Friday, December 8, 2017

Bagaimana tingkatkan peluang cepat hamil agar cepat untuk dapat anak sendiri.

Memiliki anak sendiri setelah berumahtangga menjadi setiap impian pasangan yang telah memasuki alam rumah tangga. Malah ia menjadi satu pertarungan antara pasangan yang berkahwin dalam masa yang sama ,siapa dulu yang cepat hamil .



Tahukah kita peluang cepat hamil bukan sahaja diganggu oleh masalah organ dalaman isteri maupun suami, malah peluang cepat hamil menjadi merosot juga boleh berpunca daripada kesilapan atau salah cara pemilihan makanan seimbang atau berkhasiat dan kurangnya pemahaman atau ilmu tentang kehamilan. Oleh sebab itu peluang cepat hamil menjadi rendah pun berlaku.




Setiap pasangan yang baru mendirikan rumah tangga maupun yang telah lama mendirikan rumah tangga (tetapi masih belum mempunyai anak sendiri) perlu mengambil tahu sebab-sebab berlakunya kesukaran untuk hamil agar dapat meningkatkan peluang untuk cepat hamil.



Disini kak enan ingin berkongsi info yang kak enan perolehi dari pembacaan kak enan di majalah PA & MA berkaitan kesilapan-kesilapan yang berlaku atau yang diamalkan oleh pasangan yang menyebabkan peluang untuk hamil dengan cepat menjadi sukar. Jom kita kupas satu persatu.




7 Kesilapan yang dilakukan suami isteri menyebabkan peluang cepat hamil merosot 


1. Menyimpan sperma

-       Salah anggapan mengenai bahawa mengelakkan perhubungan intim yang kerap akan menghasilkan sperma yang banyak. Tanggapan ini adalah salah sama sekali dimana apabila kurang berlakunya berhubungan intim akibat ingin menyimpan sperma akan menyebabkan sperma yang dikeluarkan itu lemah dan tidak berkualiti, Kekerapan melakukan hubungan intim sekurang-kurangnya 5 kali dalam sebulan akan menghasilkan sperma yang berkualiti dan aktif malah melakukan perhubungan intim yang kerap  dimasa ovulasi akan meningkatkan peluang untuk hamil menjadi cerah.



2.    Penggunaan Gel pelincir yang salah.

-       Pemilihan gel pelincir yang salah digunakan semasa perhubungan intim boleh m,engurangkan peluang untuk hamil . Ini kerana penggunaan gel pelincir yang salah boleh merosakkan sperma yang berkualiti. Ada cara alternative yang lebih baik dan berfungsi hampir sama dengan gel pelincir. Percaya atau tidak putih telur mampu bertindak seperti gel pelincir dan sangat mesra sperma..WOWWW!!!


#gambar ihsan dari google. gambar hanya motif penarik sahaja.
3.Stress atau tekanan.

-       Stress atau tekanan merupakan salah satu punca kesukaran untuk hamil. Jadi suami dan isteri digalakkan untuk mengelakkan dari terlalu stress. Malah ada kajian yang mengatakan “terapi ketawa” selama 15 minit sehari mampu meningkatkan kadar peluang yang tinggi untuk hamil.



4.    Pengambilan Vitamin C

-       Mengamalkan pengambilan Vitamin c sangat bagus bagi meningkatkan kadar kesuburan. Ini kerana vitamin c akan membantu memperbaiki cecair serviks yang berfungsi mengangkut sperma ke dalam serviks dan rahim untuk disenyawakan pada ovum. Pemilihan vitamin c yang selamat ,semulajadi dan berkesan sangat membantu untuk meningkatkan kadar peluang untuk hamil.


5.    Minuman berkafein.

-       Kajian mengatakan secawan kopi sehari boleh mengurangkan peluang 50% wanita untuk hamil dalam tempuh 12 bulan. Walaupun pendebatan minuman kafein masih belum selesai, Dr Mark Leondires,M.D, pengarah perubatan di Reproductive Medicine Assocites of ICT, menggalakkan wanita yang ingin hamil menjauhi kafein agar peluang untuk hamil lebih tinggi.



6.    Makanan yang menganggu kesuburan.

-       Pengetahuan tentang pemakanan yang boleh mengganggu kesuburan dan yang menyebabkan sukar hamil perlu diambil peduli oleh suami dan isteri. Makanan yang mengandungi merkuri dan toksin yang tinggi boleh menyebabkan peluang untuk hamil rendah. Elakan pengambilan ikan yang mengandungi merkuri yang tinggi seperti ikan tuna dalam tin, ikan yu, tenggiri dan mackerel sepanyol kerana semua ikan ini mengandungi paras merkuri yang tinggi namun pengambilan ikan yang rendah merkuri perlu bagi mendapatkan protein, vitamin D dan omega-3 yang sangat bagus untuk diet sihat. Jadi perlu buat pilihan yang tepat dan sihat. Selain itu elakkan pengambilan makanan mengandungi MSG yang tinggi dan pewarna tambahan.



7.    Ubat-ubatan .

-       Pengambilan ubat-ubatan juga memainkan risiko penting menyebabkan berlakunya kesilapan sukar hamil. Suami isteri yang beriktiar untuk hamil perlu mengetahui ada ubat-ubatan yang boleh menganggu kesuburan suami seperti ubat merawat ulser, gastrointestinal dan ubat-ubatan mengawal sakit kronik seperti  tekanan darah tinggi dan ubat gout. Ini kerana ubat-ubatan ini akan mengurangkan kesuburan sperma dan menyebakan peluang untuk hamil menjadi sukar. Oleh itu setiap pasangan perlu ambil tahu mengenai perkara ini.



Kesilapan ini jika dibiarkan akan berlarutan dan akan menyebabkan suami isteri mula menuding jari menyalahkan pasangan masing-masing. Oleh itu pengetahuan dan toleransi antara satu sama lain didalam berikhtiar untuk memperolehi zuriat sangat penting. Kak enan ingin mengesyorkan pasangan suami isteri yang berikhtiar untuk hamil mengamalkan set kesuburan dan detok Shaklee bagi meningkatkan kadar peluang untuk hamil cepat. Ia boleh diamalkan dari awal kehidupan suami isteri lagi.



Set kesuburan Shaklee ini terbahagi kepada suami dan isteri yang terdiri daripada :


1.    Esp  ( suami dan isteri )

-       Membantu pembinaan dan pemulihan sel-sel yang lebih sihat


2.    Vitamin C ( suami dan isteri )

-       Membantu proses sintesis hormone kritikal  pada saat kesuburan.


3.    B complex ( suami dan isteri )


-       Mengandungi asid folik bagi keperluan untuk hamil dan sangat penting untuk bayi bagi menggelakkan kecacatan berlaku pada bayi yang bakal dikandung.


4.    Vitalea ( suami dan isteri )

-       Membekalkan keperluan nutrient dengan mengisi lopong nutrisi yang diperlukan bagi menghasilkan sperma dan sel yang lebih sihat.



5.    Vitamin E ( Untuk suami )

-       Meningkatkan kesuburan organ reproduksi lelaki bagi menhasilkan sperma yang berkualiti dan sihat.



6.    Gla Complex ( isteri )

-       Membantu menghasilkan cecair servik yang subur dan menstabilkan hormon bagi meningkatkan kadar peuang untuk hamil.


7.    Alfalfa ( suami isteri)

-       Bantu membuang toksin yang terdapat dalam badan yang boleh menganggu kesuburan sperma dan ovum serta mencuci darah bagi menghasilkan kesihatan yang lebih baik dan meningkatkan peluang  untuk hamil.

         
BAGAIMANA UNTUK DAPATKAN SET VITAMIN INI?



jika anda ingin dapatkan set vitamin atau suplemen ini boleh hubungi kak enan di


Whatsapp/sms/call : 01120757343
Facebook : hartini zulaikha

Instagram :@hartini_penjualshaklee_perlis

Kak enan juga boleh COD vitamin shaklee di seluruh negeri perlis dan membuat pengeposan ke seluruh malaysia.

Anda juga boleh membeli terus secara online di web site shaklee klik rajah dibawah


kak enan doakan anda segera mendapat cahaya mata seperti yang diimpikan.



posted from Bloggeroid

No comments: