Monday, February 15, 2016

BASIC-H Cecair 1001 kegunaan

Image result for basic h

Assalamualaikum..

apa khabar rakan-rakan blogger dan pembaca blog budiman. Didoakan kalian dalam lindungan n rahmat Allah s.w.t.

kenalkan kawan-kawn pada basic h?
Basic h ini adalah organic super cleaning concentrate atau nama lain yang sering dikatakan ialah pencuci multipurpose ,1001 kegunaanya.

Basic H diperbuat dari jagung, kelapa & sayur-sayuran. Ia sudah semestinya dihasilkan secara semulajadi dan tidak meninggalkan kesan negatif kepada alam sekitar, siap ada orang titik basic H dalam spray bottle dan buat jadi penghalang serangga mendekati pokok2 tanaman.
ini kerana satu fungsi partikel Basic H yang menjauhkan serangga... jadi ia sangat tidak disukai oleh serangga perosak, bukan bermakna didalam basic h itu ada racun ye..tidak sama sekali ye.



Pencuci biasa (sabun, pencuci pinggan, pencuci lantai) mengandungi fosfat. Fosfat ni bile terlepas ke alam persekitaran ni, apa lagi kalau terlepas ke dalam air (sungai, kolam, etc) ia boleh merosakkan ekologi dalam air tu. Ikan2 bole mati, hidupan air boleh mati, air boleh  jadi berbau dan kotor....
 mahukah kita tinggalkan bumi kita yang tidak selamat pada anak-anak kita?

Apa yg kita boleh buat, sekecil2 usaha ialah bertukar kepada pencuci tanpa bahan kimia. Kerana itu lebih baik untuk keselamatan bumi kita. jom tukar.. ;)

Image result for basic h



Jika kawan-kawan berminat untuk tahu lebih lanjut tentang supplemen shaklee  boleh terus hubungi saya :






Jika anda berada di sekitar negeri perlis anda boleh dapatkan supplemen shaklee dari saya  secara COD ini kerana saya adalah Pengedar Sah Shaklee area kangar dan beseri .



Sebarang pertanyaan,Tempahan dan Temujanji :

Call/ Whatsapp : 01120757343

Email : lovetinimade@gmail.com

FB : Hartini Zulaikha

No comments: