Thursday, March 9, 2017

Bagaimana omega guard membantu masalah keradangan?

Lewat hari ini seringkali kita dengar pelbagai  jenis penyakit yang berkait rapat dengan keradangan. Radang sendi,radang paru-paru ,radang lidah dan macam-macam lagi jenis radang. Pendek kata banyaklah kan...



Keradangan atau inflamasi ini sangat bahaya jika ia tidak di rawat dengan betul.

.

Kalau ada mereka yang sering mengalami dan datang bertanya kepada kak enan tentang cara untuk membantu mengurangkan keradangan ni kak enan akan cadangkan salah satu supplement didalam set2 tersebut mestilah ada omega guard shaklee.

.

APA SEBAB OMEGA GUARD SHAKLEE?

Ini adalah kerana didalam omega guard shaklee mengandungi omega 3  dimana omega 3  ini adalah blok binaan kepada ecosanoids yang mempunyai pelbagai fungsi dan salah satunya ialah membantu mengurangkan keradangan atau anti radang.



Ecosanoid ini adalah hormon yang diubah dalam badan samada daripada omega 3 dan omega 6.

.

Ecosanoid yang dihasilkan dari omega 3 adalah anti-keradangan,mengurangkan daeah beku dan mengembang kan saluran darah agar daeah mudah mengalir dengan baik.



Omega 3 terbukti mampu merendahkan LDL dan meningkatkan HDL . LDL yang berlebihan didalam darah akan menyebabkan adanya plug pada salur darah yang boleh menyebabkan keradangan dimana apabila salur darah pecah dan terjadinya blood clot atau darah beku yang boleh menganggu peredaran darah. Dan kesan daripada itu ia boleh menyebabkan serangan jantung berlaku dengan tiba-tiba.

.

Jadi pengambilan omegaguard shaklee secara konsisten mampu membantu mengurangkan masalah keradangan yg dihadapi.

.

Pastikan pengambilan diet harian kita balance diantara omega 6 dan omega 3 agar ia tidak akan menganggu agen-agen pro dan anti-keradangan didalam badan kita. Inibadalah kerana ia boleh meningkatkan risiko untuk mengidap penyakit yang kronik seperti diabetes,arthritis ,astma dan lain-lain lagi.

.

Kalau ada simptom-simptom.sakit kepala tu..lekaih-lekaihla p jumpa doktor buat blood test ye..jgn sampai dah kronik baru tahu ..bahaya tu.... Nak ikhtiar dengan supplement shaklee pun boleh,roger aje kak enan k..  

🌷01120757343🌷



#tsunamishaklee #thebestone #omsgroup #pengedarshakleeperlis #shakleegerik #pengedarshakleegerik #pengedarshakleegerik #antiradang #inflammation 

posted from Bloggeroid

No comments: