Monday, October 9, 2017

9 sebab wanita cantik perlukan protein yang lengkap didalam diet seharian mereka untuk kekalkan kecantikan.

Wanita memang tidak dapat dipisahkan dengan kecantikan. Menjadi Wanita cantik memang menjadi idaman setiap mereka yang bernama wanita .  Untuk jadi wanita cantik keperluan protein didalam diet seharian sangat penting bagi mengekalkan sumber protein dalaman badan mencukupi untuk mereka terus bergelar wanita cantik.


wanita cantik, kenapa wanita perlukan protein, wanita dan protein , protein untuk wanita, wanita dan kecantikan, sebab wanita cantik perlukan protein, keperluan protein untuk wanita, pengedar shaklee perlis, shaklee kangar , shaklee perlis. pengedar shaklee aktif perlis,


Kenapa PROTEIN penting untuk wanita cantik?

Bekalan protein sangat penting bagi wanita cantik . ini kerana protein membantu bina dan baiki otot dan tisu yang rosak. Protein juga menghasilkan enzim dan hormon , ia menyokong sistem imun dan mengekalkan tahap tenaga dan stamin yang tinggi.


Dalam satu kajian iaitu "fitness & woman", mempercayai pengambilan protein yang konsisten sanat signifikan dengan wanita untuk mengekalkan kecantikan malah ia membantu mereka untuk menjaga kesihatan agar lebih baik.


9 sebab protein sangat membantu wanita untuk jadi wanita cantik

1.Protein kawal rasa lapar
- sajian yang tinggi protein diawal pagi  bersama buah-buahan atau jus buah akan membantu aktifkan hormon untuk bertindakbalas sekat rasa lapar yang melampau.

2. Protein bantu bakar lebih banyak kalori
- amalkan diet tinggi protein sangat bagus untuk bantu cetus proses themogenesis yang lebih tinggi. themogenesis ini adalah proses dimana tubuh tingkatkan pengeluaran tenaga dan priteun akan beri isyarat kepada tubuh untuk bakar kalori sebelum ,semasa dan selepas kita makan.

3. Protein buat  rasa kenyang
- Ia membantu kawal selera dan rasa kenyang lebih lama berbanding dgn pengambilan karbohidrat.

4. Protein melindungi anda dari stress.
- pengambilan lebih protein dari yang disarankan adalah bagus kerana ianya membantu memulihkan dan mengembalikan tahap kesihatan tubuh badan. Ini kerana stress boleh menyebabkan sistem dalaman kita mengalami tekanan dan menjadikan sistem dalaman kita tidak menentu.

5. Protein penting untuk penjagaan tulang.
- Jumlah protein dalam badan memberi kesan kepada kalsium dalam badan kita. Diet rendah protein akan memberi kesan kepada sistem pencernaan kita untuk menyerap kalsium dari tulang kita dan secara tidak langsung tulang kita akan kehilangan kalsium dari proses ini dan menyebabkan sistem rangka tulang kita akan kehilangan kepadatan tulang. pada wanita , ia mudah untuk terkena osteoporasis.

6. Protein bantu kekalkan berat badan ideal
- pengambilan protein yang lebih dengan mengurangkan pengambilankarbohidrat bantu mengurangkan tisu-tisu lemak dalam tubuh. Mengamalkan diet sebegini mampu untuk buat wanita cantik sentiasa berada didalam berat badan ideal.

7.Protein untuk elak penuaan.
-Proses penuaan adalah satu proses dimana akan berlaku kehilangan jisism otot pada badan kita. Oleh itu pengambilan protein yang mencukupi dan konsisten sangat membantu mengekalkan pertumbuhan jisim otot wanita cantik agar ia tidak terganggu

8.Protein bagus untuk kulit.
- wanita cantik yang terdedah dengan cahaya matahari dan sinar uv berisiko tinggi mengalami kerosakan kulit. Oleh pengambilan diet yang tinggi asid amino serta dengan penggunaan pelindung matahari yang baik sangat membantu untuk kekalka kesihatan kulit. Diet protein tinggi mampu untuk membantu didalam proses regenarasi sel kulit wanita cantik agar ianya sentiasa sihat,mulus, tegang dan awek muda.

9. Protein bagus untuk rambut.
- Pengambilan protein yang konsisten diyakini mampu untuk mengatsai masalah kegigiran rambut serta pertumbuhan rambut yang terencat.

Oleh itu pengambilan protein memang sangat penting bagi setiap wanita yang ingin bergelar wanita cantik dan yang ingin erus jaga penampilan dirinya.

PROTEIN APA YANG SESUAI?

kak enan sangat sarankan pengambilan protein dari tumbuh-tumbuhan yang semulajadi  dan yang mempunyai asid amino perlu yang tidak dihasilkan oleh badan kita. Ini kerana protein dari tumbuh-tumbuhan tidak mempunyai lemak yang boleh terperangkap didalam badan kita.

Antara sumber protein yang boleh diperolehi dari makanan ialah : 


Image result for sumber protein


Namun jika ingin lebih mudah dan selamat ,kak enan sarankan semua wanita cantik diluar sana untuk mengambil ESP soy-non GMO shaklee ini kerana :
wanita cantik, kenapa wanita perlukan protein, wanita dan protein , protein untuk wanita, wanita dan kecantikan, sebab wanita cantik perlukan protein, keperluan protein untuk wanita, pengedar shaklee perlis, shaklee kangar , shaklee perlis. pengedar shaklee aktif perlis,


  •  Protein soya dikenali sebagai protein lengkap kerana membekalkan kesemua asid amino yang diperlukan oleh tubuh badan kita. 
  • Protein Soya juga adalah sumber protein bukan haiwan yang terbaik. 
  • Protein Soya juga hampir tiada kandungan lemak dan kolesterol di dalamnya. 
  • Protein Soya juga mempunyai kandungan protein yang sangat banyak untuk setiap hidangan.
untuk dapatkan esp ini , anda boleh klik dibawah ,


Image result for esell


dan anda boleh hubungi kak enan di sini 01120757343 untuk dapatkan konsultasi secara percuma dari kak enan. kak enan juga boleh cod ESP diseluruh negeri perlis kerana kak enan adalah PENGEDAR SAH SHAKLEE PERLIS.




No comments: