Sunday, February 10, 2019

Perlukah Beraktiviti Bila Kita Join Bisnes Shaklee Ni?

Setiap bulan Shaklee tidak pernah tidak melupakan mengaturkan aktiviti yang akan dianjurkan di branch mahupun dinegeri terpilih. Macam dibawah ini adalah jadual HEALTH &WELLNESS TALK yang akan diadakan dalam bulan FEBRUARI ini. Jadi sangat perlu untuk kita join aktiviti ini tau..


HEALTH &WELLNESS TALK ini akan disampaikan oleh nutritionists Shaklee. Selalunya kak enan memang akan luangkan masa untuk hadirkan ke kelas nutrisi ini. Masa inilah boleh bertanya dengan lebih detail permasalahan yang sering kita berhadapan dengan customer tentang penggunaan vitamin dengan lebih berkesan.

Dan ini pula jadual pemeriksaan kesihatan di branch-branch shaklee terpilih secara PERCUMA tau..Boleh buat pemeriksaan tulang (bone check) , bmi ,  dan juga skin check.

Kalau buat diklinik luar untuk bone check tu...mahal tau...jadi kita ambil peluang yang shaklee buat ni..


Selain aktiviti tu, pada hujung bulan ini akan ada pertemuan Shaklee Business Leader National Conference (BLNC) macam mesyuarat leader-leader lah 
iaitu pada 23 hb februari 2019. Semua leader effective akan datang meeting ni tau. Dan dah tentunya time nilah nak bertemu dengan semua upline dan sideline sambil tu boleh minta tip dan kongsi rahsia kejayaan mereka.


Selain aktiviti yang shaklee anjurkan, banyak lagi aktiviti yang dianjurkan oleh upline-upline kak enan. Bayangkan lah dari masuk bulan february ada saja aktivitinya,ada yang berbayar dan percuma. Cuma kita saja mahu follow atau tidak saja..

Salah satu yang dijalankan awal bulan baru-baru ni oleh upline kak enan ialah MINI GATHERING dari founder SUPERMOM iaitu Mami Hadhatina dan Master Mkb..


Sayangnya kak enan tak dapat join berikutan pulang ziarah keluarga dikampung tercinta.

Selain tu ada kelas online juga.. Yang ni memang kak enan tak lepaskan peluang lah...


KENAPA PENTINGNYA LAKUKAN AKTIVITI DALAM BISNES?

Ada 9 perkara yang membuatkan pentingnya kita buat aktiviti dan ikuti  didalam bisnes.

1. Untuk tingkatkan ilmu dan pengetahuan tentang bidang bisnes yang kita ceburi. Macam kak enan dah tentulah berkaitan vitamin dan dalam bidang nutrisi kesihatan.

2. Menjadi contoh pada ahli kumpulan kita yang lain. Bahawa menuntut ilmu itu sangat lah penting.

3. Untuk serapkan aura positif dalam diri kita dari kalangan orang-orang yang berjaya.

4. Untuk tingkatkan sifat yng baik dalam mencari ilmu agar menjadi ikutan downline group kita sendiri.

5. Ia juga tanda sokongan kita kepada company dan juga upline yang sanggup buat aktiviti ni.

6. Ia juga sebagai sokongan kita kepada downline kita dan membuktikan kita bersama-sama dengan mereka.

7. Menjadi latihan untuk diri kita untuk apply kan pada kumpulan kita nanti. Maksudnya bila dah ada peluang nanti kita akan apply aktiviti ini bersama group kita.

8. Menjadikan inspirasi untuk kita berjaya dan mengajak orang lain juga untuk berjaya sama-sama dengan kita.

9. Kelas atau aktiviti yang paling penting adalah kelas atau aktiviti yang kita tidak hadir itu. Yang ni memang sangat perlu kita ingat.

Jadi kita patut merancang dan meluangkan masa untuk kita hadiri apa saja aktiviti yang dianjurkan oleh company kita mahupun upline kita.


Selalunya bila ada aktiviti inilah kita ambil peluang duduk dan hampiri mereka insan-insan yang berjaya ini untuk kita kutip kata-kata semangat dan nasihat serta tip-tip rahsia yang mereka amalkan dan gunakan..rugi tau kalau lepaskan peluang untuk berada disekeliling orang yang berjaya ni..kita serap aura kejayaan mereka juga..insyaAllah..

So apa lagi jomlah join group shaklee kak enan. Memang anda takkan menyesal lah nanti...havoc dan best sgtt... Nak? Hubungi kak enan ye..


HARTINI ZULAIKHA ( ID 961842 )
WHATSAPP/CALL/SMS : 01120757343
FB PAGE: DUNIA VITAMIN TINI


Jika anda ingin vitamin ,Kak enan boleh COD vitamin ini diseluruh NEGERI PERLIS dan dikawasan sekitarnya. Pastinya anda akan mendapat konsultasi secara percuma daripada Kak Enan. 

No comments: