

  • ·   Boleh mencegah kanser paru-paru, payudara prostat dan kolon.ia juga boleh meningkatkan enterogastritis, merangsang kesihatan hati .

  • ·  selepas pembedahan dan membantu pancreas pesakit kanser untuk berfungsi dengan lebih efektif.

  • ·      Memelihara fungsi-fungsi sendi – paras asid lemak omega 3 larut dalam tisu rawan. Oleh sebab itu ia boleh mencegah kemusnahan enzim yang membentuk tisu rawan. Ia mencegah arthritis memelihara fungsi sendi dan out denan effective.

  • ·  Minyak ikan melancarkan saluran darah dan berkemampuan untuk mencairan darah  untuk penaliran darah dan melambatkan kepekatan darah.




Dapatkan minyak ikan terbaik didunia sekarang..miliki dengan harga terbaik dan terbaik untuk nilai wang anda..dapatkan twinpack Omega guard dengan 5% disini :



untuk info lanjut :
hubungi SID penuh kasih sayang anda :
Tini
01120757343
pengedar shaklee perlis
fan page : dunia vitamin tini
fb : hartini zulaikha
Ig@ hartini_zulaikha_shaklee


No comments: