Wednesday, April 15, 2015

Jangan baca semua manfaat GLA ini..

Assalamualaikum

jangan baca artikel dibawah sebab ia akan mempengaruhi fikiran dan perasaan anda..
bahaya untuk kesihatan anda kerana anda akan teringat-ingat, terbawa-bawa sampai kedalam tidur anda dan mungkin anda akan termimpi-mimpi..



saya dah kongsikan kandungan GLA pada entry yang terdahulu ..jadi kali ini nak berkongsi dengan anda antara manfaat yang boleh didapati daripada GLA Shaklee..

antaranya ialah :

1. dihasilkan dari herba tradisi yang dipercayai : Borage adalah herba kegemaran orang barat.
      - ia merawat ulser
      - mengeluarkan virus
      - melegakan kelesuan
      - membersihkan kahak
      - meringankan kebas urat saraf
      - meningkatkan stamina

2.mengawal selia estrogen dan testosteron
   - GLA membentuk prostaglandin untuk mengawal selia hormon lelaki dan wanita , memperbaiki simptom PMS seperti kesakitan,mood swing,retensi air dan sakit payudara.


3.melambatkan menopous
    Memperbaiki keadaan menopaus seperti hot damages,insomnia,ketidakhadaman,depresi. pengambilan jangka panjang akan melambatkan penuaan,mengetatkan uterus,memberi tone untuk kulit lebih muda.

4. Memperbaiki prostatomegaly-  GLA memperbaiki masalah prostat lelaki dan masalah kerap kencing.

5. Menentang kanser - GLA adalah anti-oksidan yang meningkatkan sistem imun tubuh,menghalang pertumbuhan sel tumor dan kanser.

6.Memperbaiki inflamasi kulit - ianya mengurangkan eczema,alergi,kegatalan,kulit kering,memperbaiki bintik pemujaan,tinea,dan kurap. Ianya juga meringankan sakit dan bengkak yang terjadi dari regulations dan artritis.

7.Menghalang  komplikasi diabetes - merendahkan gula darah,berkesan untuk diabetes semasa hamil dan usia tua.meringankan kebas dan kesakitan disebabkan oleh gula darah yang tinggi

8.pelangsingan dan menghalang tambah berat badan - merendahkan kolestrol LDL , menghalang penambahan berat badan dengan berkesan,memberi tone pada kulit dan otot untuk wanita secara berperingkat untuk mencapai bentuk badan cantik ,menghalang penambahan berat badan.ambil semasa perut kosong untuk mengelak keasidan hiper.

9. Menghalang tekanan darah tinggi - menghalang pembekuan darah,merangsang peredaran darah,pengembangan salur darah,memperbaiki tekanan darah tinggi,mengelak masalah jantung seperti arteriosklerosis dan myocardial infarction.

10. Memperbaiki tekstur rambut - memperbaiki rambut kering dan keadaan rambut gugur.

  
GLA bukan sahaja untuk wanita.ramai yang tersalahanggapan bahawa GLA hanyalah untuk wanita.
sebenarnya GLA asid linoleik yg sama penting seperti asid an ini tidak boleh dihasilkan oleh tubuh manusia,ianya hanya diperolehi dari makanan.sangat penting untuk kanak-kanak,remaja,dewasa,dan juga menopaus dan andropause(menopaus lelaki).

Untuk maklumat lanjut boleh hubungi saya ;

tini
Sid perlis Anda
Call @sms :0195057535
Wassup : 01120757343
Email: lovetinimade@gmail.com
Fb page : Dunia vitamin Tini



No comments: