Sunday, October 15, 2017

5 cara memilih protein yang betul dalam diet pemakanan harian kita.

Memilih protein yang betul sangat penting didalam diet pemakanan harian kita. Pilihan yang tidak betul boleh menyebabkan kadar kesihatan mungkin boleh menjadi  lebih teruk. Memilih protein perlu bijak agar diet pemakanan harian kita terjaga dan kita mendapat faedah dari memilih protein yang betul tersebut.

Memilih protein, cara memilih protein, pilih protein ,protein terbaik, pilihan protein terbaik, choose protein, how to choose good protein, cegah kolestrol dgn protein, esp shaklee, pengedar shaklee perlis, shaklee kangar ,shaklee aktif perlis, shaklee arau, pengedar aktif shaklee perlis.


Kak enan nak kongsikan 5 cara memilih protein yang betul didalam diet pemakanan harian kita. 

1. Protein dari tumbuhan atau protein dari haiwan.
-  protein dari tumbuhan seperti kacang soya adalah mudah dihadam berbanding protein dari haiwan yang mungkin mengandungi bahan kimia berbahaya dan berpenyakit yang boleh bertindak balas pada badan kita.

2. Protein yang mengandungi kolestrol tinggi atau protein yang mengandungi kolestrol rendah 
- tahukah kita protein berasaskan haiwan ada mengandungi kolestrol yang tinggi dan lemak tepu berbanding protein yang berasaskan tumbuhan tidak mempunyai kandungan kolestrol didalamnya..

3. Protein yang mengandungi lemak yang tinggi atau protein yang mengandungi lemak yang rendah.

- protein dari tumbuhan adalah bebas lemak berbanding protein daripada haiwan yang mengandungi lemak tepu dan juga lemak trans.

4. GMO atau bukan GMO

- memilih protein dari GMO atau BUKAN GMO penting sebabnya protein dr GMO mpunyai pelbagai risiko kolestrol tinggi, boleh menyebabkan kadar sistem imun menjadi rendah dan simptom penuaaan berlaku dengan  lebih cepat. Ini berbeza dgn protein yang BUKAN GMO yang sememangnya bebas bhn kimia dan bahan terlarang.
(GMO-  genetic modified organism)

5. Protein berasaskan sumber semulajadi atau protein dari sumber yang diproses.

- sumber protein yang diproses boleh diperolehi dari makanan tin seperti kacang soya, atau sardin tin. Tahukah kawan2 sumber protein dr bahan yang diproses ini mengandungi bahan pengawet dan bahan MSG yang tinggi untuk menjaga keadaan bahan tersebut. Berbeza dgn protein dr semulajadi yang sememang dari bahan asal tanpa bahan pengawet.

Jadi sekarang dah tahukan cara milih protein yang betul agar tubuh kita mendapat manfaat dari protein yang kita makan dalam diet pemakanan harian kita. Jadi pemiluhan protein berunsurkan bahan semulajadi,non GMO ,dr bahan tunbuhan dan bebas lemak adalah sgt penting .

Bagaimana nak dapatkan sumber protein begitu?

Kak enan ingin suggestkan ESP- soy protein Non GMO dari shaklee. Sudah pasti ia adalah dari bahan tumbuhan semulajadi ditanam secara organik dan tanpa GMO. 

Memilih protein, cara memilih protein, pilih protein ,protein terbaik, pilihan protein terbaik, choose protein, how to choose good protein, cegah kolestrol dgn protein, esp shaklee, pengedar shaklee perlis, shaklee kangar ,shaklee aktif perlis, shaklee arau, pengedar aktif shaklee perlis.


Protein dari esp ni mengandungi 14g untuk setiap hidangan yang mana ia melengkapkan keperluan asid amino perlu yang diperlukan oleh badan kita. Protein soya ini juga membantu didalamkan menurunkan paras kolestrol disamping turut membekalkan tenaga.

Jadi bertukarlah dan pastikanlah anda mendapat  protein yg betul bagi keperluan tubuh badan anda dan juga untyk seisi keluarga anda .untuk dapatkan esp ini , anda boleh klik dibawah ,

Image result for esell




dan anda boleh hubungi kak enan di sini 01120757343 untuk dapatkan konsultasi secara percuma dari kak enan. kak enan juga boleh cod ESP diseluruh negeri perlis kerana kak enan adalah PENGEDAR SAH SHAKLEE PERLIS.

No comments: