Wednesday, January 11, 2017

6 manfaat kebaikan mengamalkan vitamin c setiap hari

Vitamin c atau nama saintifiknya asid ascorbic merupakan vitamin larut air. Badan kita tidak boleh menghasilkan vitamin c maka kita perlu mendapatkan nya dari makanan kita. Sumber yang kaya dengan Vitamin c sudah tentunya dari buah-buahan dan sayur-sayuran.



Vitamin C shaklee dengan kaedah sustainable release ni sgt memberi manfaat pada tubuh kita kerana ia membebaskan vitamin c kedalam tubuh kita 100gm sejam selama 5 jam untuk 1 tablet vitamin c..canggih kan?
.
Dengan itu vitamin c didalam badan kita akan diserap dengan baik dan kuranglah pembaziran vitamin c yg tak diserap dibuang melalui air kencing.

Mari kita lihat apa manfaat dan kebaikan mengamalkan vitamin c secara konsisten.



Manfaat atau kebaikan sustainable release vitamin c shaklee ;


🍊 membentuk kolagen - vitamin c membantu merangsang pembentukan kolagen . Kolagen merupakan sebatian asas otot,gusi,rangka dan tulang rawan. Maka ianya mampu mengurangkan kedutan dan menghalang otot menjadi lembik.


🍊mengurangkan simptom pendarahan - bila badan kurang vitamin c ,gusi kita mudah berdarah,kulit mudah lebam ,luka pun lambat pulih. Kulit jadi kering ,kasar dan beruam.


🍊meningkatkan siatem imun badan - vitamin c membantu sel darah merah yang sihat untuk.menyerap zat besi dengan lebih baik.

Ianya juga membantu sel darah putih menentang baktetia dan kuman dengan menguatkan sistem imun badan kita.


🍊memerangi kanser - vitamin c merupakan satu-satunya  antioksida yang berkuasa meningkatkan interferon semulajadi badan.. Ia membantu merangsang pengeluaran T-sel melawan sel-sel kanser dan bantu membuang bahan kimia berbahaya dari badan kita dgn berkesan aerta menghapusan radikal bebas sperti sisa toksin bahan kimia dan pencemaran asap rokok.


🍊mencantikkan kulit.- jika konsisten mengambil vitamin c setiap hari ,ia mampu menjadikan kulit lebih cerah.


🍊melambatkan proses penuaan dan menyekat pebentukan pigmen .pigmen penyebab utama kejadian jeragat.


Jadi tak hairan lah jika mereka yang mengamalkan vitamin c secara konsisten memiliki kulit dan kesihatan yang baik. Nah...apa lagi jomla cuba vitamin C Shaklee sekarang juga .

Nak cuba vitamin c shaklee?

Hubungi sj kak enan ye..


posted from Bloggeroid

No comments: