Tuesday, January 26, 2016

Bahaya stroke di usia 30an

Assalamualaikum semua...
                                         
Tetiba mau bercerita tentang angin ahmar la...bukan apa minggu lepas saya dimaklumlah oleh teman sepejabat bahawa seorang rakannya yang berusia lingkungan lewat 30an terkena stroke ataupun angin ahmar sebelah badan pulak tu. waaahh... terkejut saya muda lagila kalau lewat 30an kan..kan..

saya pun tanyala pada kawan saya apa sebab dia terkena angin ahmar atau strok tu?kawan saya pun berceritalah dari a sampai z cerita kawannya tu...
maka saya pun dapatlah simpulkan beberapa puncanya...

Nanti kita tengok ye apa punca terjadinya stroke ni ok..

sebelum itu kita tengok  APA ITU STROKE ATAU ANGIN AHMAR.


Image result for stroke


STROKE atau ANGIN AHMAR adalah serangan otak yang terjadi apabila bekalan darah ke otak terganggu dimana fungsi otak yang kita sedia maklum adalah pusat saraf tubuh , mengawal setiap pergerakan atau fikiran kita serta mengawal fungsi-fungsi automatik seperti pernafasan .



Jadi bila otak tidak mendapat bekalan darah yang secukupnya sel-sel otak akan berhenti berfungsi jika salur darah pada otak tersumbat dan otak tidak akan 



Image result for stroke brain


mendapat bekalan darah yang berterusan yang membawa oksigen dan nutrien yang penting.

hah kau panjang lebor penjelasan tu...menakutkan jugakan...jangan buat tak tahu ye.


Kesan stroke atau angin ahmar

 Antara kesan stroke atau angin ahmar ini ialah :
  • otak akan mati kerana ia berhenti berfungsi
  • akan menjejaskan funsi deria-deria dalam badan
  • pengidap akan mengalami masalah pertuturan dan pemahaman bahasa
  • jika terkena stroke sebelah tubuh ; akan mengalami sikap, corak , pemikiran dan ingatan yang turut berubah.

Image result for stroke


sangat bahayakan kesan stroke atau angin ahmar ini..

tahukah kawan-kawan apa punca dan tanda-tanda terjadinya stroke atau angin ahmar ini?

jom baca disini..




Jika kawan-kawan berminat untuk tahu lebih lanjut tentang supplemen shaklee  boleh terus hubungi saya :





Jika anda berada di sekitar negeri perlis anda boleh dapatkan supplemen shaklee dari saya  secara COD ini kerana saya adalah Pengedar Sah Shaklee area kangar dan beseri .

Sebarang pertanyaan,Tempahan dan Temujanji :
Call/ Whatsapp : 01120757343
Email : lovetinimade@gmail.com
FB : Hartini Zulaikha





No comments: