Wednesday, June 18, 2014

Tip memilih supplement 2- untuk diet

Pengambilan supplement untuk mereka yang hendak berdiet

Pengambilan supplement tidak terhad kepada golongan umur ataupun mengikut keperluan tubuh. Ia boleh diambil oleh sesiapa sahaja dan pelbagai tujuan. 
Antaranya, untuk tujuan berdiet. Minimum untuk seseorang memulakan program pemakanan harus terdiri daripada pengambilan supplement multivitamin atau mineral dan protein. Kemudian, berasaskan keperluan dan gaya hidup, ditambah dengan vitamin C, B kompleks dan vitamin E.


Apakah perkara yang Perlu Diambil Kira Jika Ingin Mengambil Suplemen?

Berbincang dengan doktor atau pegawai kesihatan anda jika anda:
* Memikirkan untuk menggantikan ubat yang biasa anda ambil dengan satu atau lebih suplemen.
* Sedang mengambil ubat-ubatan (sama ada preskripsi atau dibeli dari kaunter). Sesetengah suplemen didapati bertindak balas dengan ubat-ubatan.
* Mempunyai keadaan perubatan yang kronik.
* Sedang merancang untuk melakukan pembedahan. Supplement tertentu boleh meningkatkan risiko pendarahan atau menjejaskan anestetik dan ubat penghilang kesakitan.
* Sedang hamil atau menyusukan bayi.
* Sedang berfikir-fikir tentang memberi supplement kepada kanak-kanak. Banyak produk dipasarkan untuk kanak-kanak belum diuji untuk keselamatan dan keberkesanan mereka dalam kalangan kanak-kanak.
* Jangan ambil dos supplement yang lebih tinggi daripada apa yang disenaraikan pada label, kecuali doktor menasihatkan anda berbuat demikian.
* Jika anda mengalami sebarang kesan sampingan yang membimbangkan anda, berhenti mengambil supplement tersebut, dan hubungi doktor anda.

selain itu kena pastikan supplement tersebut mendapat kelulusan daripada kementerian kesihatan malaysia(KKM) .Perlu diambil perhatian juga kandungan didalam setiap supplement hendaklah bebas dari bahan kimia yang memudaratkan.

Oleh sebab itu saya memilih shaklee sebagai supplement saya kerana yakin  dengan tiga perkara – ia sentiasa SELAMAT, BERKESAN dan SEMULAJADI. 



Didalam produk Shaklee tidak mempunyai parabens, triklosan, phthalates, natrium lauril sulfat (SLS), natrium lauryl eter sulfat (SLES), 1,4 dioksana, atau propilena glikol. Tidak terdapat bahan-bahan yang diharamkan, tiada pewarna, tidak sebarang jenis lemak dan tidak mengandungi pemanis tiruan atau perisa.
shaklee juga tidak menjalankan ujian ke atas haiwan. Juga pembungkusan produk shaklee adalah selamat dan bebas daripada sebarang toksin-toksin biophenol mahupun asid phthalates dan cecair toksik.
 Ini yang membuatkan shakalee benar-benar pasti bahawa Setiap Produk Shaklee adalah 100% selamat digunakan. Terjamin.


Shaklee mempunyai beberapa supplement untuk set diet mengikut kesesuaian anda.. 
antaranya ialah :

Alfalfa dan herblax sebagai agen detox



lecithin dan omega guard sebagai agen pembakar lemak


ESP dan cinch sebgai agen memelihara otot dalam badan agar 
otot tidak mengeleber sewaktu proses penurunan berat badan.



   
     




untuk tahu yang mana terbaik untuk anda sila hubungi pengedar shaklee yang sah ye..
jangan pakai ambil sebarangan okey..
memang la tidak bahaya tapi jangan claim produk shaklee tidak mendatangkan hasil 
yang diingini sudahla ye..kerana anda perlu tahu kaedah pengambilan supplement ini dengan cara terbaik untuk mendatang kesan yang semaksimum yang anda inginkan ye.

jadi jangan segan silu hubungi pengedar shaklee sah anda..

saya pengedar shaklee perlis

hubungi saya : 

lovetinimade@gmail.com
0195057535


antara gabungan terbaik set kurus mengikut budget anda ...


No comments: