Friday, March 24, 2017

Perlukah ambil vitamin lagi jika telah ambil makanan yang cukup vitaminnya?

Kenapa kita perlu mengambil vitamin atau supplement juga walaupun kita makan dah cukup keperluan yg diperlukn oleh tubuh badan kita?



Persoalannya...betulkah apa yg kita makan dari pengambilan diet harian kita mencukupi keperluan makanan sel2 kita.

.

Adakah makanan yg kita ambil ditanam tanpa menggunakan bahan kimia maupun baja kimia?



Terjaminkah kita protein dari ayam atau daging yg kita makan masih ada dan mencukupi keperluan diet kita setelah menjalani proses memasak diatas api yg panas tu?

.

Dan adakah  udara yang kita hirup ini benar2 bersih tanpa toksin dan bahan bahan kimia?

.

Hah ...oleh kerana persoalan diataslah kita perlu tahu adakah apa yg kita makan benar2 mencukupi diet dan keperluan zat sel-sel didalam tubuh badan kita. 

.

Ini adalah untuk mengelakkan sel-sel tubuh badan mudah mengalami tekanan oksidatif dan mengidap penyakit neurodegeneration.

.

Maka disebabkan kita perlu lengkapkan keperluan zat-zat yg diperlukan oleh sel-sel kita..kita perlulah lengkapkan keperluan tersebut dengan mengambil supplement tambahan atau vitamin tambahan yg diperlukan agar sel-sel kita kekal sihat . 



Makanan,udara,tanah dan air yang kita minum sekarang tidak seperti nenek moyang kita yang dulu. Pada zaman kita ni..udara tercemar dengan asap2 kilang dan kenderaan. Tanah tercemar dengan bahan toksik dari baja kimia malah makanan yg kita makan juga mengandungi toksin tanpa kita sedar.

.

Selain itu gaya hidup yg tidak sihat  seperti pemakanan yg tidak seimbang ,stress dan tiada masa untuk berehat menyebabkan perlunya kita mengambil makanan tambahan .

proses penyimpanan,pembekuan dan pemprosesan makanan yg lama juga menyebabkan kehilangan nutrien didalam makanan kita. Jadi pentingnya kita menambah dengan makanan tambahan atau vitamin yg penting.

.

Jadi walau makanan harian kita dah cukup lengkap vitamin kita tetap perlu mengambil makanan tambahan untuk mengisi lopong vitamin dan nutrien yg hilang dan tidak cukup.

.

Malah bagi mereka yg sakit keperluan makanan tambahan atau vitamin ni lagi penting kerana nak baiki sel-sel yang sedang mengalami kerosakan tanpa kita tahu dan tanpa kita sedar.

.

Nah sekarang tahu dah kan betapa pentingnya kita mengambil makanan atau vitamin ni. Tapi perlu berhati-hati didalam membuat pilihan vitamin ye. Pastikan vitamin yang diambil bukan dari vitamin sintetik ye. 😎

.

Perlu pastikan juga vitamin yang diambil adalah vitamin yang semulajadi ,selamat dan berkesan... Macam pilihan kak enan sudah tentulah vitamin dari SHAKLEE.



Nak tahu apa lagi keperluan vitamin dan bg melengkapan yg keperluan tubuh badan kita?

Roger ajer kak enan ye...insyaAllah kak enan akan terangkan apa yg diperlukan..


Jangan lupa...nak vitamin shaklee roger kak enan lekaih ye...


posted from Bloggeroid

No comments: