Monday, August 14, 2017

5 sebab kenapa ibu hamil perlu memilih untuk menyusukan bayinya.

Assalamualaikum... Apa khabar semua? Harap sihat hendaknya ye...hari nib ak enan rasa nak kongsi tentang penyusuan melalui susu ibu.

set hamil shaklee, pengedar shaklee perlis, shaklee kangar , shaklee perlis

Alhamdulillah 4 org anak 3 dr nya kak enan dapat menyusukan secara ekslusif sehinggalah anak-anak kak enan berusia 2 tahun. Syukur ke hadrat Allah. Memang pelbagai situasi dan ragam saat menyusukan anak-anak ni tak kurang juga emosi dan cabaran nya. Tapi kerana inginkan yang terbaik untuk anak-anak, sebagai seorang ibu memang sanggup redah apa jua halangan nih.


MENGAPA SUSU IBU?


Susu ibu adalah makanan yang paling baik untuk bayi kita ketana susu ibu mengandungi nutrien penting yang diperlukan oleh bayi kita terutama diusia 6 bulan pertamanya.


5 kebaikan yang terkandung didalam susu ibu yang membuatkan kak enan juga memilih untuk menyusu anak-anak kak enan seawal usia mereka iaitu :


1. Mengandungi kandungan zat besi yang lebih mudah dicernakan berbanding susu formula, yang membolehkan penyerapan sehingga 70% berbanding 30% susu formula.


2. Mengandungi kandungan laktosa yang lebih tinggi berbanding suau formula. Laktosa adalah penting sebagai sumber tenaga dan dalam pembentukan susten saraf tunjang.


3.Mengandungi lebih protein susu daripada kasein berbanding susu formula kerana susu ibu lebih mudah dicernakan berbanding kasein.


4. Susu ibu juga merangsang pertumbuhan bakteria baik dan menghalang bakteria tidak baik dalam usus kecil bayi kita.


5. Susu ibu kaya denganbantibodu yang menolong badan untyk melawab jangkitan,alahan serta penyakit-penyakit lain.


Wah bestkan...banyak benefit yang baik tuk bayikan .oleh sebab itulah kak enan juga memilih dan mengambil keputusan untuk menyusukan anak kak enan secara ekslusif.


Kawan-kawan dan adik-adik yang bakal jadi ibu buatlah keputusan yang terbaik untuk bayi anda. Bila dah buat keputusan tersebut kesihatan dan pemakanan ibu hamil haruslah dijaga seawal usia kandungan lagi.


Pemakanan dan bekalan nutrisi yang baik semasa hamil dan ketika diawal menyusukan bayi sangat membantu didalam menghasilkan susu yang berkhasiat. Malah ketika menyusukan bayi didalam berpantang ,ibu juga perlu dapatkan bekalan makanan berkhasiat tinggi dan nutrisi yang membantu melengkapkan keperluan ibu.


Jadi pengambilan supplemen tambahan sangat digalakkan bagi melengkapkan lopong-lopong nutrisi yang tidak dapat dilengkapkan dengan makanan yang kita makan.

set hamil shaklee, pengedar shaklee perlis, shaklee kangar , shaklee perlis

Oleh sbb itu juga kak enan memilih set hamil shaklee yang sekaligus boleh diamalkan saat berpantang dan menyusu bayi..Jimat kan ...hihi..


Set hamil shaklee yang terdiri daripada

set hamil shaklee, pengedar shaklee perlis, shaklee kangar , shaklee perlis

1.Esp - menyokong penghasilan susu ibu dan perkembangan bayi.

2. Sustainable release vitamin c -mengurangkan risiko kelahiran pra matang dan meningkatkan tahap kesihatan serta imun tubuh ibu.

3. vitalea-iron -membantu penghasilan sel darah merah dan menyokong keperlyan oksigen bayi dan ibu.

4. B complek - mengurangkan risiko sumbing bibir dan lelangit serta membekalkan tenaga kepada ibu serta membantu mengurangkan stress.

5.ostematrik(kalsium) - menghasilkan tulang dan gigi yang kuat serta untuk perkembangan dan pembesaran bayi; susu ibu mengandungi 40% kalsium.

6. Omega guard -kurangkan risiko kelahiran pramatang dan kurangkan alahan makanan serta kulit sensitif bayi.


Nah memang bestkan fungsi-fungsi vitamin didalam set hamil nih. Sudah pasti ia sangat membantu ibu-ibu untuk menghasilkan susu yang berkhasiat saat menyusukan bayi anda nnti..


Untuk dapatkan set hamil ini boleh saja dapatkan disini ye.. set hamil shaklee.


set hamil shaklee, pengedar shaklee perlis, shaklee kangar , shaklee perlis

Dan untuk khidmat nasihat serta pemakanan vitamin set hamil yang lengkap boleh hubungi kak enan disini ye...


posted from Bloggeroid

No comments: