Sunday, January 14, 2018

Punca sakit jantung dan cara mudah untuk atasinya sebelum semakin kronik.

Sakit jantung berpunca dari salur darah yang tersumbat akibat plug-plug kolestrol yang terlekat didinding arteri darah yang menyebabkan laluan salur darah menjadi semakin sempit.



Punca sakit juga adalah akibat dimana jantung terpaksa bekerja melebihi hadnya atau pada kadar kemampuannnya untuk menghantar oksiden dan darah ke organ-organ dalam tubuh kita.

Selain itu punca sakit jantung adalah akibat penebalan saluran darah akibat plug kolestrol. Dari situ benjolan pada salur darah akubat kolestrol ini terkumpul yang akan menyebabkan tekanan darah boleh memecahkan dinding lapisan salur darah pecah. Lalu akan ada pembekuan darah disitu. Apabila berlakunya pembekuan darah didinding salur darah tersebutakan berlaky kekurangan bekalan darah ke bahagian jantung.

Jadi bila kurangnya bekalan darah ke jantung maka kuranglah oksiden yang akan sampai pada jantung dan ia boleh menyebabkan sel-sel pada jantung mati. Dan tanda seperti sakit dada dan sesak nafas adalah disebabkan perkara ini berlaku.


CARA UNTUK ATASI PUNCA SAKIT JANTUNG.


Cara untuk atasi punca sakit jantung boleh dilakukan dengan :

1. Menjaga pemakanan - elakkan mengambil makanan yang tinggi kandungan lemak.

2. Bersenam - amalkan bersenam secara konsisten setiap hari.

3. Kurangkan berat badan - pastikan berat badan tidak melebihi paras normal dan sentiasa mengawal berat badan.

4. Amalkan pemakan makanan tambahan seperti supplement untuk bantu buang plug-plug kolestrol yang ada didalam salur darah.

Supplement yang membantu atasi punca sakit jantung .

1. VIVIX


- membantu melindungi salur darah dan menghapuskan plug-plug kolestrol pada salur darah.
-menguatkan sel dan melindungi sel-sel jantung


2. Pytocol-st

- Fotosferol didalam phytocol-st membantu menyekat penyerapan kolestrok dan merendahkan kolostrol jahat iaitu kolestrol LDL didalam badan kita.

3. COQ -Trol Plus

- mengandungi coenzyme Q10 yang membantu bekalkan tenaga pada sel-sel jantung agar jantung dapat bekerja dengan lebih baik.

4. Omega guard


- membantu kurangkan keradangan pada jantung dan menghapuskan kolestrol jahat iaitu kolestrol LDL pada salur darah kita.


Jadi untuk atasi punca sakit jantung ini dengan mudah dan berkesan ,kak enan sarankan anda amalkan set kesihatan jantung ini secara konsisten.


 Untuk dapatkan set kesihatan jantung ini anda boleh hubungi kak enan seperti di bawah ;

Whatsapp/sms/call : 01120757343

www.wasap.my/601120757343

Email : duniavitamintini@gmail.com

Facebook : hartini zulaikha

Ig@ hartini_penjualshaklee_perlis


Atau boleh klik pada gambar dibawah saja.


Selain itu kak enan juga boleh menghantar vitamin secara COD diseluruh negeri Perlis dan membuat pengeposan diseluruh Malaysia termasuk sabah dan sarawak.

Kak enan doakan masalah jantung anda dapat diatasi dengan cepat agar dapat halang risiko yang lebih besar iaitu stroke.


No comments: