Monday, June 22, 2015

Set Bersalin Shaklee

Assalamualaikum semua...

moga sentiasa ceria dan bahagia hendaknya..
hari ini saya ingin berkongsi tentang set bersalin dari Shaklee.


untuk set ini ,anda boleh pilih mengikut budget anda tetapi diingatkan yang ekslusif itu adalah lebih baik kerana ia membantu badan anda pulih dengan cepat dan mengembalikan tenaga seperti biasa.
walau bagaimanapun ia bergantung pada anda untuk membuat pilihan..


set pantang atau set bersalin shaklee mengandungi 3 set mengikut kemampuan dan pilihan anda:

Basic set
1.Vitalea
2.sustained release Vitamin c Plus
3.B-compleks
4. zink compleks



Confinemum premium set
1.Vitalea
2.sustained release Vitamin c Plus
3.B-compleks
4. zink compleks
5. Ostematrik


Confinemum set Super Premium
1.Vitalea
2.sustained release Vitamin c Plus
3.B-compleks
4. zink compleks
5. Ostematrik
6. Alfalfa compleks
7.Lecithin
8.ESP


setiap vitamin-vitamin tersebut mempunyai fungsinya tersendiri yang membantu memulihkan tenaga luar dan dalam untuk wanita selepas bersalin.


jom kita lihat apa yang vitamin-vitamin tersebut dapat bantu badan kita pulih dengan cepat...


ESP

~ Wanita yang baru bersalin sangat memerlukan nutrisi protein dalam pemakanan mereka.Salah satu sumber protein selain telur, daging dan ikan ialah kacang soya.

ESP Mengandungi 14g protein soya semulajadi yang baik pada setiap hidangan.Diproses dengan air ( bukan dengan bahan kimia) bagi mengekalkan sumber semulajadi isoflavones seperti genistein dan daidzen.Esp mengandungi protein rendah lemak yang terhasil dari sumber non-GMO( Gnetically modified organism).

ESP tidak mengandungi kolestrol dan laktosa, jadi ia sangat sesuai untuk ibu-ibu yang didalam pantang. Ia mengandungi asid amino yang diperlukan oleh tubuh bagi mengekalkan tisu-tisu yang sihat,termasuk 9 asid amino penting yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh dengan sendirinya. Ia juga merupakan sumber-sumber kalsium dan zat besi yang baik.

Protein sangat diperlukan dalam pemakanan kerana ia disalurkan ke dalam susu ibu dan bayi yang menyusu akan mendapat faedah yang banyak.
Wanita hamil memerlukan hampir 70g protein sekurang-kurangnya untuk sehari.



B-COMPLEKS

~ Vitamin b complex Shaklee mengandungi 8 jenis vitamin b iaitu B1,B2,B6,B3,B5,BIOTIN, B12 dan Asid Folik. Vitamin B sangat penting untuk menukarkan makanan yang kita makan menjadi tenaga ketika proses metabolic.

Kebanyakan vitamin ini tidak dapat disimpan dalam tubuh . ia juga dibekalkan dengan pengambilan dalam makanan setiap hari. Proses memasak terlalu lama boleh menyebabkan makanan itu tidak lagi mempunyai vitamin-vitaminnya.

Vitamin b complex bertindak pada tahap maksima apabila diberikan secara serentak dan malangnya kebanyakkan ibu-ibu yang berpantang tidak mendapat kelapan-lapan vitamin ini semasa tempoh berpantang.


Vitamin c plus

~ vitamin c sangat penting untuk kesihatan. Kekurangan vitamin c adalah penyebab gusi berdarah,lebam dikulit dan pemulihan kecederaan yang lambat serta kulit mudah kering serta kasar.

Ibu yang tidak cukup vitamin c akan mengalami rasa mudah penat. Mereka akan menjadi cepat marah dan mudah mendapat penyakit meroyan. Sendi dan otak akan berasa sakit dan mudah lebam jika terlanggar meja atau dinding.

Seperti vitamin b, vitamin c juga tidak disimpan didalam badan dan perlu diambil setiap hari didalam pemakanan. Ibu yang berpantang memerlukan lebih kurang 120g vitamin c sehari.


Zink complex

~ zink antara zat yng diperlukan oleh badan. Ia terlibat dalam proses metabolism terutama dalam pembentukan sel-sel  yang telah rosak semasa kehamilan dan proses kelahiran.

Wanita yang berada dalam pantang selalunya mudah demam dan mudah diserang pelbagai jenis virus atau bacteria. Zink diperlukan oleh mereka untuk meningkatkan system daya tahan melawan penyakit dengan meningkatkan pengeluaran antibodi dari kalenjar thymus yang mengeluarkan T-Cells untuk menentang cancer dan menghalang jangkitan penyakit.

Zink juga membantu mengembalikan semula kitaran haid wanita yang baru melahirkan anak,mengembalikan tenaga akibat kelesuan semasa pantang dan membentuk kolagen bagi menyembuhkan luka dengan cepat.

Zink sangat membantu wanita didalam pantang untuk proses penyembuhan luka diluar dan didalam badan akibat proses bersalin.
Wanita yg sedang berpantang memerlukan sekurang-kurangnya 12~20mg zink sehari.


Ostematrik

~ Ialah sumber kalsium yang sangat penting bagi wanita dalam pantang untuk dirinya dan juga bayi yang disusukan.
Kalsium sangat diperlukan untuk pertumbuhan tulang dan gigi yang sihat pada bayi yang disusukan.

Suplemen kalsiumdapat menghalang pembentukan darah beku pada saluran darah ketika berbaring dan tidak aktif semasa pantang.dimana kita tahu wanita yang berpantang tidak banyak bergerak dan lebih banyak berbaring saja.

Kalsium juga sangat penting intuk memperbaiki fungsi saraf bagi megelakan rasa kebas pada anggota kaki dan tangan mereka disamping mempercepatkan pengecutan otot rahim untuk kembali ke saiz asal.

Wanita yang menyusukan bayi memerlukan sekurang-kurangnya 1000mg hingga 1500mg dalam sehari.


Vitalea

~ adalah multivitamin dan mineral dimana setiap tablet mengandungi 30 nutrisi harian lengkap yang diekstrak dari sayuran dan buah, 23 vitamin dan 7 mineral penting .
Antara vitamin yang terdapat dalam vitalea ialah vita A, vita D , Vita E ,Vita C , asid folik , Iodin , Zat besi , magnesium dan lain-lain lagi.

Zat besi sangat penting dalam pemakanan kerana ia terlibat dalam penghantaran oksigen dalam darah.Oleh itu ia sangat penting untuk ibu yang berpantang bagi memberikan tenaga semasa pantang.

Wanita yang menyusukan anak memerlukan antara 25~27mg zat besi sehari. Mereka yang mengalami masalah kekurangan zat besi boleh mengalami rasa mudah penat, rasa sukar bernafas dan hilang focus atau mudah stress.


Alfalfa

~ Dihasilkan dari tumbuhan yang sangat kaya dengan pelbagai nutrisi dan zat galian.Ia membekalkan nutrisi yang mana kebanyakkannya tidak terdapat didalam buah-buahan mahupun sayuran. Ia kaya dengan protin,asid amino,klorofil,serat,15 zat galian, 10 vitamin , 8 enzim dan fitokimia.

Alfalfa membantu mengatasi masalah sakit-sakit pinggang dan lenguh-lenguh akibat proses semasa bersalin dan membantu wanita yang bersalin dalam proses pemulihan rahim.

Ia juga membantu melegakan keletihan akibat proses semasa bersalin.
Bagi ibu yang menyusukan bayinya semasa didalam pantang ,Alfalfa membantu mengaktifkan kalenjar susu bagi pengeluaran susu yang banyak.Ia merangsang mempercepatkan penghasilan susu ibu dan juga mengawal pergerakan usus.


Lecithin

~ diEkstrak dari kacang soya non-Gmo, setiap kapsul mengandungi lecithin soya termasuk 80gm kolin dan 48mg inositol. Lecithin yang dirembeskan oleh tubuh badan akan menghasilkan acetyl-kolin,inositol,fosforus dan lemak tak tepu.

Lecithin membantu memecahkan lemak dan kolestrol bagi ibu yang didalam pantang untuk kembali kekal langsing selepas bersalin
Selain itu lecithin membantu mengatasi masalah bengkak susu yang selalu berlaku didalam pantang bagi ibu-ibu selepas bersalin.



Pilihan untuk set berpantang bergantung pada pilihan anda.
Berikut ialah antara pilihan yang boleh anda pilih :


Set Pantang Basic 



Set Pantang Premium




Set Pantang Super Premium

untuk maklumat lanjut boleh hubungi saya ye.. : 

Tini
Sid perlis Anda
Call @sms :0195057535
Wassup : 01120757343
Email: lovetinimade@gmail.com
Fb page : Dunia vitamin Tini




No comments: