Tuesday, January 3, 2017

Kajian telomeres dan vivik shaklee..

Alhamdulillah...permulaan persekolahan bg tahun baru 2017...
kak enan nerbes sebenarnya...padahal anak no 2 yg masuk thn 1nya...bukan anak pertama masuk thn 1 hahahah 😂😂😂
.
pape pun sebagai ibu hanya doa dari jauh sj dan menyerahkan segalanya kepada Allah bila anak2 tiada depan matakan...semoga diaorg independentla nnti...insyaAllah.
.
ok bukan nak citer bab permulaan sekolah rini tapi kak enan nak citer bab DNA dan telomere...
agak2 pernah dengar tak ttg TELOMERES ni ?
.
🍁apakah TELOMERES?
Telomeres adalah "pelindung" yang berada dihujung kromosom kita. Telomeres mempunyai tugas sangat penting iaitu MELINDUNGI DNA kita DARI memgalami sebarang KEROSAKAN.



Saat kita lahir, Telomeres kita panjang. TELOMERES INI TERDAPAT DALAM KROMOSOM BADAN KITA. Namun, telomere ini akan memendek dan semakin pendek dengan pertambahan usia malah akan cepat pendek jika ada sel-sel kita yang rosak akibat penyakit2 yang dihidapi adalah penyakit kronik.

🍁kesan sekiranya telomere memendek?

Apabila TELOMERE semakin pendek, maka sel-sel tidak lagi boleh menjalankan fungsinya dengan baik dan sempurna sehingga sel-sel pun mati / musnah.
.
Bila Sel mati, maka datanglah pelbagai masalah kesihatan kepada kita seperti diabetes, serangan jantung, kanser, penuaan sebelum usia, dan banyak lagi penyakit lain.
.
Kajian sains mendapati ada kaitan antara telomere pendek dengan pelbagai penyakit berkaitan penuaan seperti kanser, strok, penyakit kardiovaskular, obesiti, osteoporosis dan diabetes. Perlu diketahui, kaitan tidak sama dengan penyebab.
.
Kemungkinan penyakit itu menyebabkan saiz telomere menjadi pendek, bukan sebaliknya.
.
Namun terdapat pelbagai kajian yang menunjukkan nutrien tertentu mampu memainkan peranan penting dalam menjaga malah mampu menambah saiz telomeres dengan menjadikannya ia semakin panjang.
.
🍁bagaimana vivix bertindak dalam memperbaiki sel DNA (telomere ) ini?
.
Ramai saintis percaya telomere boleh dijadikan sebagai penanda kelanjutan umur (marker of longevity) atau penanda penuaan biology( marker of biological aging)



oleh itu shaklee telah membuktikan,
dlm Landamark Study II ,Shaklee telah bekerjasama dengan Dr.Elizabeth Blackburn pemenang The Nobel Prize in Physiology or Medicine 2009 yang menemui bagaimana kromosom dilindungi oleh telomeres dan enzim telomerase.
.
Dari kajian Landmark Study II yang dijalankan oleh Shaklee ini membuktikan pengambilan supplemen yang konsisten (Vitalizer, Vivix and Cinch) setiap hari selama 5 tahun dapat mengurangkan kadar pemendekan TELOMERE sebanyak 40% !



korang bayangkan 40% KADAR PEMENDEKAN TELOMERE dikurangkan...jadi semacam usia kita diperbaharui dari usia sebenar jika mengambil vivix secara konsisten.woww sangatkan vivix ni.
.
sebab itulah vivix dipanggil tonik awek muda dan digelar tonik ajaib gitu..
.
Tahukah korang, Pengguna supplement shaklee mempunyai kepanjangan telomere seperti orang yang umur 40 tahun. Amazing! 40 tahun lebih muda tau. Ini menunjukkan vivix membantu untuk mengekalkan kemudaan, keremajaan, dan membantu mengelakkan dari penyakit-penyakit disebabkan oleh usia yang semakin meningkat dan dapat mengurangkan radikal bebas dlm badan.
.
Jadi sudah terbukti vivix membantu merendahkan kadar pemendekan telomere dan sekaligus membantu memperbaiki sel DNA manusia.
.
🍁masih ragu-ragu dengan vivix?



seharusnya tiada lagi keraguan kerana vivix bukanlah produk yang dibuat hari ini dan esok dipasarkan. Vivix shaklee ini tiada persamaan dengan produk2 supplement lain diluar sana kerana shaklee telah mematenkan VIVIX.
.
Jadi sempena promosi vivix pada bulan ini,jom dapatkan dengan harga yg terbaik dari kak enan..jika anda mau kekal awek muda dan berikhtiar untuk lebih sihat..insyaAllah..
hubungi kak enan tau untuk info lanjut ttg VIVIX ni...😍😍


posted from Bloggeroid

No comments: