Wednesday, April 19, 2017

tips Ibu menyusu kekal bertenaga sepanjang berpuasa dengan set mighty germs.

Bulan Rejab semakin menghampiri ke penghujung nya menandakan ramadhan semakin hampir . Hanya tinggal beberapa hari saja lagi untuk kita masuk ke bulan Ramadhan. dah habis ganti puasa ke kawan-kawan? kalau dah alhamdulillah..kak enan masih on d way ni berikutan macam-macam pulak yang menyebabkan tertangguh nya puasa ganti. jadi sekarang kena ligan tanpa hentilah.. Alang-alang tu kejar juga untuk dapatkan ganjaran dibulan rejab dan syaaban nnti...insyaAllah..

Image result for puasa dah dekat


berikutan puasa kali ni ada baby yang menyusu kak enan memang pastikan sahur kak enan diambil sekurang-nya dengan shake esp bersama susu atau milo dan makan overnight oat.kak enan akan ambil juga vitamin c dan vitalea.  kedua-dua ni sangat membantu kak enan untuk kekal bertenaga sepanjang hari dan tetap dapat bekalkan susu untuk anak kak enan ,baby setahun 6 bulan . Alhamdulillah..

ibu menyusu kekal bertenaga sepanjang puasa.
(*gmbar hiasan dari google)

kak enan memang jarang ambil nasi time sahur saat ganti puasa ni.. Terasa kurang selera, maklumlah bersahur berdua dengan mak mertua sj. kalau ramai-ramai tu mungkin lain lah kan tapi tak tahulah nanti saat ramadhan tahun ni bagaimana pula. Manakal saat berbuka juga kak enan pastikan mengambil segelas esp + mealshake yang dishake bersama susu, segelas air Performace drink dan segelas air suam. Nampak macam minum air banyakkan.

Tapi ia sangat perlu untuk kita agar rasa bertenaga saat selepas berbuka puasa ni. ... InsyaAllah nak terawikh nanti tak rasa lemau maupun mengantuk lah...

ibu menyusu kekal bertenaga sepanjang puasa

Jadi saat Bulan puasa yang makin hampir ni kak enan sangat cadangkan agar ibu -ibu menyusu maupun ibu-ibu hamil untuk dapatkan set Migty Germs ni. Dimana terdiri daripada ESP , Mealshake dan Performance Drink. ketiga -tiga ini sangat membantu memberi tenaga yang berpanjangan untuk ibu-ibu agar kekal bertenaga sepanjang hari walaupun sentiasa menyusukan anak di siang hari.
Bukan ibu-ibu saja bertenaga malah anak-anak yang sama berpuasa akan turut merasai dan dapat melengkapkan keperluan zat yang diperlukan oleh mereka.

ibu menyusu kekal tenaga sepanjang berpuasa


Apa yang bestnya ketiga-tiga ini ?

Esp 
  • membantu membekalkan tenaga yang lama
  • mengurangkan rasa lapar
  • sebagai milkbooster bagi ibu yang menyusu.
  • mengekalkan kulit yang cantik dan melembabkan kulit.
  • membantu mengurangkan risiko serangan gastrik saat berpuasa.
  • sangat sesuai untuk semua peringkat umur.
Mealshake
  • Membekalkan protein lengkap 9 asid amino perlu bagi keperluan tubuh saat berpuasa
  • membekalkan 35% atau lebih nilai harian bagi 19 vitamin dan mineral penting.
  • sumber yang kaya dengan kalsium dan serat yang membantu masalah sembelit saat-saat berpuasa.
  • membekalkan kandungan vitamin-vitamin dan mineral penting yang diperluka badan setiap hari yang selalunya sukar dipenuhi dalam sajian berbuka dan bersahur.
Performance drink.
  • merupakan minuman elektrolit yang lengkap dengan campuran ubik karbohidrat-karbohidrat.
  • membantu meningkatkan tenaga otot sebanyak 6 kali ganda
  • memberikan tenaga dan memelihara sirkulasi bendalir dal tubuh.
  • mempunyai lebih 67 peratus otot glokogen( sumber tenaga ) 
  • menyediakan tenaga dari 3 jenis karbohidrat dengan segera
  • sangat membantu mengurangkan kehausan, mencegah penghidratan , melembapkan kulit dan kelihatn muda.
  • berperisa oren yang menyegarkan.


ibu menyusu kekal bertenaga sepanjang puasa

Jadi jika anda adalah seorang yang memerlukan tenaga yang aktif dan bekerja di luar walaupun di bulan puasa , kak enan sangat suggestkan untuk mengamalkan set  ini sepanjang ramadhan. 

Bagi ibu menyusu  dan ibu hamil pula melengkapkan waktu sahur dan berbuka dengan 3 vitamin ini sangat membantu mengekalkan tenaga untuk sepanjang hari ketika menguruskan aktiviti dan kerja serta urusan hal rumah tangga.

bonusnya mengamalkan set ini ia boleh diambil seisi keluarga juga dan boleh divariasi kan mengikut selera anak -anak dan keluarga samada dibancuh suam atau bersama ais atau dishake bersama susu yogurt pilihan atau dibuat smoothie. apa yang boleh kak enan katakan sekali dah cuba memang akan teringat-ingat kesedapannya...
   
Image result for smoothie esp shaklee                                   Image result for smoothie esp shaklee

untuk dapat kan set mighty germ ni bolehlah klik sahaja gambar dibawah :

Image result for esell


untuk mengetahui lanjut tentang cara makan dan aturan makan yang terbaik serta info lanjut tentang set ini boleh sahaja hubungi kak enan di sini ye. bagi yang membuat pembelian melalui E-sell diatas juga jangan lupa hubungi kak enan untuk dapatkan khidmat nasihat secara percuma bila-bila masa sahaja ye. jangan lupa tau...

pengedar shaklee perlis , pengedar shaklee gerik

No comments: