Wednesday, December 6, 2017

5 sebab kenapa perlu ambil suplemen atau makanan tambahan bagi menjamin kesihatan yang lebih baik.

Dewasa kini, makanan tambahan bukan lagi menjadi makanan sampingan malah ia lebih kepada keperluan yang sangat penting pada kita. Keperluan makanan tambahan ini adalah perlu bagi menampung kekurangan atau kelompongan zat yang kita ambil dari pemakanan seharian kita. Adakah kita tahu makanan yang telah kita makan mencukupi keperluan zat sel-sel didalam tubuh kita?


pentingnya suplemen,keperluan suplemen,kenapa suplemen penting, sebab suplemen penting, suplemen shaklee, sebab ambil suplemen, sebab ambil vitamin


Malah kita boleh ketahui jika kita mengalami sebarang simptom tidak sihat yang ditunjukkan oleh tubuh badan kita sebenarnya adalah bermaksud kita sememangnya sangat perlukan makanan tambahan bagi mencukupi keperluan zat sel-sel tubuh badan kita.


Image result for makanan tambahan


5 sebab kenapa kita perlukan suplemen didalam kehidupan seharian kita...

1. Gaya hidup yang lebih moden
  - Kesibukan bekerja dan pemintaan pada makanan segera lebih menjadi lebih tinggi kerana masa yang diperlukan.


2.Terlebih masak
  - makanan yang dimasak terlebih masak sehingga zat yg ada pada makanan tersebut hilang begitu saja.



Image result for stress
3. Stress
 - faktor sekeliling dengan pekerjaan  dan persekitaran yang boleh menganggu sitem imun badan.



Image result for muka tua sebelum usia
4.penuaan usia.
 -   oleh sebab faktor pemakanan dan gaya kehidupan mudah untuk menghidapi pelbagai jenis penyakit..


5. Persekitaran
- Suasana persekitaran sekarang tidak lagi menjadi kebersihan 100% dimana ada berlakunya pencemaran udara, pencemaran air malah pencemaran makanan yang tidak dapat kita lihat secara mata kasar kita.


Oleh itu keperluan makanan tambahan atau suplemen sangat penting bagi membantu melengkapkan keperluan zat , menyahkan toksin didalam badan kita malah membantu untuk meningkatkan gaya kehidupan kita menjadi lebih sihat .

Kesedaran mengamalkan gaya hidup yang sihat sangat penting disamping mengamalkan pemakanan yang sihat serta ditambah dengan pemakanan tambahan atau suplemen menjadi salah satu langkah penjagaan diri dan gaya hidup yang lebih baik.



Image result for persekitaran

Fikir-fikir sebelum terlewat..Mencegah itu lebih baik dari mengubati ..
Terutama dengan kos perubatan yang semakin tinggi sekarang  , penjagaan kesihatan menjadi lebih penting lagi dari perkara yang lain.

Untuk memilih makanan tambahan atau suplemen ini pilihlah suplemen atau vitamin yang benar-benar semulajadi, berkesan dan tanpa bahan kimia. Ini kerana dengan mengamalkan suplemen yang betul kesihatan anda akan lebih terjamin . Saya pilih Shaklee sebagai vitamin atau makanan tambahan untuk seisi keluarga saya kerana ia telah terbukti semulajadi , berkesan dan mempunyai kajian bagi setiap bahan yang digunakan didalam setiap suplemen atau vitamin nya.
Image result for vitamin shaklee

JIka anda ingin tahu lebih lanjut tentang suplemen atau vitamin shaklee ini anda boleh hubungi kak enan di no berikut 01120757343 atau boleh email di duniavitamintini@gmail.com atau whatsapp di www.wasap.my/601120757343/tentangshaklee.



No comments: